Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Qben infra AB/ gamle ININ/Elop (QBEN)

Ja vi venter stadig på den “emisjonen som må komme”. Hvor du tar dette fra kan man lure på. Qben har nå presentert proforma ebita (altså inkl avskriving) på 200 mill , basert på 4 siste kvartaler for kvalitetsbygg (knalltøff periode). Som inin aksjonær får man 48 % av dette. Hva markedet priser dette til i Stockholm vet vi selvsagt ikke ennå.

1 Like

Trodde de hadde varslet at de skulle hente penger ved børsnotering av Qben Infra i Sverige? Kan godt være jeg husker feil, var bare sikkert på at det ble sagt tidligere.

Forsåvidt interessant spørsmål tenker jeg. Hva har de sagt om notering?

Er det direkte notering uten tegning av nye aksjer eller notering med emisjon? Emisjon ifm. betaling av ININ aksjonærer for oppkjøpet, emisjon etter børsnotering?

Jeg kan ikke huske å ha sett det har vært skrevet noe om dette, men kanskje du finner tilbake til det? Står kun “Qben expects to list…”

Ny rente

12,72% rente betaler de. Omtrent som et forbrukslån?

Jepp nibor 3 mnd + 8 % eller noe sånt, heldigvis ikke så store summene.

Blir omtrent 30 mill i renter i året fra dette lånet, proforma ebita 2024 vil ligge på 85-95 mill, da er det tatt 100 mill i avskrivninger. Og så kommer det nok diverse transaksjonskostnader etc på actuals i tillegg.

1 Like

ININ Group: Redemption of temporary bonds

Financial calendar

ININ Group: Correction to redemption of temporary bonds

Ny ATH for Inin med det som er høy omsetning i inin-land. Da er til og med miniposten min fra gamle elop hentet inn. Qben skal noteres innen utgangen av året, så mulig en del som ser en mulighet for en kjapp gevinst her nå. Strategiomleggingen kom i grevens tid, opp ca 120 % på 20 mnd etter det.

2 Likes

ININ Group: Invitation to Q3 2024 company update

ININ Group’s Q3 2024 financial results: Increased NAV, strengthened revenue and profitability

Det var litt svakere enn jeg hadde ventet for meg, og jeg solgte en del ved børsåpning. Veldig happy med gevinsten. De sier proforma ebitda ytd på 90+ mill. De har guidet 190 mill for 2024 så da må de virkelig få opp farten i q4, og det gjør de kanskje, siden de opprettholder egne estimater for 2024, som snart er over.

Launch of share exchange offer to shareholders in ININ Group

Termination of current market making agreement with Norne Securities AS

Da kom dette berømte offering til retail også… Er det mange som skal konvertere eller har dere landet på at man selger aksjene og kommer seg ut?

Selv hadde jeg et snitt på rundt 4 da jeg har sittet siden ININ var ELOP, da jeg var inn og ut på kortere basis ifm. en mer spekulativ tilnærming. Så ble jeg sittende etter de (heldigvis) solgte Simplify, da begynte man virkelig å se konturene av en stor bane infrastruktur spiller. Dette QBEN greiene er jeg litt usikker på, men er egentlig låst fast uten valg hvis jeg skal prøve å få ut det jeg mener det er verdt…

For min del blir jeg med i qben. Jeg solgte litt etter q3 som nevnt over men kjøpte tilsvarende tilbake i dag, 50 øre lavere. Mange som vil ut før det er for sent tydeligvis. Bytteforholdet er ganske bra, synes jeg. Qben har lavere omsetning men bedre lønnsomhet enn så lenge. Qben hadde et overskudd på 60 mill siste 4 rullerende kvartaler, eps 1,60, i en tid hvor bygg og anlegg lå nede med brukket rygg i følge de som skriver her inne. Nå setter Sverige ned rentene og man kan håpe på flere prosjekter i årene fremover. Med 0,251107 aksjer i qben for hver inin-aksje vil man få en eierandel på ca 45 % av det nye qben infra.

1 Like

Results of the share exchange offer directed to shareholders in ININ Group AS

Results of share exchange offer directed to all shareholders in ININ Group

Må ININaksjonærene foreta seg noe?