Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Qfuel var heldig med sin emisjon den 27.1. til emisjonskurs 25 (sluttkurs samme dag 28). De profesjonelle investorene som deltok var mindre heldige. Allerede dagen etterpå falt kursen til emisjonskurs og siden har kursen ikke vært i nærheten av å lukte på det nivået. Følgelig ble det et voldsomt overheng av skuffede selgere utover uken, men dagens negative melding var det neppe mange som så komme. Så da er det vel definitivt tvilerne som er i førersetet og Qfuel har åpenbart en lang vei frem til kommersiell drift. Legger også merke til at hovedaksjonæren BASF ikke deltok i emisjonen. Så de hadde kanskje sine grunner? Det føyer seg i allefall inn i en viss sammenheng. Qfuel er fortsatt priset til 2,6 milliarder, og nedsiden er fortsatt 100%. Nordea har salgsanbefaling og kursmål 14.

1 Like

Nærmer oss faktisk det punktet der BASF har et papirtap, den var det ikke mange som så komme😂

1 Like

14 kr de har som inngang? så ikke den komme nei!

Fra DN:
"Bøhn har troen på at problemene som oppsto i helgen vil løse seg.

– Slik jeg forstår meldingen, så gjelder det en feil i brennkammeret. Det er stålarbeid, en mekanisk feil, så det skal være fult løsbart, sier han og legger til:

– Det er klart det er kjedelig med nedetid akkurat idet det ikke skal være nedetid.

Selv om proof of concept utsettes atter en gang, mener Bøhn at selskapet allerede har bevist at teknologien fungerer.

– Slik jeg leser selskapets rapporter, har det allerede fått det til. De har allerede vist for både seg selv og eksternt at det fungerer.

– Du blir værende i din posisjon?

– Ja, jeg har veldig troen. Jeg synes ikke man skal glemme det store perspektivet selv om man opplever motgang. Dette er det selskapet som har kommet lengst innenfor sitt felt, og det eneste som har hele verdikjeden på plass, sier Bøhn."

Bøhn har vel noen millioner grunner til å pynte på sannheten her😂

Ser ut til at noen er fornøyd nå…
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=QUANTAFUEL&land=norway

CEO på hegnar TV forteller om hva skjedde, det ser ikke så alvorlig ut.

2 Likes

Spent på om de dekker inn, eller gutser videre! Brutalt volum i dag…

1 Like

Tenker det ser ganske dårlig ut, når man går fra 28 til 15 kr på 2 børsdager.

Trist for gamle aksjonærer… Kanskje har eksosgassen lekket ut inni brenningskammeret i små mengder uten å kunne oppdage og dette har forårsaket dårlig effektivitet og opptiden. Kan det være hell i uhell?

Oppløftende gjennomgang. Vi får følge med på aksjonærlisten de nærmeste dager. Tekniske svikt må påregnes. Men så mange brudd i forventninger hjelper ikke situasjonen nå. For min egen del syntes jeg ceo fremstod tillitsfull.

Jeg er kortsiktig negativ til aksjen, men jeg liker ikke hvordan finansmedia sparker de som ligger nede «100% ned til 0», det gjelder jo faktisk alle aksjer så det blir veldig flåsete.

7 Likes

Ikke alle aksjer hvor det er enten himmel eller helvete. Quantafuel er et sådan, og da er det kanskje på sin plass med en dose realitetsorientering til de som måtte la seg i overkant blende av at billig har blitt billigere.

Etter dagens fall, så er de priset til noe høyere P/B enn velfungerende industriselskap.

2 Likes

Jeg kjøper ikke her, bare reagerer på den tabloide stilen

1 Like

Trodde du hadde vært inne her?

Jeg synes selskapet er interessant, men man kan jo bli skeptisk… Jeg har ikke sett nøye på selskapet, men hvis jeg var skulle investert, så hadde jeg brukt mye tid på å sjekke konkurrentene først.

Høy P/B for et slikt selskap gir kun mening hvis man betaler for unik IP som er vanskelig å kopiere.

Ja selskapet og aksjen er spennende, men det er ingen grunn til å eie den i en nedtrend - jeg solgte alle kortsiktige posisjoner i min portefølje før jul og beholdt langsiktig/gamle aksjer i Episurf og Seamless - disse har jeg fortsatt god gevinst på og skal være med til konkurs eller oppkjøp

1 Like

Satser på at det går som med nattopharma, ble endel prosent der til slutt. :sunglasses:

1 Like

Det hørtes jo egentlig ikke så dramatisk ut, da det var en kontrollert nedstengning. Det er jo kjedelig at de må stenge ned alle linjer for å kjøle ned anlegget nok til å inspisere, men det er kanskje bare fordi de vil sjekke på andre linjer at det ikke er tilløp til lignende mekanisk svikt også?
Jeg tok sjansen på at dette var en overreaksjon og kjøpte en liten spekulativ post, så får vi se om det var dumt eller ikke… Får jo sannsynligvis en oppdatering om feilen ila uken.
Men håper ikke Clearstreams gjengen gir opp caset og skal ut, da kan det blei stygt!

1 Like

Quantafuel,Softox,PCIB og Nanov er alle del av det jeg kaller himmel og helvete aksjer. Noen vil ikke gripe dem med ildtang mens andre er overbevist om gull til slutt. Aksjer hvor det tidvis har vært vondt å være long. Det er ikke min cup of tea . Heier på dere som tør.

3 Likes