Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Klarer seg overraskende bra på en rød dag!

Kanskje en del ivrige kunder fra roadshowet/meglerhus som holder den over emi kurs. Spent på om den holder seg her. Nesten 150 t aksjer på kjøper rundt 25 blank.

-Er vel begrenset oppside de neste uker/mnd tror jeg, venter egentlig at den skal miste fotfestet og dundre ned under 20 kr, men mulig jeg er for pessimistisk her jeg nå sitter på benken igjen å surmuler…
Kirbi gutser på videre, glad for det, dempet nok fallet. De er nå blitt største aksjonær i Qfuel.
Påfallende at BASF lar seg vanne ut, men er kanskje mer interessert i JV på videre fabrikker enn å investere i aksjer.
Equinor som kjenner teknologien er vel fortsatt ikke på aksjonær listene.

Fra Herman på FA forum:
“Har vært i kontakt med selskapet i dag. De opplyser at de ikke ville vente på POC fordi de ikke ønsket å forsinke planlagte investeringer. Dette kan jo tyde på at de er usikre på tidspunkt for POC. Når det gjelder de mekaniske utfordringene som gjør at stabiliteten er for dårlig, vil de fortsette å fintune system og utstyr. De fortsetter å kjøre på to linjer og produktene blir solgt til BASF. De planlegger ingen tidkrevende installssjoner, men tidspunkt for POC vil de nå ikke antyde. (Klok av skade vil jeg tro).
Min take er at de har totalt undervurdert problemene med disse mekaniske systemene, og kombinert med en hinsides kommunikasjonsstrategi, har de da villedet markedet ved flere anledninger. Det positive er at det virker som de kan jobbe videre med div prosjekter mens de venter på POC. Kanskje det kommer noen nyheter rundt disse mens vi venter. Skal jeg gjøre noe så dumt som å tippe, vil jeg tro at POC kommer mellom 20.2 og 15.3. Vil anta at det jobbes febrilsk. Vi bør følge med på antall biler utenfor fabrikken, desto færre desto bedre.”

5 Likes

Hva er vitsen med POC dersom man uansett går videre med andre prosjekter?

Forventer egentlig en beklagelse fra Ceo med en grundig gjennomgang av hva som har gått galt.

2 Likes

Er vel sorterings anlegg til senere fabrikker osv, men bortkastede penger hvis de ikke klarer POC. Tyder vel på at POC kommer en vakker dag, men føler meg ikke sikker på at disse biprosjektene heller blir startet opp med det første…

Enig, burde si unnskyld og legge seg langflat, samt forklare nøye hva som har skjedd her.
Fintuning og sur redundancy blir for tynt, de hadde jo kjørt full kapasitet allerede før jul.

1 Like
1 Like

Kursen skal sub 18kr. Emisjon ble satt nå fordi ledelsen vet at kursen gruses når sannheten kommer for en dag.

2 Likes



image

3 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010785967

Acadian dekte inn short i går…

Og Helikon økte…

Den siste setningen som viser total leveranse for 2021 kontra hva de alerede har levert i 2022, gir meg trygghet til caset og at de kommer til å få det til :+1::+1:

2 Likes

100MT på en uke🤔 50000MT på et år dt, hva var målet nå igjeb?

230 mt per uke for å nå 12000.
Men det kjøres jo kun 1 linje.

Det kjøres vel 2 linjer, men ikke kontinuerlig. Ellers hadde jo POC vært i orden nå. Hvorfor i all verden skal man tro på produksjonsmålet på 12000 mt når de villeder så voldsomt på andre mål?

PoC is linked to running one of the lines with commercial plastics
at high load with high availability for a prolonged duration, producing a liquid
acceptable for our offtake partner.

Full kapasitet per linje er ca 96 mt/week.

Vi vet ikke hvor lenge 1 linje må kjøre med full kapasitet før POC er oppnåd, men om de prosesserte 100 mt forrige uke, kan det virke som POC er forsøkt og 1 linje er kjørt med full produksjon i en uke.

Ledelsen kan villede når det gjelder guiding, men de kan ikke villede tallene.
Når flere linjer blir satt i produksjon burde 12000 mt for 2022 absolutt være innafor.

12000 tonn prossesert plast gir ca 10000 tonn salgbart produkt.
Quantafuel får betalt ca 1000 dollar per tonn produkt. (Tidlig guidet).
12000 tonn prossesert produkt gir en salgsinntekt på 90 millioner kroner for Quantafuel.
Pluss de får betalt for å ta i mot plasten.

Quantafuel har en burnrate på 10 millioner per måned.
Skive ved litt over halv produksjon gjør at hele Quantafuel går break even.
I tillegg kommer inntekter for kristiansund og geminor.

Jeg har vært aksjonær siden tidlig 2018 og har vært med dette selskapet i tykt og tynt.
Hadde jeg basert min investering kun på tillit til ledelsen, hadde jeg nok solgt meg ut for veldig lenge siden.
Potensialet for selskapet er så enormt at det overskygger alle tillitsbruddene, selv om jeg tidvis har vært ekstremt frustert å vurdert å kaste kortene :persevere:

5 Likes

hva tror dere denne kursen vil ligge på om selskapet lykkes optimalt?

Et meglerhus snakket vel om 200 kr som blue sky scenario for lenge siden.
Det har skjedd mye siden den prisen kom, med oppkjøp av verdikjede som geminor etc.

Tenker man må inn med kalkulator og sette opp hvor fort fabrikker nedbetales mm. Råvarer er det jo endeløst tilgang på, så fremt de kan putte det på samlebåndet.

På dagens kurs er de verd litt over 4 milliarder, og der er vel før de nye aksjene er tatt inn.
Så gitt optimalt bla bla og first mover og masse mer så er evl 4 Milliarder sykt lav verdi?..

1 Like

QFUEL: NORDEA MARKETS STARTER DEKNING MED SALG, KURSMÅL 18
Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea Markets starter dekning av Quantafuel med en salgsanbefaling og kursmål 18 kroner pr aksje.

Meglerhuset peker på at Quantafuel gjentatte ganger har bommet på sine mål for Proof-of-concept, som omtales som bekymringsfullt.

Meglerhuset mener også at timingen for den siste kapitalinnhentingen er forunderlig, og mener uansett at selskapet vil trenge ytterligere kapital for å åpne fasiliteter på lenger sikt.

“Vi ser ikke et tilfredsstillende risiko/avkastningsforhold enda”, skriver meglerhuset.

3 Likes

Dessverre enig med de…

1 Like

Qfuel bør ikke prises mye høyere enn ek nå spør du meg. Som investeringscase er selskapet lagt i grus og troverdigheten er nå lik 0.

ubrukelig ledelse og løgnhalser burde ikke ha rett til å i deheletat få være på børs spør du meg;-(

faktisk i 3 år…

1 Like