Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Gitt selskapets trackrecord overrasker det meg ikke om dette går rett vest. Det som er skummelt er at konkursmelding fort kan komme sammen med trekk av bud. Så da blir man nullet før børsen åpner.

Jeg er ganske pessimistisk og forsiktig type, men har man en kjøper som vil ta over sjappa for en milliard kroner er det overveiende sannsynlighet for at det dras i havn på en eller annen måte.

Bankkollaps i mellomtiden, og ikke sikkert de er villige til å øke budet.

Quantafuel announces completion of Geminor share sale and entry into of the Polynate purchase option agreement

Viridor announces conditions fulfilled or waived for voluntary recommended cash offer to acquire all shares in Quantafuel ASA – final extension of offer period

Consequences of the Viridor offer declared unconditional – Plan to call for Extraordinary General Meeting

Ganske skittent spill dette for å få det gjennom. 50% emisjonsfullmakt er ikke nok til å få de over 90%. Så de truer med å gjøre det konverterbare lånet om til aksjer også…hvor lovlig er det å gjøre det på denne måten?

Lurer på hva som skjer med kursen. Man risikerer heftig utvanning om man blir værende i aksjen.

1 Like

Så beste utfall her blir om jeg aksepterer budet? Ellers beholder jeg aksjer som blir unoterte?

Beholder du aksjene uten å akseptere budet, får du en 60-70% utvanning i fleisen slik jeg ser det.

1 Like

Som sagt

2 Likes

Var ikke klar over det konverterbare lånet kunne innløses så raskt. Ellers hadde de sliti nå.

Quantafuel ASA | Extraordinary General Meeting – Notice

Ser ut som korekturen kom med…qfuel as🤣

Reminder of last day of offer period for Viridor’s voluntary recommended cash offer to acquire all shares in Quantafuel ASA

Quantafuel ASA | Annual General Meeting – Notice

https://www.finansavisen.no/industri/2023/05/03/8005216/aksjonaer-mener-quantafuel-kan-borsnoteres-for-40-mrd.

1 Like

Completion of Viridor’s voluntary recommended cash offer to acquire all shares in Quantafuel ASA

Quantafuel ASA | Mandatory notifications of trade – cancellation of share options

Quantafuel ASA | Annual General Meeting – Minutes

Quantafuel ASA | Extraordinary General Meeting - Minutes