Lurer på om det ville vært smart om de største eierne kjøpte en god slump aksjer på disse nivåene for å få kursen opp og så hente penger på høyere nivåer…
De sitter vel på så mye inside info nå når de har annonsert emisjon på forhånd at det kan de kanskje ikke.
Ta det med en bøtte med salt, men en på shareville som skriver at tegning blir fra torsdag 1700 til fredag morgen. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Kunde i Pareto som kom med denne informasjonen?
Troverdig ettersom det er Pareto som har oppdraget.
Troverdig at det blir Book-building når vi ikke har hørt noe siden conf-call forrige uke.
Re Shell:
skulle Shell inn på eiersiden nå så ville Pryme ha gjennomført dette som en Rettet Emisjon mot Shell, ikke som en Book-building prosess.
og Bluealp:
Pust med magen å hold i tøylene litt til.
Da ble det ikke noe emi denne uka, sikkert svært lunken interesse i dagens marked…
Katastrofe for dagens aksjonærer, hyggelig for en på sidelinja som venter på en finest mulig inngang😊
Kjøres for høyest mulig kurs før emi
Da skal den kanskje ned igjen etterhvert?
Den skal nok det ganske sikkert, men undres over ingen stans på ingen nyheter (ny CEO = 23%) Er det bio så er det bråstopp på 10%
Enig. Det er snålt. Pleier ikke trade, men tar en sjanse i dag (selger og avventer).
Håper du fikk surret deg ut der oppe du også. Dett var nok dett før emisjon. Bare å avvente før ny inngang.
Jo, takk, kom meg ut på (nesten) dagstopp ), og lurer forvirret på når og om jeg skal inn igjen. Hadde ikke enorme summer her, altså, men det virket liksom så opplagt. Tror fortsatt jeg vil ha et lodd i Pryme etter hvert.
Og da var jeg inne igjen, mer enn 3 kroner billigere enn jeg solgte for. Så får vi håpe på bedre nyheter fremover.
Jeg trodde Pryme var råbillig på kr 20 forutsatt at de holdt seg til skjema både tidsmessig og økonomisk. Det gjorde de dessverre ikke og istedet for at kursen nå sannsynligvis hadde vært ca kr 25-30 så er vi på kr 10-12. Mao blir man knallhardt straffet om man ikke leverer 100% i henhold.
Ja, Pryme fikk behov for påfylling av cash tidligere enn antatt og første fabrikk blir noe forsinket. Katta er ute av sekken og ny CEO med masse erfaring på vei inn. Pryme sin teknologi er heldigvis ikke noe hokus pokus, og dagens høye oljepriser gjør bare forretningsmodellen enda mer lønnsom!
At Pryme prises til ca 6% vs Qfuel er ganske sprøtt!! Tilsynelatende luftige kursmål på ca kr 100 kan på litt sikt kanskje være ganske realistiske likevel tenker jeg.
Hvordan de gjennomfører en eventuell emisjon blir spennede. Selv med dobling av antall aksjer på kr 10 så kan kursen ta 10x til kr 100 bare for å oppnå tilsvarende mcap som Qfuel har akkurat nå - kr 3 milliarder.
Oppsiden slik jeg ser det kan være helt enorm!
Det sitter nok en hel bunch å bare venter på inngang bare emisjonen blir satt.
POC i Quantafuel smitter over på Pryme:-) Forutsatt at Pryme leverer så har de enormt mye større oppsidepotensiale enn Quantafuel. Høyere risiko, ja, men oppsidepotensiale oooohlala
Akkurat nå er Qfuel priset til kr 3,7 milliarder og Pryme kr 222 millioner - utgjør 6% av verdien til Qfuel…
Bare bli ferdig med den ventede emisjonen så blir det enda mere fart. Sitter på knappen her.
Jah. Så var jeg ute igjen. Jeg synes Pryme er spennende, men tror ikke det er helt selskapet for meg. Dvs. aksjonærene er ikke helt for meg når de sender den opp 12 % uten å blunke (og mer) uten noen fundamental årsak. Eller er den knyttet så tett til QFUELs suksess? Kanksje jeg kommer inn igjen om noen dager. Evt. avvente finansieringsmeldingen som @anon6994212 her.
Du selger med gevinst men klager over at kursen stiger uten fundamental årsak.
Du tror ikke det er selskapet for deg, men sier at du kanskje kjøper deg inn igjen om noen dager…
Henger ikke helt på greip
Ikke vondt ment altså