Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Er vel 6 personer, Fareid, som er registrert i det holding selskapet, så vet ikke. De har solgt 50k her og der de siste ukene også, fortsatt ca1,4 Mill aksjer igjen.

Er vel kanskje likegyldig hvem av dem som selger, de snakker vel sammen🙂

Jobbes det på for short inndekning på en rød børsdag montro…

Hvor mange aksjer ,rundt tall, er shortet?

Details - Short Sale Register (finanstilsynet.no)

1 Like

Har reflektert rundt dette med netto short, som listene viser. Hvis helikon har 2,7 mill short og 500 k long vil listene vise 2,2 mill netto short slik jeg har forstått det. Da kan de fint selge 500k og presse kursen kunstig ned, for deretter å kjøpe tilbake 700 k, da vil netto short gå ned med 200 k. På den måten kan de holde kursen kunstig nede for å sikre short inndekning på billigsalg samt tjene litt på trading, hvis de ikke møter en mega kjøper den dagen da… Er hypotesen min feil?

  • Fant denne på FA forum…

  • ikke kommet presse mld fra qfuel…

3 Likes

Full fart i kristiansund, helt glemt den sjappa der…: Driftsoperatør | FINN.no

3 Likes

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/new-agreement-will-increase-waste-plastic-recycling-by-30000-tonnes-annually-3159414

Den ligger ikke på euronext…

Virker som Finansavisen er i krig mot Quantafuel hele tiden. Benytter en hver anledning til å poste negative ting. Tror jeg har til gode å se de skriver noe positivt om selskapet. PGS ligger på toppen av listen, men Quantafuel blir brukt i overskriften. Begynner og oppleve avisen som useriøs. Hva er motivet for all negativ vinkling fra de. Er det private koblinger til shortere? :thinking:

2 Likes

Grunn til negativiteten? Sikkert fordi x-CEO (Bøhn) har jobbet i Finansavisen tidligere, og at han ble relativt velholden av sin reise i @qfuel :wink: Og så har vi janteloven i AS Norge :upside_down_face: :slight_smile:

1 Like

Trenger ikke være tilhenger av Quantafuel for å se all motstanden Finansavisen har mot selskapet. Begynner å bli på grensen til pinlig useriøst for avisen.

2 Likes

Pinlig useriøst ja!
Shorten har jo blitt redusert fra over 5 prosent etter POC, så det er feil det de skriver.
Bøhn har ikke solgt noen aksjer etter POC og har fortsatt et megalodd!

Tror det pisset her samt Nordea og Arctic sin negativitet etter POC blir fort glemt ved mld om megaplant i Esbjerg. Forøvrig litt overrasket over at den mld drøyer såpass…

Folk sover i timen på denne aksjen! Meldingen om PoC som ble meldt forrige mandag hadde bare for noen mnd siden sendt aksjen godt over 40kr.

1 Like

Tynnslitt tillitt etter mye tull på starten av året. Trenger tid til å gjennreise den. Jeg har kjøpt alt for mye aksjer i påvente av at det skjer🙂

Jeg har 5 kr igjen i tørt krutt nå😅
Den skal nok vesentlig opp, men trenger nok en mld om FID fra Esbjerg for å skape mer trygghet rundt POC.
Den POC festen ble jo raskt punktert av kritikerne i media. Ingen av de positive meglerhus med ny tp enda, tipper de venter på neste melding og da blir det nok fart på den🤞

2 Likes

Tror det ligger flere positive triggere i sivet nå, Esbjerg er en av dem. Første steg er emikurs, så må den bryte ut av den negative trenden på ca. 28.

1 Like

Er det resultat av inndekning av short vi ser idag? Er vertfall store ordre som blir kjøpt opp.

Følger andre grønne aksjer på børsen, så ikke noe selskapsspesifikt.