Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Presentasjonen ligger på newsweb :+1:

La merke til noen punkter på presentasjonen som jeg synes var veldig positive.

  • nok cash til å fullføre fabrikken og ut 2020.
  • fixed price på all levering i 2020. Altså oljeprisen har ikke noe og si på kort sikt.
  • prisene for biofuel og nafta korrelerer i liten grad med oljeprisen.

Synes det var flott av quanta å ha en presentasjon for informere i disse usikre tider :slight_smile:

2 Likes

Får se presentasjonen men et spørsmål. Du sier de har nok cash ut året, men vil de generere nok penger i år eller forventes det emisjon?

Det forventes ikke emisjon i år.
Og om de begynner å tjene penger fra fabrikken fra q2, vil de jo ha et halvt år med inntjening. Det er vell ikke med i utregningen når de sier de har nok cash ut året.

DNB markets har startet dekning av Qfuel :+1: Fin presentasjoen av CEO Qfuel og analyse fra DnB i ukas utgave av podcasten Utbytte.

2 Likes

Hva er det som skjer i aksjen i dag?

Den går opp, uten noen nyheter :slight_smile:

1 Like

Fra morgenbrevet til SP1M:
(+) QFUEL | RAMP-UP

Alle deler av anlegget i Danmark er nå blitt testet. Neste uke kjører de gjennom med naturgass som vil klassifisere anlegget som operativt, og målet er å kjøre i gang med plastikkavfall før slutten av mai. I følge selskapet er kontantposisjon komfortabel frem til 2021. Stor oppside til vårt kursmål på NOK 330, som igjen er betydelig risket ift de verdiene vi ser på NOK 800-1300 om alt går som planlagt. Aksjen har begynt å hente seg inn siden bunnivåene i midten av mars. Vi anbefaler å eie aksjen i tiden fremover.

1 Like

Tok en lot her, ser jo veldig interessant ut!

4 Likes

Hva har dette å si for aksjene? Blir dette som en rettet emisjon?

Tror ikke det, han / hun kjøper vel av det selskapet har i beholdning?

“fully diluted basis” -> fullt utvannet grunnlag
Ikke tydelig at dette ikke er rettet emi. Kan vel også være BASF/Vitol vekter ned. Utvannet grunnlag indikerer vel en aksjeøkning, og en andel på 12-15% etter økningen

2 Likes

Sikkert delt her før, men denne podcasten er en god innføring for de som er “grønne” som meg :innocent:

https://soundcloud.com/dnb_podcast/quantafuel-vil-gjore-verden-litt-gronnere

1 Like

Må ikke en såpass stor utvanning godkjennes av øvrige aksjonerer? Det foreligger kanskje fullmakt?

Ganske kryptisk melding fra quanta.

4 Likes

Vedtak fra forrige generalforsamling gir kun fullmakt til rettet emisjon mot Vitol.
Jeg mener selskapet har en beholdning av egen aksjer, men har ikke satt meg inn i hva som foreligger av ansattes aksjeopsjoner og konvertible obligasjoner (om det i det hele tatt foreligger)

Investopedia:
Fully diluted shares are the total number of common shares of a company that will be outstanding and available to trade on the open market after all possible sources of conversion, such as convertible bonds and employee stock options , are exercised. Fully diluted shares include not only those which are currently issued but also those that could be claimed through conversion.

2 Likes

Oi, ser jeg skulle hatt tilgang til sp1 m morgenrapport gitt. Det toget gikk fort fra en som satt på gjerdet og ventet på info om skive 27 mai… må man være kunde i sp1 for å få tilgang?
Qfuel kunne jo tatt seg bryet med en presse melding for slik nyttig info!

Tror ikke det skal stå mye til for å havne på mailinglista for Slind/Hegdal breakfastclub, men du må nok ta kontakt med dem. Jeg satte meg på lista på en selskapspresentasjon jeg var på.

Tror forresten ikke qfuel- toget er gått ennå. Spenstige estimatet fra en del analytikere! Kom meg inn på 180 før det raste utfor og nedover. Er i + nå, men de er jo ikke kommet skikkelig i gang ennå, så det er nok en del å gå på fortsatt.

Spennende med Equinor, som betaler for å se og lære av dem.

2 Likes

Går inn i en spennende tid her. Meldingen datert 12. mai sier at de har en tredje strategisk investor (hemmelig hvem) som skal inn i selskapet (BASF og Vitol er der allerede). Sannsynligvis en rettet emisjon som skal gi denne en 12-15 % eierandel i selskapet.

Prisen de må betale skal ligge over sluttkurs 8. mai (150), og blir kanskje et snitt av omsetning mellom 8. mai og fram til avtalesignering (ble antydet av en megler jeg pratet med). Avgjørelsen skal tas innen utløpet av juni. Da får vi vite hvem dette er, og hva prisen blir.

Kursen har gjort et byks etter det, men har fortsatt et godt stykke opp til meglerhusenes target.

2 Likes