Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

1 Like

Usikker på om det er OK ift meglerhuset. Har sendt en mail som foreløpig ikke er besvart.

Da skal de vel børsnoterte seg snart.
Ikke bli forbauset om Pareto blir tilrettelegger

Fabrikken i DK skulle produsert for lenge siden.
Store kostnadsoverskridelser.
Håper virkelig de får startet opp snart,. Spennende.
Pirato har trua…

Sparebank1 Markets er tilrettelegger for notering på Merkur Market. De var også tilrettelegger for emisjon som ble gjennomført i februar. Sparebank1 Markets kom i begynnelsen av oktober ut med oppdatert analyse etter annonseringen av samarbeidet med BASF (for å være nøyaktig så var ikke BASF-navnet offentliggjort på dette tidspunktet, kun “en av verdens ledende petrokjemiske aktører”). Kursmål fra SP1 Markets var da kr 330, nedjustert med 20% risikorabatt.

Ved emisjonen på 55kr i februar hadde de et kursmål på kr 150,-.

Genrelt ikke OK å dele fulle analyser. Koster 0kr å bli kunde hos pareto å få tilgang til analysen.

Det pleier å være ok å dele sammendraget.

Initiating Coverage - 02.12.2019 08:36

Recommendation: Buy Price when published: NOK 171 / USD 19
Sector: Power & Renewable Energy Target price: NOK 250 / USD 27
Reuters: QFUEL, Bloomberg: Market cap: NOKm 1906
Analysts: Tom Erik Kristiansen, Fridtjof Semb Fredricsson, Bård Rosef

Quantafuel - Stars are aligned – Huge upside potential

With increased focus on plastic waste issues and need for innovative solutions, Quantafuel is well positioned to benefit from its potential first mover advantage in the chemical recycling market. In our opinion, the company’s partners BASF and Vitol increase the likelihood of a successful production start at its first commercial scale plant around year end. On top of the environmental benefits, Quantafuel creates premium products that at today’s prices are est. to generate an unleveraged IRR of >30% on new large scale plants. Combined with a scalable business model and a clear near-term growth path, this creates a large upside potential. We initiate coverage with a BUY recommendation and Target Price of NOK 250, which upon proof of commerciality could more than double over the next year.

3 Likes

Har nå fått bekreftet fra megler at de ikke tillater deling av analyser på forum som dette. Noe jeg forøvrig synes er fair, da det legges ned en stor innsats for å utarbeide slike analyser.

Men man kan altså da bli kunde hos Sparebank1 Markets og/eller Pareto Securities for å få tilgang til analysene som er utarbeidet om Quantafuel i andre halvår 2019.

Dette er vel det minste problemet til Quantafuel. Å skaffe plast…

Det store spørsmålet fremover de neste par månedene blir om de klarer en problemfri oppstart av Skive1 og hvor mye de klarer å produsere :+1:

2 Likes

Quantafuel har to gode nyheter de to siste ukene:

  1. Pareto anbefaler kjøp og kursmål dobbelt så høy
  2. Signert kontrakt med Geminor om 20 000 tonn levert plastikk

Hvorfor har ikke dette påvirket aksjeprisen? Den har ligget stille på 170 i flere uker nå.

På grunn av det nevnt over i min kommentar. Kursen var oppe i 199, men har falt tilbake etter nok en utsettelse av produksjonsstart.

Jeg er ikke bekymret på lang sikt, men det er klart at jo lenger tid det tar før de kommer i gang, jo mindre attraktiv er aksjen i det korte bildet. Jeg har flyttet min beholdning over i PCIB, men skal raskt inn igjen når vi får noen antydning til at de er i gang.

Når det gjelder avtalen med Geminor anser jeg ikke den som veldig kursdrivende. Det blir som om du skal starte en iskremkiosk og meddeler at du har fått en avtale om levering av fløte fra Tine… :crazy_face: Man tar liksom det som en selvfølge. :grin: Det er BASF-avtalen som har kjørt kursen siden september.

Forøvrig kan det hende det dukker opp flere avtaler á la BASF avtalen i løpet av de nærmeste månedene som kan få kursen til å hoppe, men jeg avventer denne til litt uti februar, tenker jeg.

Men jeg er kjempebull på selskapet i 2020! :rocket:

1 Like

199 sier du.

Da var det undertegnede som kjøpte på topp :smile::+1:

Ikke store posten, men ville ikke sitte på utsiden i tilfelle det blir en kjempehype (grønn) framover.

1 Like

Hehe, gratulerer med foreløpig toppnotering! :ok_hand:

Jeg begynte på 116-120, men så fylte jeg på når den falt tilbake til 180 etter å ha vært på 199. Så snittet var på 140. Solgte meg ut på 165 for å gå inn i PCIB. Angrer ikke foreløpig. :wink:

Men før sommeren er 199 en god inngang, det er jeg temmelig sikker på! :ok_hand:

1 Like

CEO Kjetil Bøhn kommenterer på HO:

«Hei

Noen korte kommentarer;

  1. Spetalen må, som alle andre, få lov til å mene hva han vil, men vi bruker altså i all hovedsak energien i plasten til å drive prosessen. Og antall fat/liter produsert er basert på faktiske tall fra testproduksjon.
  2. Vi produserer ikke olje. Vi produserer nafta/diesel
  3. Vi skal ikke konkurrere med Mongstad i størrelse. Vi skal bygge anlegg som tar 100.000 tonn plast i året. Det er et lastebillass hver annen time.
  4. Jeg håper og antar at også BASF kan noe om kjemi.
  5. BASF sine aksjer er registrert i Brønnøysund, men de mangler VPS registreringen. Vi lister på merkur når det er i orden. Desverre har det tatt alt for lang tid, hvilket er beklagelig.

jeg kan ikke kommentere på spørsmål om fremdrift/oppstart. Det er naturligvis hva alle venter på. Vi kommer om kort tid med en oppdatering på dette i form av en pressemelding.

Mvh

K Bøhn»

Kan fort komme noe positivt her snart. Jeg har troa på at Quantafuel får til noe meget bra med BASF, men det blir annerledes enn det alle har tenkt tidligere (mye fokus på diesel). Spetalen bommer også da han ikke ser den kommende endringen som Quantafuel er i ferd med å gjøre (og som de har jobbet med siden oktober).

Vanskelig å sitte utenfor nå, kjenner jeg… :grimacing::grimacing:

1 Like
1 Like

Hvor kan man kjøpe aksjer nå?

Hos alle som tilbyr handel i unoterte. I hvert fall hos DNB, Norne, Pareto og Sparebank1. Men du får nok kjøpt hos alle ved å ringe megler :+1:

Fant den først som ticket uten kurs. Men takk. Fant den riktige til slutt.

Noen som har lest hele eller har noe info?

Hva i. Alle dager!!! Har de mislykket!!!
Det har ikke jeg fått med meg,dette forandrer jo caset Totalt !!!