Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Uten tvil det finansielle som har gjort at kursen er her også. Spørsmålet er hvordan de skaffer til veie nok penger når de har rom for maks 20% kapitalheving på dagens mcap og har begrenset med mulighet til lånefinansiering.

1 Like

En variant på kapitalinhenting er at de et fåtal store eiene, eventuellt kun en av dem, tar over hele sjappa (i praksis) med en retted emisjon. För BASF er dette omtrent som noen små mynter som ruller runt nede i lommen. Nesten detsamme før den danske familjen jeg ikke husker navnet på, men de er god før ca 100mdr. De merker ikke om de tar over hele Qfuel før 1mdr.

På lang sikt er et ikke så dumt før en stor aktør at ta over. Se på regler og skatter som er på gang innen EU. Sopor å søppel overallt i verlden så behov finns. Det gjeller “bare” å komme over den første kneiken med 3-5 fullskaleanlegg. Etter det kan det rulle på av sig selv.
Men før oss vanlig dødlige finns ikke noe å hente akkurat nå. Det fanns på vei opp til 70 NOK. Ikke nå. Og den kan komme at bli god butikk etter eventuelle emisjoner. Men perioden nå og noe år fremover er knas før oss små.

Quantafuel er på et stadie der de krever veldig mye kapital. Det er ikke sikkert noen er interessert i å ta alt alene på nåværende tidspunkt (hellerikke Basf eller Kirby). Når det er sagt er den teknologiske risikoen og markedsrisikoen nå ganske liten spør de meg. De som eier Qfuel om 5 år vil ganske sikkert tjene penger.

Et oppkjøp av en kapitalsterk aktør vil selvfølgelig være det beste for alle parter nå, men det er gjerne et spor investorer faller ned i når mye går dårlig i en aksje. Ved et evt oppkjøp vil quatafuel kunne gå for sin opprinnelige plan med 50/50 jv med partnere istedenfor 20/80. Litt sørgelig at man er der, hadde de fulgt sin opprinnelige plan ville de kanskje startet utrullingen mens kapitalmarkedet var sterkere.

2 Likes

Nye meglerhus oppdateringer: Nordea 5 kr, Fearnleys 4 kr og Pareto 7 kr!

Irrelevant hva den gjengen mener.

3 Likes

Ahh, det har vært ønsketenking på forum for mange selskaper innen biotek. Dette er halmstrået man griper etter. De aller fleste gangene så er nok også innsiderne også klar over at det er en sjanse til at dette går rakt til helvete, Og derfor sitter det langt inne å bruke egne midler selv om kursen er gruset. Her lukter det emisjon på svært lavt nivå som vanner ut dagens aksjonærer noe voldsomt. Tror ikke dagens aksjonærer med inngang på over 20 som kommer til å tjene penger de første 5åra.

2 Likes

-81,41% YTD :grimacing:

Spennende teknologi, men aksjen frister ikke meg her.

Topp 50 økte med 980 K aksjer på tirsdag!!! Hvem solgte da over 2 mill aksjer? Kan det være satt nye shorter under 0,5 prosent?

Skjønner ikke at noen nå gidder å kjøpe i dene søpple aksjen luftslått

2 Likes

Eg skjønner ikkje at du gidder … :wink:

1 Like

Sier han som tilsynelatende har svart belte i å investere i luftslott. Man kan ikke skylde på andre enn seg selv når røde flagg ignoreres over en lav sko.

Quantafuel ASA | Company presentation

Vad sker ?
Stora volymer

Noen likte vel dagens presentasjon. Vanskelig å vite akkurat hva.

Egentlig ikke så mye nytt i presentasjonen, bortsett fra en liten detalj… (se rød ramme i bildet nedenfor). Den detaljen tror jeg mange liker, det inkluderer også meg :wink:

2 Likes

Tilsynelatende fin kurve, men ganske lett å manipulere. Spennende å se om det er noe de har med i kvartalsrapportene fremover.

1 Like

Quantafuel ASA | Plastic feedstock agreement signed between Resource Denmark and Finnish service company Lassila & Tikanoja (L&T)

1 Like

-7,85% på den :grimacing: da får vi håpe at de ikke melder flere slike avtaler fremover.

1 Like

Er vel få som gidder å sitte med dene aksjen ,som har ledrere som er totalt ubrukelige og født løgnere.

Slike innlegg blir bedre om du kan begrunne hvorfor du mener det du mener. Hvorfor?