Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Hva forventer vi av news imorgen? Er de 2 linjene i Skive i kontinuerlig drift? Når er linje 3 og 4 klar. News fra UAE,Kristiansund, Esbjerg?

Har selv ikke aksjer her.

Ja, hva skal jeg si. Håper @qfuel melder at 3-4 linjer har hatt relativ bra oppetid og kapasitet i dag. Med ingen eller mindre tekniske problemer. Gode priser og distribusjon av sluttproduktene. Vil nok tro at selskapet også melder om status og fremdrift for Esbjerg, Kristiansund, UK og evt bevegelser rundt prosjekter i Midtøsten. I tillegg håper jeg de også sier noen om mulige prosjekter i Nederland/Tyskland (les: Vittol og BASF). Håper det bli «fest» på børsen i morgen, og at «short-erne» får seg en nesestyver :blush: Og at Artic og Fearnley må komme med nye analyser :wink:

1 Like

Quantafuel ASA | First quarter results 2022

1 Like

Hm. Nedjustert guiding til 6-8000 ved skive.

ja ja nokk en tragisk meld fra hauserne som må bite i d sure epplet å inrømme jugingen sin ser vi en kurs på 10 kr i dag​:grimacing::frowning:

Ingen krise i mine øyne. Det kan virke som de bruker linje 3 og 4 for testing hvor resultatene skal nyttes for å etablere et standard design for kommende prosjekter. Og linje 3 skal gå live i Q2 og linje 4 i Q3. Uavhengig av nedjustert guiding for 2022 så anser jeg rapporten som positiv. Spesielt bra at linje 1 og 2 har høy oppetid. Positiv utvikling på prosjektene de har i egen «pipeline». Og så har vi denne da, les: “detailed conversations” :wink::

“We are having detailed conversations with major international oil companies for PtL projects in Europe”

2 Likes

Ser Pareto har kommet med oppdatert vurdering. No worries fra det huset.

Og Pareto melder fortsatt “Kjøp” :wink:

Har du utdrag?

Fokus på redusert guiding her, ikke optimalt.

De kunne satt seg høyere mål for produksjons volum, men valgte å gå for mer eksperimentering/fin justeringer i 2022 slik jeg forstod det.
Enda et brutt løfte… men enda godt de fortsatt tror 20k tonn er mulig i Skive etterhvert.

Quantafuel gjentar målet om positiv operasjonell kontantstrøm fra anleggene i løpet av andre halvår 2022.

“Quantafuel is progressing as planned with the development in Esbjerg. The sorting equipment is
ordered and production capacity is reserved. The main building contracts have been assigned and
the first machines are on site preparing the land.”

Ser ut som at FID er tatt uten at det er børsmeldt?

Er vel fortsatt bare sortering…

1 Like

Godt poeng👍

1 Like

Ting tar tid!
Det skal annonseres partner for sortering i Esbjerg etterhvert, jeg hadde trodd vi skulle få partner for kjemisk resirkulering i Esbjerg snarlig.
Først FEED i Dubai, deretter FID.
Virker som at vesentlige nyheter som viser at de negative analytikerne tar feil kan drøye flere mnd.

Danske Bank ser ut til å tro at bunnen er nådd iflg resyme. Har ikke tilgang FA+

Noen som har fått med seg noen andre meglerhus sine uttalelser?

1 Like

Bra de bruker tiden fornuftig, så vil resultatene tale for seg på sikt. Bare å være tålmodig her🙏

2 Likes

Er det mulig!

QFUEL: NORDEA MARKETS NEDGRADERER TIL SALG FRA HOLD, KURSMÅL 9

Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea Markets nedgraderer Quantafuel til en salgsanbefaling, fra tidligere hold, med et kursmål på ni kroner pr aksje.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset mandag.

“Lav anleggsutnyttelse og høyere enn ventet kostnader bidro til at Quantafuels førstekvartalstall kom inn lavere enn våre estimater. Selskapet kunngjorde også en 33-50 prosent reduksjon i sine 2022-kapasitetsmål for Skive som er en negativ trigger etter vårt syn”, heter det i analysen fra meglerhuset.

1 Like

Baller på seg med negativ omtale. Ledesen stikker hode i sanda…savner faktisk Bøhn😅