Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Hm. Ser 14 er i ferd med å brytes. Kan bli billige(re) aksjer for dem som har trua.

Kan bli et reliefe rally til fredag. Skal ikke mer til enn en nøytal guiding til tror jeg.

Nesten ikke til å tro at denne hadde en emisjon på 70nok. Og kursmål på 120-130+++

synes veldig synd på dem som var med på emi på 70kr.

1 Like

Det er med undring, etter de utfordringene som @qfuel har hatt, at Fearnley må “melde” kun “timer” før Q1-tallene presenteres. Andre analytikere, fra andre meglerhus, gjør nok lurt i å vente noen dager til (les: fredag 13. mai slippes q1-tallene). Det som er interessant i meldingen fra Fearnley i dag er vel hva de ikke nevner. Hva med status for Kristiansund, og Esbjerg samt England? Hva med verdiutviklingen i relasjon til Geminor? Hva med at et styremedlem og COO kjøpte aksjer (les: innsidekjøp) like før og etter POC? Og det har ikke kommet noen børsmeldinger etter POC at @Qfuel har møtt på produksjonsstopp eller har andre problemer. Det er mulig både Artic og Fearnley har rett i sine analyser. Men da har de mer informasjon om selskapet enn markedet. Det er i så fall ikke greit.

1 Like

Legg merke til hvem som har levert analysen. En fersking med et halvt års fartstid som analytiker. Vedkommende stoler ikke på at POC er oppnådd selv om selskapet selv hevder det. Ganske utrolig at en så lettvindt analyse kan slå så hardt ut på kursen.

3 Likes

Hvorfor nevner du Pareto sitt kursmål på 100 kr? Du vet like godt som meg at det ikke er tresifret neste gang de oppdaterer analysen. Når de øyner håp om corporate-oppdrag så legger de godviljen til, men når børsen går i dass og kapitalmarkedet stenger er det bare å redde troverdigheten ved å kutte kursmålet 90 %. Tilfeldigvis er det nok en gang noe av det første analytikeren får oppmerksomhet for.

1 Like

100kr og 10 kr er omtrent like dumt. Fair pris per nå vil jeg si er ca 30kr gitt at de kommer med en nøytral guiding ved Skive og en solid partner til Esbjerg.

1 Like

Jeg nevner kursmålet til Pareto siden det fortsatt er aktivt, NOK 100. Vel og merke så har det vært det samme siden 2020-09. Enten har Pareto fortsatt troen på selskapet ellers så er det ingen som prioriterer å analysere @qfuel i Pareto. Jeg har lite troen på sistnevnte. Når det er sagt så er det vel realistisk at kursmålet er mellom NOK 11 og NOK 100 med forutsetning at 2 til 4 linjer går når Q1-rapporten presenteres :wink:

2 Likes

Our family office likes QFUEL story and we like the current risk reward. In the last few weeks we increased our position by one third.

Interessante kommentarer fra Fit Invest om FAs tilnærming til @qfuel:thinking:

2 Likes

Enig med han, er særdeles lite balansert bilde av selskapet i FA for tiden.
God lesning han kom med nå👍

1 Like

Quantafuel ASA | Invitation to Q1 2022 webcast

Frister med grine runking nå😂

1 Like

Think fortsetter short inndekning!
Rart at de gjør det når analytikerne er så negative😂

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010785967

En artikkel i der actioner så er det full pupp igjen, snakker av erfaring fra hpur.

Det må da være noen som har oversikt over trafikken ut og inn av anlegget i Skive. Mener å huske at det har vært innlegg her som sa noe om trafikken på Skive tidligere. Er det noen som kjenner til trafikkoversikten (les: tankbiler, private biler om) inn og ut av anlegget? :wink:

Var vel snakk om 3 lastebiler med plast inn og 2 tankbiler ut daglig på Facebook for noen uker siden, så virket som det var full gass der.
Trenger en kar som bor i telt utenfor anlegget i skive nå. Jeg taper så mye penger på aksjer her nå at jeg snart selger huset og flytter ned dit for å roe aksje angsten :face_with_hand_over_mouth:

Ser hun som slakter qfuel har analyse av agilyx også, sammen med Jones og Ryttervold som også slakter qfuel…

Qfuel og Agilyx har begge mcap på 2,1 milliarder nå…

2 Likes

Da har vi kommet til “dagens før dagen”. I morgen 13. mai presenteres Q1-rapporten. Så får vi se om Artic og Fearnley sitter på annen informasjon om @qfuel enn markedet, og at de får bekreftet sine analyser. Men om @qfuel leverer så vil jeg tro det blir noen interessante møter innad hos Artic og Fearnley i morgen :wink:

1 Like

Fra xi:
"We are entering the next chapter of our exciting journey, moving into a phase of large-scale production of pyrolysis oil. Do you want to be part of something meaningful and help bringing low-value plastic waste into a circular economy where it is turned into new, high quality plastic products? Come and join our team and help make a difference for the :earth_africa:! Click on the link and check out the exciting positions available :arrow_down:

https://candidate.webcruiter.com/nb-NO/Home/companyadverts?companylock=65458#search

:muscle::earth_africa::recycle::clap:
#Quantafuel #plasticrecycling #chemcycle #circulareconomy #recycling #mechanicalrecycling #purpose"