Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Jeg blir provosert, da det virker helt latterlig drøyt negativt, men får gi slipp, bortkastet energi…
Hadde vært fint med en motpol fra noen andre meglerhus, men det kommer vel snart

Gi slipp - det er bortkastet. Ikke noe man kan påvirke heller.

Satser på motpol, men tror det vil fordre en oppdatert guiding fra selskapet eller noen news av tilsvarende tyngde. Det kommer nok eller sagt på en annen måte, det er noe jeg regner med.

1 Like

Arctic snur altså fra anbefaling om kjøp og kursmål på 125 kr, til selg og kursmål på 10 kr.

Dette viser vel bare hvor langt på jordet de er. Sitter de og kaster terninger når de setter kursmål?
Enten er de totalt inkompetente, eller så er de bevisst skurker og har en hånd i lommen på shorterne.

Er ikke bekymret på lengre sikt. Men trist hvis småsparere blir stresset av dette og selger med tap nå. De store fiskene blir rikere og mannen i gata blir lurt.

3 Likes

Stemmer Yeh.

Ingen vet hvordan status for selskapet er om 10 år.
Dette er er ny industri der det må forventes 1 steg frem og 2 tilbake over tid, og opp og nedturer vil være en del av oppdateringene i årene som kommer.

Reguleringer fra myndigheter, energisektoren, og renteendringer kan påvirke markedsverdien på selskapet.
Status pr idag er at det som fremkommer av analyser fra diverse meglerhus er bare støy, morsomheter og svada. På lik linje når de samme meglerhusene kappet om de høyeste kursmålene høsten 2020, der tallet var 3 sifret blant enkelte.

Gjør deres egne vurderinger, lytt til det selskapet selv kommuniserer. Euforien som tok av på slutten av 2020 kommer ikke tilbake selv om POC er oppnådd.

Selv har jeg uendret syn på selskapet idag, sammenlignet med den dagen jeg gikk inn i selskapet sommer 2020.
Men jeg er veldig glad for at CEO er byttet ut med Lars. Han besitter en massiv og verdifull kompentanse og erfaring, som selskapet vi trenge å årene som kommet.
Måtte han bare bli sittende fremover

2 Likes

Pryme i taket etter Nordea analyse, og qfuel i dass, meglerhus ass🤭

1 Like

Det er i dag to uker siden Qfuel meldte “POC”. Og da hadde anlegget gått i “seven days” iht POC-målene. Siden det ikke har kommet kontra-meldinger fra Qfuel så anser jeg at anlegget har gått iht POC-målene i tre uker i dag :wink: Så til din melding:

Pryme i taket etter Nordea analyse, og qfuel i dass, meglerhus ass🤭

Min oppsummering: bare å sitte rolig i båten :wink:

4 Likes

tenker at d er lite håp for quantafuel, når den ikke klarer å stige mer en 33%på poc meld og blir dømt neden om og hjem av analytikerene,ser man at pryme stiger nesten 33% på hausing at kursen går x antal ganger. tror denne aksjen har dømt seg selv for all juging ledelsen har gjort og da er den desverre dømt av den grunn.

Om du ser på siste kursmål gitt av Pareto (2020-09-16) så er den NOK 100, og “kjøp”. Og Pareto har ikke endret kursmålet i den noe krevende tiden i høst og vinter. I tillegg må vi ikke undervurdere betydningen av innsidekjøpene den 28. mars (COO, Eiken), 4. mars (CEO, Rosenløv) og 1. mars (styremedlem Dr. Enger). Som sagt; jeg tenker at her må man ha is i magen :wink:

1 Like

Det var da vel pessimistisk, selv om jeg likevel er enig i argumentasjon - bortsett fra at alt håp er uten. Her må bare teknologien demonstrere at den funker og selskapet likeså.

Lite håp om rallytider på tomsnakk, ja.

Jeg tror imidlertid at tiden for tomsnakk er over, og at de er i ferd med å levere på løftene. Da skal vi fort se pipa til meglerne får en annen låt…

6 Likes

Quantafuel ASA | New share capital registered

det nevnes her at fitinvestment skal ha samtale med Arctic megler denne uke , og kommer med feedback. Bra!

Kursen de siste ukene har vært en skuffelse og prøvelse, men det fundamentale er sterkere enn noen gang. Tror kursen har mye oppgang å gå på fremover

Kan være en ide å ta en prat med Artic-megleren :upside_down_face: :slightly_smiling_face:
Får håpe at andre meglerhus kommer med oppdaterte analyser av selskapet. Om de kommer etter påsken så har @qfuel kjørt 3 uker etter POC. Da vil jeg tro evt oppdaterte analyser fra andre meglerhus gir et mer balansert bilde enn den siste analysen fra Artic…

1 Like

“In the years to come Quantafuel will, in cooperation with the world´s largest companies within chemistry, oil and gas, design and build multiple plants for chemical recycling of plastic waste. In order to contribute to the reduction of environmental impact from plastic waste, as well as to succeed in creating valuable re-cycled chemical products, the company’s strategy is to shape, build and maintain a strong and forward-looking competent organization.”

Virker bull på nye fabrikker i den stillingsannonsen her. Hadde smakt med en mld snart!

Er ikke noe som holder de tilbake nå etter POC, så her bør planene realiseres asap. Ser for meg FID Esbjerg og en rettet emisjon mot en partner, forhåpentligvis basf, etter at emisjonsfullmakten er fornyet på generalforsamlingen. Først da tror jeg markedet våkner, og da går det fort til 40 kr. En liten artikkel i “Der actioner” igjen i tillegg så tar det fullstendig av, bare se på hpur. Jeg ser faktisk ingen grunn til at de ikke kan starte på byggingen av Esbjerg, forutenom at de venter på emisjonsfullmakt. Byggetillatelse er gitt, og kommunen står med åpne armer og tar de imot.

2 Likes

En dag vil Qfuel handles på et rettferdig nivå, men først må de overbevise folket at dette er en seriøs virksomhet. I mellomtiden handles aksjen med god rabatt. Ser for øvrig på danske forum at det meldes om god drift på anlegget i Skive den siste tiden.

4 Likes

har vel mye å bevise nå at dem er ferdig med alle løynene sine.og at dette fungerer,håper jo at kursen kan klare å klattre litt.

Finansavisen lar ikke en mulighet til å pisse på Quantafuel i sine overskrifter gå fra seg.

er vell bare og selge alt i denne aksjen,ser ikke særlig lyst ut for denne, :grimacing: