Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Quantafuel ASA | Proposed share capital increase by share issue as part of settlement of ownership of UK project developments

Tyder dette på at det ikke er noen kursdrivende mld nærliggende montro?
Avtalen var jo at betaling skulle starte etter POC, så blir vel kanskje fair slik…

Hvorfor tilsier meldingen det?

De betalte jo med aksjer så hvis de vet det kommer mld snarlig hadde de kanskje ventet litt var det jeg tenkte, men sikkert tatt hensyn til kursen slik at motparten blir fornøyd også. Dette var jo bare en av 3 delbetalinger, satser på at kursen er litt høyere ved neste delbetaling. Lurte på om det var et rødt flagg, men får senke skuldrene. Duppen i går var nok makro

hadde vøre fint om den går opp så man kunne kommet i + :blush: :wink:

Fin drittpakke i FA idag. Hva er grunnen til at den spås ned av artic?

den avisa er så bedriten korupt og ufyselig at den burde vøre fjærna​:face_vomiting::face_vomiting: søppel.

Stor negativ forside igjen i Finansavisen ja. De er virkelig på krigsstien.

Hva venter han på? Poc er jo oppnådd?

Nå må selskapet på banen å få stoppe ryktene. Noen bør kanskje sende en mail til IR?

Kan være flere grunner til at analytiker har meldt dette (og FA henger seg på):

  • analytiker i Artic er blåruss, ikke rødruss
  • analytiker forstår ikke prosessindustrien (les: Qfuel meldte POC for snart to uker siden. Ingen nye meldinger som tilsier at de har møtt på nye utfordringer. Produksjonslinje 3 og 4 kjøres vel i gang nå eller skal opp om kort tid. Og selskapet har opprettholdt produksjonsmålene for 2022).
  • analytiker har ikke snakket med, vært i kontakt med management-et i @qfuel (noe tidligere CEO, Bøhn, anbefalte meglerne å “gjøre” før de “meldte”. Bøhn sa: “alle sitter jo i Oslo”).
  • markeringsbehov av analytiker (han er relativt ny i jobben).

Summen av dette tilsier vel at analytiker har meldt det han har meldt. Og i dag er han vel “shorternes” mann. Han blir vel fremhevet under fredagslunsjen :upside_down_face: :slightly_smiling_face:

2 Likes

Fin oppsummering. Det kommer vel en kommentar fra QF i FA ila dagen, skal vi følge historikken kommer den etter børsslutt.


image

:thinking:

Eller Sjakk Matt :wink:

Oppleves som bevisst svindel. Gutteklubben som styrer aksjen i dass og tjener store penger på det :see_no_evil:

1 Like

er en grunn til at jeg vurderer sterkt å selge med tap,når vi har sånne som driver storsvindel,hjelper lite at poc kom.

Sykt at det er omsatt 1 million aksjer alt, galskapen råder!
Qfuel har jo en del å motbevise nå, og det tror jeg de kommer til å klare.
Tærer på tålmodigheten at det tar tid med fid i Esbjerg, som nok hadde kontret den negativiteten her fint, CFO snakket jo om at det var mulighet for den investeringsbeslutningen allerede før jul, og her er vi på 19 tallet i april, nesten 2 uker etter POC!

Slik vurderer jeg situasjonen:

  • etter at “slakt-analysen” ble presentert i FA i dag tidlig så har kursen falt 7,52% pt. Om markedet har stor tiltro til analysen så skulle kursen gått mye lengere ned.
  • min tolkning er at markedet ikke helt har troen på Artic her.
  • og om vi får et innsidekjøp i dag så parkeres analysen helt.

Jobber i tandem fa og as. Sistnevnte kan nok ikke ta noen sjanser lengre. Dem gikk vel tilsnakk og bot av Finanstilsynet etter den saken i 2020, hvilket forøvrig i større grad burde vært toneangivende for selskapets kredibilitet…

Om det er tilfellet, at AS har fått bot av Finanstilsynet, så burde ikke AS sette en junior til å gjøre analyser av @qfuel. Det er ikke profesjonelt. Her viser ikke AS godt lederskap om valg av analytiker for @qfuel.

1 Like

AS etter den saken i 2020 er ferdigvurdert fra mitt hold. Graden av skjødesløshet som ble demonstrert den gang vil nok forringe mitt inntrykk av dem i all evighet. Blir derfor verken provosert eller overrasket over slike nyhetsbidrag.