Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Radiotaushet fra selskapet, vi skulle vel “bikke” over til juli før de var i gang. Mistenker at “bikke” fort kan bli “hoppe over”.

Får håpe på fortsatt tålmodige aksjonærer.

Hva er tankene rundt prisingen av denne?

VoW, som jeg følger ganske tett skal konstruere sin første fabrikk rundt dette i Norge nå. For de er dette en teknologi/vertikal blant flere de har, på toppen av en drift som allerede produserer penger. De er verdsatt til 2,4mrd.

Link til beskrivelse av deres teknologi

Jeg har ikke noen egen analyse av denne, og baserer meg i (for) stor grad på megleranalyser og selskapets egne tall.

Skulle gjerne satt opp noe eget på dette, men ser det vil ta tid, og jeg har ingen brukbare modeller å ta utgangspunkt i.

Er dette noe det går an å spekke opp som et fellesprosjekt her? Er det noen med litt mer erfaring på slik analyse som kan dele en modell?

Uansett er vel alle slike modeller og analyser verdiløs uten en bekreftelse på teknologi, noe vi håper å få i løpet av sommeren.

Jøss 24,5 på det høyeste mot slutten i dag. Noen som har hørt noe nytt fra sparebank1 osv?

Mulig det skjer noe imorgen, gikk en del aksjer til høy pris før nyheter sist.

Jeg har ikke fått noe nytt fra Sparebank 1. Men så er ikke jeg på A-lista dems heller.

Det er vel noe tidligere historikk med kursgang før slipp av nyheter i selskapet, så det kan jo være “venner og bekjente”. Eller det kan være noen som har tenkt seg inn, og fant anledningen rett.

Festen startet kl 16.14 hvor en ordre på 53k sopte med seg det som lå på 21-tallet. Derfra spratt det fort opp på 23-24-tallet, hvor sluttauksjonen ble satt på 23 med ca 26k omsatte aksjer. Ligger fortsatt igjen en 24k ordre på 23 som ikke ble omsatt i auksjonen. Lite til salgs etter hva jeg kan se, så kan fort bli en hyggelig start på dagen i morgen.

Det kom melding ja. Ingen oppstart ennå, og kineserne lar vente på seg.

Tydeligvis en stor kjøper som driter i forsinkelser😀 bra volum opp mot 25 kr!!

Ryktet om lekasjer lever!

Er nogen der har adgang til listen over 50 største aktionærer - hvor man kan se ændring i deres beholdning?
Det har været mange store handlinger i de sidste 3 dage. Jeg er nysgerrig om der er nogen stor ejer eller ejere der køber mere, eller om de sælger.

Aksjonærlister har 3 dager forsinkelse, så siste dagers bevegelser kommer ikke inn før i neste uke.
Bra value for money å bli insider bare for listene.

Ja, det er det nok :blush:. Jeg bliver insider fra i dag.

Er det kun qfuel du ser på her på TI? Kanskje litt overkill med insider bare for denne. Det er jo ikke all verdens aktivitet her,

Ja, kun qfuel i øjeblikket.

Sparebanken er ute med ny analyse. Kortsiktig kursmål på 50 (innen årsskifte) . Ny EU plastskatt nylig vedtatt vil ha positiv effekt for qfuel
Screenshot_20200804_170412_com.google.android.gm

6 Likes

Takk for deling :+1:

Har andelen bestillinger av kinamat økt i Skive i det siste da?
Drar snart ned dit selv for å spionere, har altfor mye aksjer til å kunne puste med magen for tiden… og kjøpte mer i dag🤭

1 Like

Er ikke 10x dagens aksjepris innen 2020 litt useriøst mye? (Jeg har ikke lest analysen).

Jeg er enig med Benedetto. Forstår også ikke target price på 50 NOK, og kort derefter at estimere fair price 10x nuværende pris i slutningen af året. Hvorfor er target pris så ikke 230?

Jeg skal faktisk til Skive i morgen, men det bliver først om aftenen. Jeg tjekker om det er noget action omkring fabrikken.

3 Likes