Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Selskapet har kniven på strupen å er nødt til å berolige markedet med status som reflekterer at de har kontroll… Dette vet Quantafuel ledelsen svært godt, og de skjønner at de ikke har flere sjanser.
Selskapet har heller ikke råd til å misbruke tilliten til den nyansatte CEOn Lars Rosenløv.
Det ville vært total katastrofe om selskapet fortsetter i samme Kjetil Bøhn stil med lovnader å brutte løfter med nyinsatt CEO.

Alt dette vet selskapet, og derfor kommer de ikke til å skuffe !!

2 Likes

Det er noe du antar at ledelsen vet svært godt. Som er en vesensforskjell. Hva om de ikke har full kontroll? Skal status til markedet fortsatt være at de likevel har kontroll?

Det er masse gode triggere som kan komme, men POC i Skive er den viktigste og den kommer ikke i morgen heller, og de kan ikke si den er i midten av desember heller.

Det blir svært spennende å se reaksjonen i morgen, jeg solgte meg ut siste uke med tap og håper jeg kan plukke opp noen billige aksjer i morgen :slight_smile:

Krysser fingrene for alle dere som sitter inne nå, masse lykke til :crossed_fingers:.

1 Like

Ledelsen vet dette svært godt, dette er ikke noe jeg antar.
Quantafuel har faktisk greid å bygge en imponerende lederkabal i selskapet, og disse personene skjønner godt hvilken tillit Quantafuel har eller ikke har !

CCO Dr. Christian Lach med 25 års erfaring i BASF hvor siste stilling var Lead for ChemCycling.
CEO Lars Rosenløv med 25 års erfaring fra Equinor som bla Vice President for Operations og Vice President for Refinery. Dette omhandler alle de enorme prosess landanleggene til Equinor.
COO Terje Eiken 15 års erfaring fra Technip FMC som bla Vice President Subsea Projects Norway.
CFO Kristian Flaten 10 års erfaring som Vice President - Corporate Finance and IR i BW Offshore.

Aksjen er så utbombet, at det skal ikke mer til enn at selskapet rapporterer om stabil fremdrift for modifikasjonene og at forespeilet tidsfrist er i rute for å få et lettelses rush !

2 Likes

Det er neppe kun Bøhn som kan lastes for at selskapet hittil ikke har vist antydning overhodet til å bry seg ved at de gjentagende har misbrukt tilliten til aksjonærene etter å ha bommet grovt på guidingen. Om og om igjen.

Alltids mulig at alt plutselig er rosenrødt, men hopper personlig mye heller på toget når det beviselig er på rett spor enn å bare ta en sjans i det blinde.

2 Likes

Gode poenger her. Det er høyst usannsynlig at styre med ceo++ ikke forstår situasjonen. Ansettelse av nettopp inneværende ceo sender et kraftig signal, som jeg forventer blir konstatert i morgen.

3 Likes

Det er selvfølgelig ikke kun Bøhn sin feil at selskapet ikke har levert og vært dårlig på kommunikasjon.
Men Bøhn blir fort svarteper, spesielt når han gikk av mens tilliten var på bunn.
Det vil være en helt unik mulighet for selskapet nå å endre tillits problematik ved å kunne levere på lovnader med ny CEO bak roret.

Denne muligheten ser selvfølgelig selskapet, og de vet de ikke kan skuffe igjen.

Helt enig med deg Aaleby at det er mye usikkerhet, og det mest fornuftige vil være som du sier å avvente riktig retning på skuta.

Bak speilet spiller strengtatt ingen rolle. Bøhn gjorde en god jobb i den fasen han ledet virksomheten. Nå står vi foran en ny fase hvor jeg er ganske sikker på at ny ceo vil utrette mye.

1 Like

– Vi er glade for å kunne rapportere at Skive-omstillingen er i rute. Vi har noen spennende uker foran oss, og når installasjonen av det nye utstyret er ferdig, vil anlegget være klar for «proof-of-concept» som er et nøkkelsteg mot full produksjonskapasitet, sier driftsdirektør Terje Eiken i en børsmelding.

Yes!

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/546514

Ikke mye nytt her. Men er jo lov å håpe at de får det til snart.

Kostnadene ved å gjøre modifikasjonene er også interessant.

Inntektene er nesten fraværende, og de er mye mindre enn sist. Kan bety at de har gjort mye med fabrikken

Det viktigste er dette: The Skive modifications are on schedule and on budget

Og POC ved utgangen av året er en fin trigger.

Forventningene og kursen er så nedtrykt at det eneste som trengs her er å ikke skuffe med nye utsettelser.

Inntekter?

De er jo ikke i produksjon.

1 Like

Dette er kanskje den beste og mest detaljerte Q rapporten Quantafuel har levert.
Jeg har fulgt de siden 2018.
Denne rapporten er MYE mer detaljert og informativ enn noen andre utydelige rapporter fra Quantafuel, som dessverre har vært grobunn for antagelser, missforstålser og synsing!

Dette lover godt :+1::+1:

2 Likes

Vet at de ikke er i produksjon.
Inntekter henger samme. Med oppetid på fabrikken under modifiseringen.

Men alvorlig talt, poc er jo det alle venter på.

Selskapet har generelt blitt mer seriøst etter at Eikrem tok over. Mindre halvsannheter og mer konkret kommunikasjon.

2 Likes

Ser FA overskriften fokuserer på at produktet ikke møter BASF fremtidige krav om naphta andel uten å måtte oppgradere mer… Dette har vært kjent lenge da skive var ment å levere diesel til vitol.
Står heldigvis i artikkelen: “Det understrekes at tester og kommersielle leveringer bekrefter at kvaliteten tilfredsstiller de nåværende kravene og forventningene fra BASF.”

1 Like

Kreativitet må til for å baisse denne rapporten - preview av artikkelen har en annen bedre tittel

1 Like