Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Sparebank 1 med oppdatert analyse:
image

2 Likes

Da var det jeg som leste feil​:+1::joy:

Target: 1 300 faktisk!

…seriøst,jeg vet ikke hvem du er og hvor mye du har investert i dette selskapet,-men du er NØDT til å ha bedre innsikt i matematikken enn det du kom frem med nå…eller du bare tuller litt med oss?

10 000 tonn plast = 50 000 fat olje

50 000 / 365 = 136,98 fat pr. dag…

https://quantafuel.com/business-cases/:
image

ok…246,57 fat pr. dag :roll_eyes:

Dette kalkulert med litt svinn,som nevnt i innlegget ovenfor :wink:

:man_teacher:

Du skriver at 1 tonn plast blir 5 fat olje. Hvordan får du da 10 000 tonn plast til å bli 2000 fat olje? Det må nødvendigvis være 50000 fat.

jo…glemte å rette på det :rofl:

Hvor lærte du matta de? På BI?:joy:

nope.er selvlært :rofl:

Strøk i matematikk på skolen… :drooling_face:

Skjønner🙂

Innlegget ditt var ellers konstruktivt og nyttig, derfor jeg ba om klargjøring.

vel,med 11 177 467 utestående aksjer,så kan det være mulig at EPS`n vil kanskje se fin ut frem i tid?

men dette får dere regne ut på,-jeg tør ikke :sweat_smile:

Lykke til!

Skal vi legge analysen til grunn har SPB1 EPS på NOK 32,7 hvis de må betale USD 30/t plast.

Når de får betalt USD 200/t plast blir EPS NOK 53,1

Se forutsetningene:

Jeg har ikke kvalitetssikret beregningen.

Bak betalingsmur desverre.

Er nok uansett ikke lenge før det kommer et bud om dette fortsetter, risikoen i aksjen er betydelig redusert.

hørte om en som har lest artikkelen at…

  • Den signerte avtalen med Grønt Punkt Norge fjerner usikkerheten noe av usikkerheten rundt det kommersielle potensialet i kjemisk resirkulering av plast i stor skala.

  • Quantafuel får betalt i å resirkulere opptil 10 000 tonn plast,resten skulle BASF ta seg av og sende videre plastmaterialer rundt om i Tyskland.(Miljødirektoratet bekrefter at Quantafuel-teknologien kvalifiserer som materialgjenvinning.)

  • Quantafuel er først med sin type teknologi.

  • drit i P/E,PB EPS osv da Selskapets teknologi er ny, og da er gjerne ikke prøving og feiling til å unngå.

  • vær obs på forsinkelser ,skifte i fremtidige estimater osv…dette er helt ny og uprøvd teknologi.

  • Selskapets teknologi har god potensiale for oppskalering,-men alt avhenger på hvordan testingen idag vil utvikle seg.

  • store kjemper innen olje, petrokjemi og raffinerikapasitet er tydelig interessert i Quantafuel`s teknologi.

  • et selskap med mange x-faktorer ,men ser på interessen fra store kjente selskaper som et kvalitetsstempel.

  • høyrisiko med mulighet for en start på en “Megatrend”.

2 Likes

Synes dette var en fin framsnakk fra Grønt Punkt Norge.

Noen som har noen formening om kvalitetssikringen Grønt Punkt har gjort før avtalen her? Er dette å anse som en bekreftelse på prosessen og anlegget?

Får vel uansett svaret rimelig snart. På tide å spenne setebeltet, her blir det krasjlanding eller måneferd.

Ang Nestlé, ser jeg at de har samarbeid Pure Cycle om plastgjenvinning. Er vel kanskje ikke til hinder for å ri flere hester.
https://www.globenewswire.com/news-release/2019/03/13/1752436/0/en/PureCycle-Technologies-Partners-with-Milliken-Nestlé-to-Accelerate-Revolutionary-Plastics-Recycling.html

Markedet er imidlertid nærmest ubegrenset i den fasen vi er i nå, så om PC har P&G og Nestlé med seg, er det hovedsaklig knyttet til det amerikanske markedet. Det er P&G som eier teknologien PC benytter. Qfuel eier sin egen, og har BASF med seg på laget.


Mediedekningen tar seg opp, også internasjonalt:




3 Likes