Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Om man ikke greier Poc er det bare et alternativ igjen. Hente penger med tidenes mest difuse melding.

2 Likes

Er enig med analytikeren i Arctic. Det stinker av dette.

Quantafuel ASA | Successful completion of private placement

Halvparten av pengene som ble tegnet er vel short som dekker inn👎

2 Likes

25 kr er vel midt på treet, kunne vært verre a la nanov emisjon

8,8% rabatt og fulltegnet er bra, så volatil som qfuel er svinger den jo det annenhver dag😄

1 Like

Det hjelper ikke så mye om dette igjen gir signaler om at de ikke får det til og trenger mer penger men ikke minst enda mer tid før de begynner og tjene penger. De vanner jo ut så hele prosjektet blir for dyrt til og kunne tjene penger.

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trades

Med tanke på at aksjen har vært under 25kr flere ganger de siste månedene, så synes jeg det er godt gjort å kjøre emisjonen der. Det viser at markedet fortsatt har tro på selskapet.

Innsidekjøpene:

KIRKBI Invest A/S, a company closely related to the board member Kasper Trebbien, was yesterday allocated 4,000,000 shares in Quantafuel ASA at a price of NOK 25.00 per share. After the transaction, KIRKBI Invest A/S holds 17,888,880 shares in Quantafuel ASA.

Thorleif Enger, member of Quantafuel ASA’s board of directors, was yesterday allocated 20,000 shares in Quantafuel ASA through Thoeng AS at a price of NOK 25.00 per share. After the transaction, Thorleif Enger and affiliates holds 159,300 shares and 80,000 options in Quantafuel ASA.

Lars Rosenløv Jensen, CEO in Quantafuel ASA, was yesterday allocated 20,000 shares in Quantafuel ASA at a price of NOK 25.00 per share. After the transaction, Lars Rosenløv Jensen holds 20,800 shares and 400,000 options in Quantafuel ASA

1 Like

Ser da virkelig ut som de har vært ganske klar i kommunikasjonen før de kjørte emisjon her. Det kan være du tenkte de skulle finansiere dette med gjeld? Her vet jeg ikke hva de har kommunisert. Jeg følger ikke selskapet så nøye siden jeg ikke eier aksjer.

The announced investment in the Esbjerg sorting plant will consume the majority of the proceeds (in accordance with the presentation dated 12 January 2022). In addition, the Company is expected to use a portion of the proceeds for initial investments in the plastic-to-liquid plants in Dubai and UK, as well as for general corporate purposes.

The ramp-up of production at the Skive plant continues to progress, and two of four lines have operated at design capacity proving that the last remaining identified process challenges have been resolved. The production lines also delivered the oil yield and quality expected indicating the chemical process is functioning according to plan. The plant has limited redundancy, so the Company still need to stabilize operation and produce for a longer time-period to deliver on its plan for Proof-of-Concept. Last week (the w/c 17 January 2022), the Company converted more than 100 MT of waste plastic to valuable product, and the Company’s opinion is that they are well on track to reach the 12,000 MT target for the full year 2022. The forecasted CAPEX of NOK 610 million remains unchanged.

1 Like

Jeg bør heller kanskje ikke uttale meg siden jeg bare følger dette selskapet sporadisk; men slik jeg forstod det så skulle de ha annonsert POC i desember, det ble utsatt til januar, og nå får aksjonærene en emi fremfor resultater. Klart det blir litt spørsmålstegn ved det.

Spesielt også om du legger til følgende skudd for baugen:

Anlegget de nå skal bygge i Esbjerg er i første omgang kun mekanisk, slik som det de har gående i Kristiansund. Det er veldig spesielt. Det virker som de skifter retning, og skal begynne med mekanisk prosessering fordi den kjemiske ikke fungerer, sier han.

1 Like

Jeg ser den

Samtidig, så må jeg si at Arctic kanskje ikke kommer så godt ut av det hvis man tar et kjapt søk :see_no_evil:
image

6 Likes

Tror dette er feil. Etter hva jeg har forstått så er Kristiansund en kombi av mekanisk og kjemisk. Noe av problemet har jo vært at f.eks pvc plast, eller plast med mye klor i ikke egner seg for kjemisk resirkulering, derav en del mekanisk.

Men skal ikke være for bombastisk angående Esbjerg, Men det er kanskje et godt spm å rette til selskapet.

Absolutt noe man bør spørre selskapet om; synes også det er litt spesielt at man slenger ut en slik påstand i pressen rett etter emisjonen. Det er jo en ganske heftig påstand han kommer med?

1 Like

Kanskje han er short? Arctic har jo tidligere kjøpt aksjer og så spådd kursen opp 4x :stuck_out_tongue:

… Nei, jeg tror ikke det, men det er litt vanskelig å stole på det meglerhuset. Hva er motivasjonen for utsagnet? :slight_smile:

1 Like

Var en annen megler som slang voldsomt med leppa når Skive takket nei til plast som hadde ligget ute i flere år. Han konkluderte med at anlegget ikke kunne ta våt plast😆

1 Like

10 prosent flere aksjer og 10 prosent nedgang i kursen er vel egentlig greit. Uforandret selskapsverdi (?) og ekstra penger som skal brukes på ny fabrikk :slight_smile: Jeg er forsiktig optimist.

Solgte møkka, ble for useriøst. Mulig jeg går inn igjen når den dirrer ned mot 18kr.

Erfaring tilsier at vi skal et stykke under emikurs de neste dagene om ledelsen ikke kommer på banen.

2 Likes

har vært mye rart med ledelsen dær og den har ikke forandret seg mye,kjeltringer hele gjengen.

Er jo tydelig at det ikke bare er Bøhn som har vært problemet på kommunikasjonsfronten.
Når ny CEO med lang erfaring i Equinor presterer å være så bull i meldinger, og deretter kommer med full retrett av snarlig POC, i tillegg diffust forklart i mld, så føler jeg meg rett og slett lurt av selskapet, igjen!
De som har ansvar for Skive, og som informerer ledelsen, må jo være på bærtur?!

Kjipt det her, men godt å få det avklart. Tror ikke vi ser POC på en god stund nå.

1 Like