Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Hadde gått all inn i Norwegian da ja… :face_with_hand_over_mouth: , men var jo en rekke investorer som tydeligvis ga gass her i dag.

Ser for meg at roadshow er som et slags tivoli med leker mm for de små og selskaps presentasjon, dans og sang for de voksne, skulle gjerne vært med. :face_with_hand_over_mouth: :sweat_smile:

Blir jo bare spekulasjoner hva som skjer til uken, men viser jo tydelig at det er fart i aksjen.

Kan vel kanskje skylde på shorterne for duppen siste timen.

Oppdatert versjon hvor det poengteres at invitasjon er via meglerhus, så var nok ikke bare bloggen som ga fart i aksjen:

Noe som vet hvilket meglerhus det kan være snakk om?

Tipper POC mandag, investeringsbeslutning i Esbjerg med annonsering av BASF som partner på tirsdag, og spinnvilt roadshow på onsdag.
Tviler på at meglerhus vil arrangere roadshow uten POC…

Pareto :slight_smile:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/550992

Hvorfor så mange mld før PoC?

Push info

Blir jo litt forsinket, ser det ut til, greit å bli oppdatert synes jeg.
Lurer på hvor lenge shortly betyr?:
“We expect to resume production shortly following inspection and repair.
We are confident that our targeted PoC will be reached shortly…”

“Vi jobber nå med finjusteringer og mindre justeringer. Skive-teamet gjør det bra, og vi er alle spente på de kommende dagene og ukene”, kommenterer Quantafuels driftsdirektør Terje Eiken mandag.

dn investor

"PoC is an important step in our production ramp-up towards full production that we target to reach in Q4 2022. "

Trodde full produksjon var stipulert til sommeren?

Mente det jeg også!

Quantafuel is progressing towards Proof-of-Concept (PoC) with two of four lines having “operated stably at design capacity before the runs were cut short by mechanical failures in the feeding systems”. Further, load and performance level would have qualified for PoC but the period of production was too short to meet Quantafuel’s criteria, to our understanding. However, the company expects to resume production and achieve PoC shortly. Please note that the exact definition of PoC is not publicly disclosed. Company guidance on 2022 production and capex at Skive remains unchanged. We expect a significant positive share price reaction today as achieving PoC at Skive is key for the investment case. Our recommendation and Target Price on Quantafuel is under review. PAS

1 Like

Tolmodighet er en dyd. Forstår at mange kaster kortene nå… Det kommer alltid en grense for hvor lenge man akseptere utsettelser. Jeg holder.

Selskapet sier selv at anlegget fungerer ihht PoC, med kapasitet og produksjon. Bare små bagateller som stanser at anlegget får kjørt lenge nok. Her er det bare å benytte seg av billigsalget, det er de kortsiktige og nervøse som selger i dag. For oss som kan sitte en uke+ er dette tilbud! LØP Å KJØP, prisen stiger jo nærmere vi kommer PoC!

Dere som følger denne, hvordan stå det til med penger i QFUEL. På forhånd takk.

"Per 30 September 2021, Quantafuel ASA had
a cash position of NOK 379 million. "

Så rundt 360millioner kr vil jeg anta.

2 Likes

Heldigvis ikke forandret på produksjonsmålet:
“The 2022 target for Skive is processing of 12,000 tonnes of plastics, ending the
year at a 20,000 tonnes per year run rate as communicated previously. The
forecasted CAPEX of NOK 610 million remains unchanged.”

Rimelig sikker på at jeg har lest at full produksjon skulle oppnås i Q2 tidligere… men finner det ikke i meldinger…

1 Like

Er det shorterne som herjer, eller er dette begynnelsen på solid nedsalg…? :thinking:

Er jo mye positivt i mld, men samtidig skurrer det at basics ikke er på plass.
Først ryker shredderen, deretter nå den mekaniske materen til anlegget.
Det tærer på den nye tillitten de har opparbeidet for min del, men prøver å fokusere på at de er veldig nær iflg mld samt at linje 2 ligger foran skjema virker det som…

Kraftig overreaksjon i dag eller ?

Tja, nyheten i dag var negativ for de kortsiktige som hadde ventet seg en PoC melding i morges. Men positiv for langsiktige da QF konstaterer at teknologien fungerer. Så en blanding av veldig surt børsklima og kortsiktige dro nok ned kursen. Tiden fremover vil kursen nok stige i påvente av PoC som kan komme når som helst.

2 Likes

Shredder er vel en del av matesystemet. Feil på shredder og matesystem tipper jeg er det samme problemet som omtales.