Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Qben infra AB/ gamle ININ/Elop (QBEN)

Inin hadde 260 mill i gjeld. Gamle kvalitetsbygg har jeg ikke i hodet.

1 Like

Dette som var til 13%?

Jepp

1 Like

ININ GROUP AS: Notice of conditional exercise of call option

1 Like

Nå nede i 3,31 ish (Inin-kurs)? Så ca der Inin ble tradet? Kanskje mange Inin aksjonærer som benyttet muligheten til å selge med grei gevinst? :thinking:

Ja, solgte en del på bra kurser etter q3-rapporten, men så kjøpte jeg det samme tilbake på litt lavere kurser, etter det har det gått nedover :see_no_evil: med unntak av en gyllen mulighet de første handelsdagene i stockholm (som jeg ikke benyttet meg av …) Må nok i hvert fall få et kvartal med en samlet og ikke minst oversiktlig rapport før dette kan gå særlig oppover.

Men ja, qben har ligget på bra “inin-kurser” hittil, men nå er det tilbake til hverdagen.

1 Like

Dette er meg i alle aksjer som jeg har fundamental tro på. Hvis de har gått mye ned, så øker jeg posisjonen. Når aksjen så til slutt går opp (fordi jeg ikke har bommet på det fundamentale), så selger jeg fordi jeg har en større posisjon enn jeg egentlig ønsker.

Litt off topic, men jeg har f.eks. en gigantisk posisjon i Nekkar nå fordi kursen vs potensialet er helt syk. Joda, Syncrolift er midlertidig ute å kjøre (bare overskudd, ikke gigantisk overskudd), men det er fordi det har vært tre store kontrakter på anbud og Syncrolift bare fikk en av dem. Når man så får med seg at Syncrolift hadde det billigste og sikreste (HMS) tilbudet, men ikke vant pga politikk, så er ikke risikoen såååå stor. Også har man alt det andre som går virkelig svært bra.

1 Like

Nekkar prises vel foreløpig mest ut fra Syncrolift, der kontantstrømmen kan variere mye fra kvartal til kvartal, med få, men store, kontrakter (?), men hvor ting jevner seg ut over tid. Et kvartal er et litt kort tidsrom for en del selskaper.

Nekkar sa vel rett ut at Q4 neppe ble veldig mye bedre for Syncrolift, det ville ta litt mer tid. De er avhengige av å vinne kontrakter, og nå er markedet skeptisk til det. Nekkar er nok et selskap som man nok burde se 1-2 år fram i tid på, ikke fra kvartal til kvartal, men det er der de er. Kanskje priset utfra de to forrige pluss de to neste kvartalene? Mao prisen nå er utfra forventninger til Q2 2024 - Q1 2025?

ININ Group AS: Subsidiary awarded NOK 77 million agreement

1 Like

Qben Infra AB successfully issues bonds of SEK 500 million to refinance the outstanding ININ bond, certain bank debt as well as fund general corporate purposes including two pending add-on acquisitions

Financial calendar

ININ GROUP AS: Satisfaction of conditions for exercise of call option

Mandatory notification of trade of primary insider

Mandatory notification of trade by primary insider

ININ GROUP AS: Call option redemption price

Ny rente

ININ Group AS: SPA signed to acquire North Norway-based railway contractor

ININ Group AS: Subsidiary to strengthen presence in Norwegian Testing, Inspection & Certification (TIC) market

Qben Infra AB intends to acquire the remaining shares in ININ Group through a voluntary share exchange offer