Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Det er slik jeg leser det, jg leser også mellom linjene at det kun er egen definisjon på poc som ligger til grunn for at den ikke er klar. Vi er i siste uka av januar, hvis de ikke hadde kontroll måtte de ha nedjustert målet for året.

1 Like

Vet ikke helt om vi kan stole hva selskapet mener/tror lenger… men uforandret guiding ja :smiley:

“The plant has limited redundancy, so the Company still need to stabilize operation and produce for a longer time-period to deliver on its plan for Proof-of-Concept”

Er det “limited reliability” de mener, altså pålitelig? Redundancy gir lite mening i denne sammenhengen.

Jfr forrige ukes produksjon: 100 MT for 2 produksjonslinjer tilsvarer 200 MT for 4 produksjonslinjer. Dvs dagens oppsett av 4 X produksjonslinjer skal uansett klare 10.400 MT. Og det er jo ikke langt fra 12.000 MT for 2022. Dette ordner seg;)

1 Like
2 Likes

Kommentar; mener å huske at 10% av avfallstoffene fra produksjonen er aske. Det kan nok være hensiktsmessig å frakte bort. Gjerne med en tankbil :wink:

Price guidance 25
Stenger 18.15, så det har nok vært grei etterspørsel.

1 Like

Hvor lovlig er det isåfall?

De har så klart ikke lov å holde tilbake informasjon / drøye ut PoC med vilje, men om det ikke er ferdig er det vel lov å vise interesse for å delta i en emisjon så vidt jeg vet, jeg er ingen jurist.

Om prisen settes til NOK 25 nå så vil nok kursen på Oslo Børs gå under NOK 25 i morgen. Da vil de som ikke har 100.000 EUR i dag ha en fin mulighet :wink: Samtidig så vil nok short-erne bli fornøyde :wink:

2 Likes

Med dette kan vi vel anta at selskapet ikke blir utsatt for en hostile takeover / kjøpt opp av et PE-fond mens kursen ligger i grøfta?

Spent på hva shorterne gjør nå! Kan jo håpe at de dekker inn, men er nok kanskje ikke så heldige.
Håper vi slipper å miste 20 tallet
Positivt at Kirby er med for 100 mill, er jo en god motpol til short posisjonene det, ordner seg nok på sikt, men tviler på at det kommer noen gode nyheter de neste månedene

Redundancy betyr vel at de har lite backupsystemer? Altså, hvis en ting går galt, er det ingenting til å ta over prosessen

Edit, så ikke at HO5 hadde svart

1 Like

Helt siden jeg kjøpte aksjer i 2018 har de utsatt og utsatt. Glad jeg kom meg ut. …
Men ser ut som de i hvertfall har holdt tett denne gangen. Normalt så har de jo falt før emisjoner (samme dag)

3 Likes

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?lang=en&isin=NO0010785967

Foreløpig ikke kurskollaps i tyskland

Når de hevder fabrikken har liten redundans så må de være klarere i talen. Er det enda en del som har gått i stykker?

Kursen går garantert til atl innen kort tid uten poc.

2 Likes

Bare svada, er jo helt ubegripelig svakt, kan jo komme med hva som helst av unnskyldning nå, tipper det fort tar et par mnd til.
Man har jo nå sett at å drifte over tid ikke er lett, selv ikke etter siste oppgraderinger, da flere mekaniske komponenter har måtte repareres siste mnd.
Men konseptet blir vel utrolig solid og gjennomtenkt til slutt får vi håpe, slik at utrullingen ikke vil foregå på samme måte.

Og skal vi tro på det de mld, så fungerer jo den kjemiske delen, som er kjernen her.

Spent på om BASF øker…

1 Like

Problemet med å kjøre anlegget over tid hørte vi om for et år siden også…

Er jo kopi av det stuntet Bøhn kjørte ifjor. Plutselig var POC en gradvis prosess og alt ble utsatt 6 måneder. Ser for meg dette kan ta tid ja.

Hegnar

Quantafuel er svært nær et gjennombrudd og kursrekyl, men velger å hente penger på bunn. Arctic-analytiker Ivar Ryttervold synes det hele stinker, og spår samtidig kursras.

1 Like

Litt merkelig at de velger emi før POC da kursen ville vært mye høyere og utvanningen mindre hvis emisjonen kom etter… Hm, usikker på hva man skal tro om dette… :face_with_raised_eyebrow: