Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Korrekt. Det sier seg selv at de trenger penger, men blir interessant å se til hvilken pris og om de får med seg Basf, Vitol eller Lego. Isåfall tenker jeg det kan representere en ny start for selskapet.

Er ikke inne i selskapet nå, men ser etter en inngang der r/r er optimal.

1 Like

Ikke lett å finne optimal inngang her, veldig usikker på hvor langt ned shorterne kan få den, frykten herjer og da kan det fort bli ufint på en rød makro dag. Har litt krutt igjen til det…

1 Like

Gjennstår å se. De som shorter mener tydeligvis at den fortsatt skal ned, sannsynligvis kun basert på det tekniske.

Dette er veldig positivt !

Ingen er tjente med for sprikende kursmål, analysene mister bare troverdighet :+1:
Godt å se at meglerhusene er på banen og fremdeles «positiv» :grinning:

2 Likes

Veldig bra at flere har kommet med kjøpsanbefaling igjen etter i går ja, men snittet er vel på 50 av de 2 med oppdatering så Hegnar må finne frem kalkulatoren sin…

FA tyner fortsatt på med unødvendig negativitet synes jeg:
-Sparebank 1 hadde vel kursmål 200, og de har vel ikke justert ned? At ABG går ned fra ca 70 til 40 er ok ja, men overskriften er fortsatt bullshit. DB er oppdatert på 58 kr leste jeg, og en rekke på rundt 100 tallet fortsatt? Pareto hadde TP 100, og ikke kommet med nedjustering av det jeg leser?
-Prisen på produktet til Qfuel har økt jamfør Pareto, så meglerhusene burde jo egentlig øke TP nå som POC kan se ut til å være innen rekkevidde, caset er jo uforandret. De er vel redde for å drite seg ut igjen etter emi floppen, så tryggere å være mer edruelige og heller oppjustere når POC er bekreftet.

Godkjent slutt på uka :+1:

1 Like

Veldig fornøyd med ukeslutten :+1:

Ennismore økte shorte med drøyt 150000 aksjer i går, og har nå over 1 % av aksjene short !
Siden slutten av september har det blitt shortet nesten 4.5 millioner akjser i selskapet, UTEN at shorterne har greid å presse ned aksje kursen noe som helst !! Vi er på nøyaktig samme aksje kurs som da første short over 0.5% ble registrert (29.09).
Jeg anser den manipulative effekten med å under selge 4.5 millioner aksjer i håp om å drive kursen nedover som feilet !
Spørsmålet nå er bare hvor mye tørt krutt og hvor store baller shorte gutta har :thinking:
Med kun 3-4 uker til desember hvor oppkjøring av anlegget skal starte, blir jeg svært forbaust om de tørr å shorte videre.

Om shorterne må kaste kortene å kjøpe tilbake 4.5 millioner alsjer kommer rekylen til å bli voldsom

4 Likes

Det skal bli særs spennende å følge “shorte gutta” den neste måneden. Er ikke så sikker på om shorting av denne aksjen er den beste strategien nå :wink:

2 Likes

Så de prøvde seg i halv fire tiden med å legge ut 3000 aksjer av gangen for å presse ned/skremme fra ca kr 26.30, men kursen smalt opp og stengte høyt 26.
Tenker kjøpsanbefalingene som ble oppdatert sikkert beroliget mange. Hadde ikke følt meg veldig keg som shorter nå som snittet på nyeste kjøpsanbefalinger er ca det dobbelt av det shorten er satt på…
Tenker de sliter hardt fremover, men blir nok fortsatt noen volatile dager fremover pga stuntene deres.

Tenker forøvrig at aksjen burde ha rimelig grei støtte på 24 tallet nå når de har brukt over 100 mill på å knuse aksjen, og de fikk den ned i ca 23,9 på panikk dagen før tallslipp!

1 Like

Hei.
Er litt ny i dette så jeg forstår dessverre ikke alt.
Jeg skjønner at shorting betyr at man vedder på at kursen skal synke :slight_smile:
Men hvordan kan disse “shorte gutta” angripe aksjen å gjør som kursen går ned ?

Låner aksjer som selges i markedet, da blir det et ekstra salgspress som ikke ellers ville vært der / større tilbud av aksjer som kan dempe prisen.

Når de kjøper tilbake blir det motsatt effekt, høyere etterspørsel og pris

3 Likes

En shorter vil da gjerne bruke negative børsmeldinger til å dekke seg inn. Omtrent som en som er long som tar gevinst etter et kurshopp.

1 Like

Det kan også være motsatt (for både longs og shorts), at man går ut av posisjonen om aksjen beveger seg motsatt av det man har satset på.

2 Likes

Om man ser det på en litt annen måte.
For at shorterne skal ha tilgjengelige aksjer å shorte, må større aksjeeiere være villig til å låne dem aksjene i kompensasjon for en høy rentesats :slight_smile:
Det betyr med andre ord at de “3%” av aksjene som sitter long i Quantafuel, ikke er bekymret :slight_smile:
Hadde disse aktørene vært tvilende, ville de neppe lånt ut aksjene sine.

Er nok av selskaper som ikke er tilgjengelige for short, da det rett å slett ikke er aksjer tilgjengelig for utlån :slight_smile:

Kanskje man drar det litt langt i å finne positivitet i alle element når man selv er aksjonær😂
Men har prøvd å se saken fra alle mulige vinkler, og greier ikke finne den store bekymring i den registrerte shorten.
Selv med de mest pessimistiske brillene på !

Det skal legges ved at min investeringshorisont for aksjen er opp mot 2025, hvor EU kravet til materialgjenvinning er 55 %.

Om man har låst opp årets julegave budsjett i Quantafuel aksjer, spiller man med litt høyere odds😵‍💫

5 Likes

Takk for shorte svar :slight_smile:
Da er man altså om jeg forstår det rett, avhengig av lav omsetning i aksjen skal man greie å drive kursen nedover når man shorter?

Eller man har veldig mye penger! Husk også på at folk som driver med TA eller kjører stop loss kan bli lurt til å selge. Stop loss raid kan være ganske drøye.

Er vel ca en god ukes omsetning som er shortet nå, så har nok holdt tilbake kursen noe her

1 Like

Noen som har studert forskjellene mellom Pyrum og Quantafuel ?
Pyrum resirkulerer brukte dekk og har hatt en fabrikk i full drift siden Mai 2020.
De har en mcap på 3.2 milliarder, mens quanta ligge på 4 milliarder og ikke har full drift :thinking: ???+

Pyrum har vell en noe enklere teknologi da kravet til kvaliteten på sluttproduktet er vesentlig lavere ved resirkulering av dekk, enn ved resirkulering av feks mat embalasje.
Dette reflekteres vell godt i prisen på sluttproduktet, Quantafuel får vell betalt ca 1000 dollar per tonn produkt, og Pyrum ligger på 114 EURO per tonn produkt.

https://seekingalpha.com/article/4459088-pyrum-innovations-co-invest-with-basf-and-continental-in-the-global-tire-recycling-leader

2 Likes

Virker som de bare har et par millioner i omsetning per kvartal? Virker lavt om dette er «full» drift. Men flere kan lykkes! De er vel ikke direkte konkurrenter, men mer komplementære?