Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Har Quantafuel noengang holt d dem lover?og dem har altid overdrivi i utalelser for å få kurs opp og når dem ikke klarer å holde d dem lover så havner vi der vi er nå.

Interessant “move”: NewsWeb (oslobors.no)
Skal bli interessant å se om Qfuel selger 50% av sin andel av Esbjerg til Geminor Plastic :wink:
Om det skjer så frigis vel 70-80 MNOK til Qfuel :wink:

Det er vel det som har skjedd. Og det blir ikke godt mottatt . Hva er det Quantafuel ikke får til i denne fornyingsprosesen av plast?

Jeg oppfatter at @qfuel gjennom etableringen av “Geminor Plastic” vil differensiere den mekaniske håndteringen av plastavfallet vs “Plastic-to-liquid” (Ptl). «Core Business» for @qfuel er jo Ptl. Om dette blir gjort gjennomgående for kommende lokasjoner (bl a Sunderland) så vil behovet for ny kapital bli mindre i kommende emisjoner. Og det er jo positivt for dagens aksjonærer :blush:

1 Like

Dette er nok alternativet til at Qfuel skulle kjøpe resten av Geminor (noe de ikke har råd til per tid).

Uavhengig av kapitalsituasjonen i @qfuel så mener jeg dette er et riktig valg rent strategisk. @qfuel bør i mine øyne gjennomgående fokusere på Ptl :slight_smile:

1 Like

Ja tenker regndyrking er fint. Også med tanke på potensielle oppkjøp.

Opsjonen på kjøp av resten av Geminor er ikke lenger gjeldende, så regner derfor med at dette er alternativet.

Jfr: Utvalg vil ha 25 prosent moms på alt – også mat, kultur og kollektiv – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Og sitatet:

Høyere skatter på miljø- og helseskadelig atferd (plast, tekstiler, CO₂)

Vi skal ikke se bort i fra at dette kan ha positiv effekt på lokasjon Kristiansund :wink:

Forstår det som at de nå har har 40 prosent av Geminor og 50 prosent av Geminor Plastic, og ingen opsjoner i Geminor?

Kan det være at de tilrettelegger for salg av Geminor aksjer? De har vel sine interesser i boks i det nye selskapet…

Hadde vært flott med en ordentlig grønn bølge nå samt positiv oppdatering fra skive produksjonen, flott hvis de begynte å tjene penger der i desember! Ventet melding om ny lokalisasjon i England før nyttår, kommer vel snart, jula i qfuel tid varer vel helt til påske…

1 Like

Det er flere annlegg som er planert å bygges. Må ikke Quantafuel hente penger på noen måte før at kunne vare med å få noe i disse anlegg?
Jeg har Quantafuel på bevakningslista. På sikt kan det nok bli bra, men akkurat nå føles fremtida finansiering en smule usikker.

Tenker at Quantafuel faller tilsvarende oppgangen i morgen eller i løpet av uka

Tipper det var et massivt salg i romjula av skattemessige årsaker. Nå skal disse inn igjen, og man vil se et greit trykk fremover tror jeg. Men på sikt skal man nok inn i den fallende trendkanalen igjen om ikke de fikser tilfredsstillende finansiering.

Mest sannsynlig :wink: Når det er sagt så stusser jeg over at denne nyheten ikke børsmeldes her på berget…

Pilrotten hele aksjen😬

https://live.euronext.com/en/node/11498247

Måske fordi det er en gammel nyhed :slight_smile:

2 Likes

Liten freudian slip for min min del. Trodde FEED var ferdig. Dette burde isåfall vært meldt.

Spennende, Q4-rapporten legges frem en uke tidligere enn opprinnelig planlagt :wink:

Kilde: NewsWeb (oslobors.no)

1 Like