Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Er vel regningen for haussingen hans vi får nå. Han solgte forresten mer før Q1 tall, 100 k iflg listene i dag. Truffet greit på salgene sine…

Små salg iforhold til beholdningen han har. Mulig han har behov for pengene raskt, og at det er mer tungtveiende enn at kursen er lav.

1 Like

Vi får vente og se hva Pareto melder om TP for @qfuel. Den 13. mai meldte Pareto fortsatt kjøp. Og siste TP meldt av Pareto er fortsatt NOK 100 (vel og merke fra 2020-09) :wink:

1 Like

TP fra Pareto drøyer, den har vært under review lenge nå… De venter vel til FID megaplant kommer på plass… håper vi får litt positiv drahjelp snart

Bøhn solgte 100 K aksjer i forrige uke før q1 tall(ikke samtidig som ny analyse), fortsatt 2 mill aksjer, er vel ikke akkurat storsalg!

Oppsummering så langt:

• Fernley melder “-” på sin analyse.
  • Artic har allerede meldt “-”
  • Nordea melder “-”
  • Danske Bank melder “+”, ut fra statementet i FA
  • Pareto har ikke meldt noe. Bortsett fra “kjøp” den 13. Mai.

Kommentar Herr @HAN ?

:blush: Har ikke tilgang til analyser, men er vel flere hus som ikke har kommet med oppdatert kursmål: Sparebank 1, ABG, Pareto og Danske Bank. DNB har vel droppet dekning…
Hadde smakt med noen Bull analyser med TP over 20 kr i allefall.
Håper bunnen er nådd, er jo rundt kamikaze kursmålene nå, men med short sabotasje og analytiker/FA angrep kan man kanskje kjøpe tilbake billigere etterhvert?!
Krysser fingre for plast pris utdeling den 19. mai, kan vel kanskje ikke vente stort mer av positive nyheter de nærmeste ukene.

Vil tro at manglede inside handel på disse nivåene her skyldes innside info som gjør at de ikke kan handle før markede er oppdatert.

Jeg oppfatter at det ikke er noe problem. Om det handles av en innsider så meldes det jo bare om handelen uavhengig av hvilken informasjon innsideren har :upside_down_face::blush:

Fra xi: ABG BUY, QNTFF.PK: SP, NOK 12.25; TP, NOK 30.00 (42.0)

Håper ABG analyse blåses opp med fet kursiv i FA, at de roooper kjøp osv, men tviler…:face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Hva er dette for en bakgårdsnettside? «fit investment ideas»? Bare ræl….?

Når jeg klikker meg inn på den er det over hode ingen info om noe som helst om hvem det er skrevet av, eller noen annen troverdig informasjon overhode.

Jeg tenker at noen har lett LAAAANGT OG LENGE for å finne denne nettsiden og noe som minner om en desperat positiv spinn på Qfuel? Eller noe annet de som skriver vil hype fordi de har kjøpt selv?

Tror ikke dette er en nettside en skal basere sine investeringer etter… :rofl:

Fit Investment Ideas referer til ABG sin nye analyse av Quantafuel.
Kanskje du har hørt om ABG?

De har kommet med jevnlige oppdateringer av Qfuel de siste årene, er et investeringsselskap som er aksjonærer i Qfuel.
De har noe dialog med ledelsen samt meglerhus slik jeg har forstått det.

Grei nok lesning tenker jeg, men en må selvfølgelig gjøre sine egne vurderinger. Primært meglerhus oppdateringer jeg leser fra de

Er vel ikke noe mer “spinn og skriverier” på Fit Investment som det er her på tekinvestor :wink:

1 Like

Jaja… alle kan nå skrive no pjatt og referere… hva med noe lik til hva en referer til slik at en kan sjekke selv?

Hadde det vært et lite snev av troverdighet så hadde det vel stått noe om hvem som står bak mener jeg… er det noen som sitter å refererer til ABG fra India/Nigeria, er det en student, investor…

Det merkelige er jo at det ikke er noen form for informasjon hvem som skriver. Kan jo like greit være bestemor duck som gir inntrykk av å både vite ene og det andre…

Godt nok?

PS: Blar du helt ned i analysen så ser du hvem som står bak Fit Investment Ideas. Bare hyggelig!

1 Like

Ja det er godt nok… men poenget er at Fit invenstments kanskje burde referere? Og hvem er de?

Og når jeg blar med helt ned i innlegget til Fit investments finner jeg fortsatt ingenting…

Viktig å være kilde kritisk ja, var skeptisk til den bloggen selv tidligere, vi hadde en drøfte runde her på forum, og endte vel opp med at det er grei lesing, masse referater fra de på dette forum tidligere, særlig fra meglerhus oppdateringer. Navnet til han som driver bloggen ligger et sted ovenfor😊

Er vel ikke lov å legge ut ABG analysen direkte, så må nøye oss med referater…

Edit: ser analysen er vedlagt i linken…:face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

Går du inn på denne lenken, så vil øverste tekst i tabellen (“Some progress, some setbacks, in Q1”), føre deg til ABG sin analyse.

2 Likes

De har vært positive hele veien nedover, men kan jo så klart snu og de får endelig rett