Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

De skrev jo at shredderen skulle fikses snarlig 23.12, og at de ventet POC around year end, så er jo rart om den fortsatt ikke er fikset, tenker jeg.

Har forøvrig prøvd å finne kilder på at alle linjer skulle gå 100% i Q2, men finner det ikke i selskaps mld/presentasjoner. Er rimelig sikker på å ha lest det et sted, men mulig jeg tar feil, og at produksjonen skal økes gradvis ut året som de meldte i dag, har vært planen en stund. Følte det var en liten snik forsinkelse bakt inn der også, men ga slipp på det.
Husker du hvor du har lest det?

Kan være de har behov for deler. Vi vet jo alle hvor lett det er å få tak i nå🥴

Det som ble nevnt var vell komersiell produksjon, vet ikke hvor mange prosent drift det tilsvarer.

Ser dere prøvar det ytterste for å forsvare selskapet! Men sakens kjerne er at i forrige mld så forstod eg sånn at dei hadde delane klare. Derfor anser eg dette kun som ein unnskyldning for at dei ikkje strekker til.

Dette vil nok kanskje ta lengre tid enn nokon her vil innsjå.

Det ble fikset, men stoppet igjen før det hadde gått nok tid til å kunne kalle det POC slik jeg har forstått dette

Trolig mange som hoppet av på grunn av det du nevner. Makro bidro til snøball effekt av selgere. Plausibel årsaksforklaring. Holder selv, har for mye kortsiktig pågang parallelt. Men litt avhengig av hvorkursen bærer hen er det ikke utenkelig med lavere inngang…

Tipper det har sittet en gjeng klar til å selge på enkle 10% oppgang ved POC. Men når en trigger blir til 4 halve ok meldinger da er det verre å time! :smiley:

Jeg forstod det slik at POC var full kjøring på 4 linjer. Nå har de akkurat nådd 2 linjer. Det går ikke opp med POC ved nyttår. Men mulig jeg har tatt feil av hva som ble kommunisert tidlig i fjor.

1 Like

Samtidig har alle en plan basert på typene investor dem er, hvilken risiko og profitt som ønskes, samt hvilke kunnskapsmessige forutsetninger man har. Har brent meg mange ganger på å være utro til min egen plan. Over til QFUEL så er jeg bull på sikt, men avventer litt til. Selvsagt skal man gi selvskapte noe slakk, det er tross alt et nytt teknologisk konsept det er snakk om. «Glasset» begynte fult, men tømmes hvergang en lovnad ikke blir effektivisert etter forventningene.

PoC har aldri vært avhengig av at de klarer å kjøre fire linjer samtidig. De har siden midten av desember prøvd å kjøre en linje med stabil produksjon over en lengre periode. Selskapet er dårlig på å skrive børsmeldinger, da enkelte tror de har kjørt to linjer i januar. Det korrekte er bare at de prøvde å oppnå PoC med linje 1 i desember, og linje 2 i januar. Vi vet ikke hvor lenge de må kjøre kontinuerlig før de er fornøyd, men det er mest sannsynlig mellom 7-10 dager.

Selskapet har guidet at de skulle oppnå PoC rundt årsskifte, og ville deretter jobbe med å få en og en linje i full drift. Guidingen for 2022 er uendret på 12k tonn, men tidspunktet hvor alle linjene skal være i full drift er tilsynelatende forskjøvet fra Q2 til Q4 som enkelte har påpekt.

3 Likes

Ja, det er akkurat det! Kvar gong dei gjer inntrykk av at det er rett før så er det eit eller anna som går åt skogen. Det er blitt standarden.

Denne gongen venta eg faktisk på det så blei ikkje skuffa. Benytta heller nedgangen til å få nokre aksjar til, men burde nok ha venta eit par dagar til.

2 Likes

Qfuel er på lavere nivå enn det var for 1mnd siden, samtidig er vi nærmere PoC enn vi noen gamg har vært. Her er det bare å handle med rabatt.

Utelukker ikke at det tar 2-4 uker til før POC oppnås, ikke lett å si hvor kursen lander og snur opp før det. Har jo hatt grei støtte på 27,5- 28 tidligere.
Faller jo på solid volum andre dag på rad nå, men snur kanskje i morgen med roadshowet + kanskje en bull analyse fra pareto

Fikk inntrykk av at produksjonen skulle starte opp ganske snart, eller “Shortly” i følge CEO. Eller kanskje produksjonen allerede var i gang i går. Så hvis de starter opp denne uken, så kan vi forhåpentligvis vente oss en PoC melding neste uke, dersom det ikke dukker opp nye produksjonsstanser.

Tenkte jeg også da jeg ikke solgte på 33 kr, men fra mld: “We expect to resume production shortly following inspection and repair.” (“Vi forventer å gjenoppta produksjonen kort tid etter inspeksjon og reparasjon.”)

Først må de fikse det, og deretter starte opp på dag 1 igjen vil jeg anta, da POC er kontinuerlig produksjon. Håper jeg tar feil, men tviler på at vi har POC her snarlig, som i et par dager.
Da hadde de vel kanskje utsatt roadshow noen dager/en liten uke også.

Satser på støtte på de nivåene her. Posten på nær 30T aksjer på 28 blank gikk da ikke ihvertfall…

Fra Q3-rapport:

“For Skive the 2022 target is processing of
12,000 tonnes of plastics, ending the year at a
20,000 tonnes per year run rate. At full
production Skive will on a yearly basis deliver
approximately NOK 80 million EBITDA based
on current feedstock and offtake
assumptions.”

Er vel eksakt samme ordlyd som i børsmeldingen på mandag?

2 Likes

Stusset litt på den her: “We are confident that our targeted PoC will be reached shortly and I am pleased to see that our second line which has never been in operations so far is capable of producing at the same, high load as the first line did during December."

Det står vel her at forsøk 2 på POC ble gjort på en linje som aldri har vært i drift før?
Skjønner ikke hvorfor de evt bytter linje, og samtidig melder 23.12 at de føler seg sikre på å nå POC rundt nyttår.

Har en dårlig magefølelse på det her, men håper jeg tar feil, og at det løser seg snarlig.

EDIT:
Sendte de en mail, og håper de kan forklare linje byttet, og bekrefte at linje 1 fortsatt fungerer.

Quantafuel ASA | Company presentation

1 Like

Ser bra ut den presentasjonen!
Kursen også :+1:

Mekanisk feil i feeding system fikset i følge presentasjonen, vil da anta at PoC forsøk allerede er igang :+1:

1 Like

Sikker på at det er fikset eller pågår det reparasjoner?

Godt spørsmål, slik jeg leser Januar 2022 boksen så forstår jeg det slik at det er operasjoner som er gjennomført? Kan godt ta feil!