Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Det kom en short post til, på 800 t forrige uke, så ca 2,4 mill aksjer short nå. Kan bli trangt i døren her ved neste glad mld.
Leste i Q2 rapporten at de regnet med igangkjøring i Kristiansund i Q3, så den mld kan jo egentlig komme når som helst, med mindre de må bygge om der også et års tid…

2 Likes

opp som en sol ned som en pannekake :thinking:

1 Like

Prøver meg på en liten lotto post her, YOLO!

3 Likes

Og hva er triggerpunktene her? Q3 Report? POC?

Ny kaptein er på plass, så må de vise til fremdrift i prosjektene og bygge topplinje

I mine øyne er POC avgjørende for en trigger-effekt her. Når det er sagt så er det så mange signaler, både fra styret og ledelsen i selskapet, på at de har kontroll på flaskehalsen i anlegget i Skive. Slik jeg ser det så skulle det vært mer postiv bevegelse i aksjen enn det vi ser i dag.

1 Like

Det er tydelige tendenser til trend brudd i chartet, men det skjer ikke over natta etter en så lang nedtrend. Risikovillighet er litt opp i markedet, og øker denne fortsatt samtidig som selskapet begynner å levere etter planen kan det fort bli veldig moro å være aksjonær her.

1 Like

Et selskap som har feilet med sin guiding så ofte som Quantafuel, fortjener mistro i markedet inntil fagre ord blir omgjort til tellende resultater.

1 Like

Du har et poeng, Herr @Aaleby. Men om vi hever oss og ser det store bildet nå så tenker jeg:

  • Selskapet har gjennomgående kommunisert at de er kjent med flaskehalsen i Skive, og har en klar formening om hvordan dette skal løses. Retrofit-en, eller oppbyggingen, av anlegget skjer nå, Q4 2021.
  • BASF har konvert et lån til aksjer, og er nå største eier.
  • Selskapet får ny CEO med tung industribakgrunn fra prosessindustrien den 1. nov.
  • Og om vi forutsetter at de når POC inneværende kvartal så kommer det en drøss av nye meldinger, les: oppstart av anlegget i Kristiansund, nye investeringer i Europa (ved siden av den som allerede er kommunisert i Esbjerg, Danmark) og muligens utenfor Europa, joint-venture med andre selskaper osv

Jeg har tro på at det blir en fin jul for oss som henger med @Qfuel :wink:

1 Like

Hvilken kurs ble det konvertert på?

BASF blir største aksjonær i Quantafuel | Finansavisen

1 Like

Konversasjonsprisen er på 14,40 kroner per aksje.

Tror autocorrect kanskje har tatt litt kontroll her, men ser hvor de vil :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Årets “Innovation in Vacuum Busch Award” går til Quantafuel ASA, Busch Vacuum Solutions, Pressemelding - PresseBox

3 Likes

Denne kan gå en del om det først løsner :star:

Jan Martinek fra fitinvestmentideas hadde 21.10.2021 en ny samtale med QFUEL ledelsen. Fant denne på et annet forum, usikker på om en kan stole på den.
Står at de har alt de trenger til ombygging, men at den første linjen skal være oppe å gå først i desember…

Stemmer vel greit med det som står i børs mld fra 31.aug:
“In mid Q4 2021, the
Skive plant will undergo upgrades allowing for stable, long-term commercial
production.”

Tar vel litt tid å bygge om…

Blir kanskje ikke veldig mye action her i november da, bortsett fra FOMO.

1 Like

Blir jo nesten skeptisk da det står bare ting som er perfekt som investor i qfuel akkurat nå

1 Like

Noen som følger med på den blogggen - pleier de å ha gode tips?

Ny for meg den bloggen, men får følge med der da, sitter jo på kurs sensitiv info med tanke på No delays… kunne jo fort manglet deler til ombygging med tanke på råvare mangel…
Tar den foreløpig med en klype salt…