Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Begynner å svi nå!
Håper at tålmodighet er en dyd i dette tilfellet, og at POC tikker inn innen neste onsdag, da har de hatt 2 uker på seg.

Tenker vel at ingen melding foreløpig er godt nytt, de hadde vel måtte informert markedet hvis det hadde oppstått nye utfordringer?

Hvis det kommer mld om at brødristeren på pauserommet i Skive tok fyr, så brannalarmen gikk, og POC derfor må restartes, setter jeg meg nok på benken en god stund.

2 Likes
1 Like

Hvis ikke POC kommer nå (veldig snart), hvor langt ned skal vi da?

Kommer vel ann på makro, men ved en forsinkelse tror jeg 20 tallet ryker ila noen dager…
De måtte vel ha kommet med mld hvis noe var gått galt igjen?
Satser på at de er i rute…

Fant den her på FA forum: “Det er jo slik at POC baserer seg på minst tre ulike parametre: tid, load og kvalitet. Så er det jo slik at alle disse tre parametrene må levere samtidig. Det betyr i praksis at selv om tidsfaktoren er 7 dager, kan det jo ta vesentlig mer tid når en skal opp på load og kvalitet. En kan derfor se for seg et scenario der en bruker en uke på å nå ønsket load og kvalitet og deretter en uke for å nå POC.”

Tar nok litt tid å kjøre i gang og få full kapasitet.

Håper på oppdatering ila morgendagen, senest fredag.

Virker som de har kontroll på load (etter å ha fikset feeder og shredder) og kvalitet.

1 Like

Gruppe på facebook poster bilde av en tankbil og sier det var en “slamsuger” der på søndag. Aner ikke hva som skjer.

Mye rart som deles. Folk er desperate etter informasjon.

Folk er gira ja!
Håper virkelig vi slipper en utsettelse til.
Det er rett og slett ufint å ha ventet i over 2 uker etter en shortly mld, hvor makro har surna vesentlig i mellomtiden, og deretter evt få en kjip mld nå.

Jeg satser på at vi hadde blitt informert allerede, hvis noe av betydning hadde gått galt.

Ingenting vil overaske meg, men har trua. De to andre gangene de feilet på poc i desember og januar var de veldig nære ifølge dem selv. Det er de jo nødt til å være nå også.

Er nok 100% fokus på å få til dette nå, og om de feiler igjen etter å ha vært så skråsikre sist, så vil jeg tro det er halvering av kursen fort. Ingen som vil ta de seriøst lenger, så de vil slite med å finne investorer til emisjoner etc…

Quantafuel ASA | Contemplated Private Placement

Hvorfor kommer ikke emisjonen etter at POC er fullført?

Fordi de ikke får til POC enda, shit ass, dette var kjipt!

“The plant has limited redundancy, so the Company still need to stabilize operation and produce for a longer time-period to deliver on its plan for Proof-of-Concept.”

1 Like

Men hvorfor satse videre om dem ikke er sikker på at konseptet vil lykkes? Rar rekkefølge, enig i det. På den andre siden vil en emisjon som dette vanne ut eksisterende aksjonærer og ved å kjøre emi først, for deretter å proklamere poc vil utvanningen bli marginal. Bare en tanke.

Emusjon var ventet, sålenge eksisterende store eiere og insidere tar “sin” del er det ikke nødvendig is negativt. Produksjonsmålet opprettholdes heldigvis.

1 Like

Hva tror dere kursen blir? Liten rabatt er positivt, stor rabatt er ikke like bra

Skremmende amatørmessig. Kirbi tegner seg for 100 mill er det eneste positive. Er det mulig!

Helt vilt, så ikke den komme!
Føler meg rundlurt. Shortly betyr altså…
De sier de skal hente penger til videre prosjekter, men de blir vel ikke iverksatt før vi har POC?!
Virker på meg som de nå henter penger til å drifte selskapet det neste året, imens vi venter på POC, før aksjen har blitt helt knust…

Men da er da emi spøkelse ute av bildet :joy:

Det kan være de tar den nå så dagens eiere går billige aksjer. Høy emikurs er ikke nødvendigvis ønskelig om eierne skal delta stort.

1 Like

Kirkbi har pushet på for å få satt emisjon på lav kurs før POC om man skal tolke dette i et optimistisk lys (for kursen)

1 Like