Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Oxion jeg hsr ikke TU så ikke lest hele.

Ikke lest denne da mangler tilgang, men det har vært et økt fokus på produksjon av NAFTA vs diesel etter at BASF kom på banen. Masse drøft og diverse linker om dette på finansavisens forum om Qfuel opprettet av tingen2. Sjekk ut side 5 der. Jeg oppfatter dette som en positiv endring med mer grønt fokus.

1 Like

Total omlegging av strategi og mål er sjeldent positivt.

Slik jeg har forstått det er det ikke snakk om en total omlegging etter at BASF kom på banen. Vitol er fortsatt samarbeidspartner jamfør 3q rapport. Det er vel slik at fraksjonen av NAFTA øker noe, mens diesel fortsatt er den største fraksjonen som produseres.
Jeg har lest (husker ikke hvor) at BASF har et mål om å bruke store volum av gjenvunnet nafta i sin produksjon av blandet annet plast. Det er vel positivt at Quantafuels fokus blir; fra plast til diesel og ny plast! ikke bare fra plast til diesel tenker jeg.

I teksten under bildet i TU artikkelen står det at Qfuel har problemer med å lage diesel, det tror og håper jeg er en misforståelse? Ikke kommet noen presse meldinger som tilsier at det stemmer.

Ser du ikke hva som er overskriften?

Tviler på at den artikkelen reflekterer virkeligheten…

Jeg omtalte det jeg har forstått som endringer etter at BASF kom på banen generelt, ikke hva som står i artikkelen, ser at det var utydelig av meg.

Spetalen har kalt de som har investert i dette for hjernedøde. Han er en klok mann og har regnet på caset

1 Like

Jeg mener avtalen med BASF og vinklingen bort fra kun diesel produksjon til mer nafta og ren plast resirkulering er det beste quantafuel kunne gjort.
Tror ESG faktorene er mye større ved å være et selskap som er det «missing-link» i plast kjeden(resirkulering av plast). Enn et selskap som kun bruker plasten for å produsere diesel.
Verden kommer altid til å ha mye plast, dette greier vi oss ikke uten. Men inntil nå har det aldri vært en god måte å resirkulere plast på, før quantafuel. :slight_smile:
Spetalen har som vanlig sterke meninger, men vi må ikke glemme at BASF er verdens største kjemikalie selskap.
Skulle tro de har gjort sine beregninger før de invisterer :slight_smile:

4 Likes

Nylig intervju med CEO

1 Like

Synes Kjetil fremstår tydelig og legger frem selskapet på en pen måte. Saklig og legger frem fakta, veldig bra intervju!

Kommet en del nye EU direktiv som omhandler dette. Dem ønsker en dreining fra biofuel/palmeolj som kommer fra dyrkbarmark til og benytte avfall.

BASF investerte 20 millioner euro gjennom tegning av nye aksjer og et konvertibelt lån. (Tipper BASF har et par flinke folk med kalkulator ogsså)

Nytt: https://www.paretosec.no/pareto-tv?itemId=Aktuelt:976

1 Like

Ser jammen meg ut som Quantafuel har tenkt å listes på Nasdaq OTC…?

Fikk opp dette da jeg søkte på Quantafuel på «Infront Mobile» idag.

Det er noe på gang i QFUEL nå. Det har gått 2 stk poster på 20.000 aksjer til kurs kr 175,- idag.

Det er unormalt store poster. Gikk noen 10.000-poster på kr 170,- for et par dager siden. Kan tyde på at noe er på gang snart, det har jo vært stille lenge nå. :muscle::muscle:

Og der gikk det enda en 20.000-post på kr 175,-

Tipper det kommer nyheter neste uke, kan fort bli mange som vil inn da :grin:

@pdx, er det mulig å endre tittelen på denne tråden ved å fjerne «Fra plast til diesel og bensin»?

Selskapet har gjort justeringer underveis som gjør at de kommer til å satse mer på plast til plast, så jeg mener tittelen er litt misvisende (og strengt tatt unødvendig å ha mer info enn navnet i tittelen…) :blush:

2 Likes

Enig

Quantafuel AS (QFUEL) – Skive Plant update, Stock- listing on Merkur Market and status of Chemical Recycling.

Skive Plant update

Quantafuel has for a long period worked diligently to complete the plant in Skive and start the transformation of plastic waste to feedstock for new plastic production. All major construction and installation works were completed by the end of Q4 2019. In addition, several individual systems were validated through System Integration Testing and all identified errors, omissions and non-optimal solutions have been or are being rectified on a running basis.
For the mechanical complete process, Quantafuel has a checklist of about 12,000 individual checkpoints that needs to be controlled and approved before start of production. This process is expected to be completed by the end of week 7.
BASF has been supportive in evaluating the readiness level of the plant and have provided invaluable support and advise that will support a controlled and safe start.
Quantafuel has set a time and date in March for hot commissioning with plastic waste and laid out a detailed scheduled of activities that needs to be completed each day until that time and date. All employees, suppliers and partners – both in Norway and Denmark – are now fully committed to this date and we will together do our outmost to avoid any delays.

Merkur Market

Quantafuel announced in Q4 last year that the company was planning for a listing on Merkur Market. We had a fixed date in December for this, but unfortunately, we were not able to complete the listing at that time because the newly issued shares to BASF had not yet been registered in the VPS register.
The process is now underway, with the aim to complete the registration process in week 6. While a concrete date for a listing on Merkur is not yet chosen, we now aim for mid-February. We do not plan for a capital increase process in conjunction with the listing.

Status Chemical Recycling

Nestle, the Swiss consumer goods giant, announced on the 16th of January that they are willing to pay up to CHF 2 billion over the 5-6 next years in a premium for food-grade recycled plastic.
This, and several similar press releases, shows the commitment to chemical recycling of plastic waste, and Quantafuel aims to use the start-up in Skive to become the global market leader within this rapidly growing new segment.

For further information, please contact:

Kjetil Bøhn
CEO
+47 91 57 38 18

About Quantafuel | https://quantafuel.com/
Quantafuel is a technology-based energy company converting waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel is establishing, operating and owning dedicated plastic-to-liquid (PtL) plants and plans to establish several plants throughout Europe and beyond.

1 Like
  • Hva tror dere noteringskursen blir på?
  • Hvor mange aksjer er det i selskapet?
  • Hva er markedsverdien nå?
  • Blir det flere aksjer ved notering eller skal noen store bare ut?
1 Like