Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Ting skjer😄

2 Likes

Store forhåpninger til denne den neste måneden👍

Quantafuel AS | First quarter results 2020

Despite challenging times, Quantafuel has managed to keep reasonable progress in the last testing phase in Skive, and we are now running final hot commissioning of the plant. In parallel, Quantafuel is preparing for a major roll-out of capacity after start of commercial operations in Denmark.

Highlights:

• Skive commissioning in final stage before production start-up
• Preparing roll-out of new facilities at key strategic locations
• Collaboration agreement with BASF
• MOU with strategic investor contemplating an equity investment
• Commercial study with Equinor

The Skive project is just weeks away from starting production of low-carbon products from mixed, plastic waste that will be transported to BASF in Germany and used to produce new plastic. The project has experienced further delays during Q1 2020 due to the outbreak of Covid-19, adding to the existing challenges related to changes and adjustments during commissioning. This has resulted in an increase in commissioning costs of NOK 36 million compared to the preliminary 2019 figures. In accordance with the relevant accounting standards, this has been included in the audited consolidated financial statements for 2019.

Går litt større poster her nå. Ble omsatt 25 000 på kurs 205 i dag. Kun snakk om uker før anlegget er i gang.

3 Likes

Tynn bok her nå.
image

På begge sider, forsåvidt… :grimacing:

Noen som er redd for å miste toget ser det ut til🤣

image
Liten interesse for å selge nå som det kommer flere nyheter framover:

  • Avsløre hvem den hemmelige institusjonelle er, og hvilken kurs de kommer inn på (skal jo opp i en betydelig eierandel)
  • Resultater fra testprod må vel begynne å bli aktuelt snart

Jeg vet ikke om vi får nye mer info om Equinor-avtalen. Kommer kanskje info om vederlaget?
image

1 Like

Liten tro på at det er nestle som er strategisk partner, som jeg ser andre rundt omkring hevder. Hva skal nestle med eierandel i et petrokjemisk selskap? Vil ikke tro de har innhouse kompetanse til å forvalte et slikt eierskap.

1 Like

Har ingen formening om hvem partner kan være, men jeg kan jo tenke meg at Nestle,/Arla/Unilever kunne vært partnere som kan ta unna produktene til QFUEL. De er vel nevnt tidligere ifm at plasten som kom ut av qfuel var av en så god kvalitet at den kunne benyttes som matemballasje.
image

Jeg tror ikke partneren har noe med petrokjemi å gjøre:
image

1 Like

Overrasker meg om det er nestle, men det er ikke helt usannsynlig selvfølgelig. Lurer isåfall på hva som er motivasjonen for å kjøpe seg inn, er det evt for å hindre konkurrentene tilgang?

Kan ikke tenke meg at det er for å hindre noen tilgang.

Her er det snakk om småskala testanlegg som skal høste erfaring for en sterk vekst og etablering av fabrikker rundt om i hele verden.
Å komme inn i den fasen de er i nå kan like så godt handle om å få en bit av kaka, ta aktivt eierskap i egen verdikjede, vise at miljøengasjement er mer enn bare snakk ++

Jeg har ingen formening om hvem det skulle være, og ser heller ikke poenget med å spekulere i den ene eller den andre. Hvis det de har kommunisert så langt holder vann så vet jeg nok.

Noen (sannsynligvis i andre enden av verdikjeden enn råstofftilgang, men heller ikke noen som tråkker BASF/Vitol på tærne) skal inn med 12-15 % eierskap. Prisen settes i disse dager, og vi får vite alt innen utgangen av juni.

Lite data å gå utfra her. Ser vi nå har brudd opp over ATH! Noen som har en formening om target?

Er det 30min timeframe?

Sparebank 1 har target 330. Den er på den “nøkterne” siden. Den optimistiske har fair value over 600 for 2019. Det er riktignok ved full bekreftelse på teknologi og driften av anlegget, noe vi snarlig vil få svar på.

De har cash til etter oppstarten av Skive-anlegget, men trenger påfyll av kassa. Potensiell partner vil nok dekke behovet. I tillegg har de bekreftet finansiering selv om det ikke skulle bli noen partner.

Fra q1 20 analyse:

Denne er fra september 2019:

I dag får de betalt NOK 200/t plast mottatt, de betaler altså ikke for råstoffet som benyttes både i produksjon, og som energikilde i produksjonen.

Når QFUEL blir klassifisert som “material recycler” vil de få betydelig bedre betalt for plastmottaket: NOK 2000/t

Fra desemberoppdateringen:

Mye bra her:
https://quantafuel.com/media-center/

Toget står fortsatt på perrongen.

2 Likes

2 Likes

i dagens børsmelding.

The Norwegian Environment Agency (Miljødirektoratet) has confirmed that the Quantafuel technology for chemical recycling qualifies as material recycling.

Er ikke dette den største og beste nyhetene med dagens børsmelding ?
Ref tidligere innlegg

3 Likes

Ja, jeg har forstått det slik at de øker betalingen fra NOK 200/t til NOK 2 000/t når de får den rette klassifiseringen. Om denne statusen også gjelder for Danmark, eller om det bare gjelder for disse 10 000 tonnene må vel være mulig å finne ut av

Ser også ut til at analytekrne er av samme oppfatning:

1 Like

image

for de som lurer på meldningen,så får Quantafuel ca 50 000 fat olje utav 10 000 tonn plast utav dagens kapasitet(5 fat pr. tonn plast).

Så kan en starte sammenligningen og prisingen av aksjen vil bli mer synlig :wink:

5 Likes

5 tonn per fat?

1tonn plast= 5 fat olje

  • 1tonn plast= 5 fat olje

  • 5 fat olje = 1tonn plast

:man_shrugging: