Hvordan kan kursen gå ned når Elop?
Alle aksjene steg bortsett fra Elop, der var det stopp
Alle trodde Elop skulle leve lykkelig med simply, men det var en flopp
Oh, there’s a thin line between Elop and Flop.
Kan se ut som at Tigerstaden fikk tømme mye inn i “tilbakekjøpsprogrammet”. Har gått fra 4,9M aksjer til 720k i siste liste. Det har ikke blitt meldt til markedet(som er rart/kanskje for tidlig?), men vi ser i hvert fall at tilbakekjøpsprogrammet har gitt seg i aksjen, så gir mening om kassen er tom.
Dette var noe av det jeg var redd for at de ville gjøre. Har derfor valgt å selge meg ut. Det var siste strå for min del mtp. Tigerstadens koblinger til et styremedlem(rykter), at de har solgt et lovende Simplifai for effektivt sett 80M(140-50(om 30 mnder)-10(tilbakekjøp)) og at de har brutt guidingen i ELOP Technology flere ganger nå uten å erkjenne det, men heller skjule det bak Simplifais gode resultater. De hadde muligheten nå til å kjøpe kursen opp til 3kr og få tilbake litt goodwill, men det ble tydeligvis brukt for å redde en venn. I all den tid de gjør manøvrer som går ut over småsparerne igjen og igjen vil ikke jeg delta lengre. Om det er med overlegg eller ikke vet ikke jeg, men det er ikke så viktig da resultatet for oss blir det samme.
Hvilken liste ser du på? På Tekinvestor sin siste publiserte (T-2 er det vel, dvs beholdning fredag 13. mai?) står Tigerstaden Invest AS med 4,9M aksjer, har du tilgang til nyere lister?
Samme her.
Jeg hadde igjen en siste slump med Elop-aksjer som ble solgt med 30% tap her forleden.
Det kan hende jeg hopper inn igjen senere, men dette har vært en trist reise hittil. Og jeg tør ikke ta risikoen, før de viser til forbedring i salg. Eller om Horpestad forsvinner.
Kanskje de som blir, eller som snitter ned, får en fin reise, men det har jeg tenkt for mange ganger i denne aksjen
Se på grafen hans, ikke antallet i listen. Inne på han ser du at det er ny mengde
Virker bare som at salget er gjort utenfor børs og ikke er blitt registrert med en motpart enda, og at det trolig vil komme i morgen. Med mindre dette er en bug da.
Dette er jo også meldt via TDN-Finans i dag:
Men her er det vel litt lågare antall pga forsinkelser på listene.
Det er ikke det samme Der står han med 4,9M fortsatt for T+2 dager siden som viser 29,7k i salg som trolig ble solgt i markedet. Men nedgangen fra 4,9M til 720k er ikke meldt, som er rart hvis den er ekte.
Ser den. Eg som blingsa litt her. Då kjem det vel ein update fra selskapet snart om at Pirato er i mål med tilbakekjøpsprogrammet Her får gutteklubben grei utfolde seg i fri dressur.
Eg tar sjansen på at skuta snur på eit tidspunkt. Har trua på scanneren i det lange løp. Har uansett berre ein liten post her. Simplifai ser dessverre ut til å vera tapt for dagens Elop-aksjonærer.
Ja, jeg derimot satt så og si all in. Derav for høy risk for meg nå.
Har dere prøvd å få med media på dette shitshowet som foregår, de liker jo å ta for seg skurker…?
Hvor har du den listen med 720k fra, er det inne i en betalingstjeneste?
Du fikk med deg at han skrev “Satt så og si all in” ja?
Åja, nei ser det først nå. Satt, ikke sitter
Hvis Tigerstaden har solgt ca 4,15mill aksjer så stemmer det meget bra på at det var resten av pengene for tilbakekjøpet ca på morgenen 16mai. Det er merkelig at ikke Pareto har meldt dette da, skulle tro de var pliktige, og det er veldig relevant informasjon.
Så, tenker de at alle verdiene ligger i Simplifai og at Elop tech er evighetsprosjekt, eller var dette derimot en strategi for å presse ned prisen og få kjøpt mer under 2kr? Man må jo prøve å finne alle mulige sleipe motivasjoner her…
Hvis det er korrekt ja, så må det vel i hvert fall ut T+2 dager etter at det har skjedd, når transaksjonen faktisk går igjennom, så i morgen. Er dog litt usikker på om det gjelder på Growth når det ikke er snakk om salg fra innsider til selskapet, men en frittstående investor til selskapet.
Men syntes det var rart at det ble vist på beholdningen i Insider+ siden nå og ikke i morgen. Men igjen, insider + er den eneste tjenesten i Norge som får dette direkte fra VPS så raskt så vidt jeg har forstått det, så kanskje det kommer av den grunn. Eller så er det noe bug i koden på siden. You never know. Kunne spurt Pdx, men er ikke så farlig fra eller til. Er ute nå, så blir litt hipp som happ.
Vet at analytikere i DNB etc. har tilgang til real-time transaksjoner, men ikke får lov til å handle på det. Tror vi har nest beste alternativ her etter det.
Elop AS: Elop Technology attending and presenting at EF German Spring conference in Frankfurt am Main, Germany
Ikke så mye nytt, lansering av crawler satt til q2 2022
Omsetning for elop technology er skrudd opp igjen til 100 mEUR i 2025. Leser man stolpediagrammene er målet ca 5, 25 og 45 mEUR for 2022 til 2024.