Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Perfekt, da dropper jeg turen🤭 takk

Mistenker at det kommer melding av noe slag imorgen😅

2 Likes

Utdrag fra Finansavisen…

SpareBank 1-analytiker med grønne aksjevalg

SpareBank 1-analytiker Jonas Meyer liker innovative selskaper i det «grønne» segmentet.

Resirkulerer plastsøppel

Quantafuel, som resirkulerer plastsøppel, er en annen favoritt.

– Den første storskalafabrikken skal stå ferdig i Danmark i løpet av kort tid, og dersom den fungerer, burde aksjen være verdt minst fire ganger dagens kurs, sier Meyer.

– Selskapet har den seneste tiden fått med seg både BASF, Vitol og Lego-eier Kirkbi som aksjonærer, etter en grundig due diligence-prosess, og dette skaper tillit til dets teknologi.

1 Like

Ang sprik i kursmål er det lagt inn risikojustering mtp teknologi og prisusikkerhet

Har du sett noe røyk i pipene eller masse jubel?

Jeg kørte forbi lige præcis klokken 22:00.
Lidt lyd i nogle piper ellers stille og roligt.
4-5 ansatte snakkede på parkeringspladsen, nok på vej hjem.
Tror det var mere plast på pladsen end sidste gang jeg var der, ellers svært at vurdere om andet. Det meste forgår nok indendørs, og ikke klokken 22:00 om aftenen :blush:

5 Likes

Det var meningen at svare direkte på dine spørgsmål. Kom til med at skrive nyt oplæg. Se overfor. :+1:

1 Like

Mange takk Goggur :slight_smile: Jeg fikk mail

En artikel fra 25. jun. Kan ikke se den herinde, men synes den giver et godt indblik i teknologien og de miljømæssige besparelser ved Qfuels´ teknologi. Beklager, hvis den er slået op før

https://pro.ing.dk/wastetech/artikel/efter-nye-miljoeundersoegelser-skal-kemisk-genanvendte-plastprodukter-paa

1 Like

Å lage olje av plastavfall er galemattias-
For det første er det ikke regningssvarende.
Mengden olje man får ut av avfallet er ikke stort mer en det som forbrukes på å samle det inn.
Fordet andre er palastavfallet beheftet med ukjent forurensing.


Se Spetalen 12,20
og trekk kjøpsordrene

Det er en mening at have. Nu er det problematisk at tage en mand (Spetalen), som er dybt involvert i olie og tank seriøs i denne sammenhæng. Tak for advarslen. Han smed adskillige millioner i et tankskib, 1 måned efter udsendelsen blev sendt, så han er vist inhabil i denne sammenhæng. Du bør gøre dit hjemmearbejde i stedet for at lytte for meget til den mand. Jeg har iøvrigt ingen aktier. Har blot linket en artikel på dansk, som jeg tænkte kunne have aktionærernes interesse, men blev provokeret over arrogancen i dit indlæg.

1 Like

Jaja. QFUEL aspirerer ikke til å bli en konkurrent til oljeselskapene med sitt håp om en lille fremtidig produksjon.

Det har jeg ingen forstand på, så muligt du har ret :smiley:

Quantafuel kommer ikke til med at producere olie fra plastaffald. De producerer nafta, som bliver brugt til at lave nyt plast. De har solgt alt der bliver produceret i deres første fabrik i Skive til BASF.
Quantafuel får betalt for at tage imod råvaren, produktionen er allerede solgt.

2 Likes

Er blevet lidt nysgerrig efter jeg læste artiklen, jeg linkede og har lige læst lidt om selskabet. Bor selv i Viborg, så tænker at køre et smut forbi Skive en af dagene. Spændende projekt. Hvordan adskiller Qfuel sig fra Neste i teknologisk forstand?

Jeg har været interesseret i Qfuel i ca. 2 år og læst meget, ikke kun om firmaet, men også markedet og fremtiden indenfor “chemical recycling” af plastaffald. Kommer til med at blive gigantisk marked om 5 år.
Det er også ikke dårligt at have LEGO familien som største aktionær, BASF som 2. største aktionær og VITOL som den 6. største. :blush:

1 Like

Det ender med at sparegrisen skal slagtes i morgen inden børsåbning jo mere, jeg læser. :grinning:
Den med Lego og BASF er betryggende for mig. Nu bliver jeg nød til at hoppe ombord. Skal bare have undersøgt teknologien og konkurrenter lidt nærmere. Er det nu jeg skal med ( sætter pris på jysk ærlighed her), eller er opgangen et resultat af den analyse, som er postet længere oppe?

Jeg ved selvfølgelig ikke om aktierne stiger eller falder i morgen eller næste uge. Jeg har investeret i firmaet fordi jeg tror på de vil om få år (sammen med BASF, LEGO og VITOL) nå at bygge flere fabrikker rundt omkring Europa. Hvis det lykkes, så er det lige meget om man hopper ombord når prisen er 25,27 eller 32. :blush:
Jeg skal lægge op nogle spændende artikler her i morgen, om markedet, teknologien, andre firmaer osv :blush:.

3 Likes

Det vil jeg sætte pris på og tak for dine svar og sov godt, når du engang når så langt

Sykt volum i dag også, men uten nyheter fra fabrikken, så er det ikke så uventet at kursen går litt tilbake., dog litt av et volum.

Håper på rask oppklaring om fabrikken…