Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

2 Likes

Noen som vet om den nye investoren har noe mer å tilby enn kapital? Resirkulere Lego😏?

Lenge vært kjent at lego skal bytte ut tradisjonell plast i sine brikker…

Så de skal bruke kjemisk resirkulert plast i Lego?:blush:

1 Like

Går ikke upåaktet hen hos danskene heller.

Konseptet til Quantafuel er å tilby råstoff som skal gå til til nye plastprodukter og innsatsfaktorer for petrokjemisk industri. Resirkulerte hydrokraboner inngår i EUs nye fornybarhetsdirektiv, så antar at dette er noe Lego og andre selskaper ser på som en måte å fremstå mer “grønn” / bedre ESG-rating.

1 Like

Cash-behovet som de annonserte tidligere er nå dekket

Lego har mål om å kutte alt avfall innen 2025. Jeg tenker dette handler mer om avfallshåndtering enn innsatsfaktorer i produksjonen til Lego.

Dette er nok en aktør som har gjort sin Due Dilligence før investeringen. Ytterligere bekreftelse på teknologien.

Innen få uker er produksjon i gang i Skive. Hvis alt går som det skal, ser vi glatt en 3-4 x på denne.

4 Likes

1 Like

PR_KIRKBI_QUANTAFUEL_190620.pdf (111,2 KB)

1 Like

Hørte rykter om et seminar som skulle finne sted på kommende onsdag. Vet noen om dette stemmer?

Er det ikke det som er referert til 2 poster opp ?

Så det først nå. Takk!:blush:

du må nok ta kontakt med Sparebank 1 for å melde deg på.

1 Like

Fikset…

https://register.gotowebinar.com/register/4954421792689209357

Ved å trykke på “min” link så fikk jeg opp mine data, men viser seg at det er pga. det ligger i historikken på pc. Åpnet i ny “leser” og alt skal være blankt.

Uansett, takk for utsjekking

1 Like

jeg mener de genererer en unik kode for hver invitasjon, så mulig den lenka der er “brukt opp”?

Ser nå at jeg har samme kode på min invitasjon, så den er nok ikke unik likevel.

Takk, fikk meldt meg på med den linken :grinning:

Noen punkter fra presentasjonen i dag

  • EGF for å få KIRKBI inn i styret
  • Endre fra AS til ASA - Gjøres klar for å listes ved stabil produksjon, aksjespilt for å øke likviditeten i aksjen
  • Signal fra Danmark om at de får samme status som i Norge (Material recycler)
    1. juni er bursdagen til Bøhn, kommer ikke i gang til da, bikker over til juli
  • Testing og quickfixes gjøres løpende, og ingen store problemer
  • EU godkjenning (Material recycler) gir høy status
  • 90 % CO2 reduksjon
  • Har stor tro på å bli markedsleder
  • Finland og Sverige har ledelsen på Biofuel, men nytt marked åpner seg, og Qfuel kan lede inn i det nye markedet
  • Når Skive er oppe og går blir det bygging av nye anlegg (modular setups)
  • 2 . anlegg (Large scale (80 tonn) i Danmark. Prosessen er allerede i gang og ønskes velkomment
  • Get paid 100 - 200 euros per tonn. Some hassle on sorting and cleaning, but still positive cashflow from recieving rawmaterial
3 Likes

Bilde tatt på fredag 19/6:

Ikke så mye nytt. Kunne de ikke ventet med dette til ekstraordinær generalforsamling? Kursen får seg en liten trøkk, regner med det er på grunn av utsettelsen ved Skive.

Kom en liten utsettelse der, ja. Men fikk inntrykk av at vi ikke skal langt inn i juli. De har fått greie bekreftelser på anlegget underveis i testingen.

Var nytt for meg at de er kommet så langt som de har i anlegg nummer 2 i Danmark

Noen ingeniører på forumet her?

1 Like