Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Aksjekurs handler jo om fremtidige inntekter. Hovedfabrikken på plass vil være en sementering av at Quantafuel er klar til å ekspandere i et gedigent marked hvor konkurrentene vil komme halsende langt etter. Som en kreftmedisin som er endelig godkjent med påfølgende store potensielle inntekter. Sånn bortsett fra at for Quantafuel vil det åpenbart medfølge store investeringskostnader.

Deriskingen vil uansett være betydelig i det øyeblikket hvor selskapet har bevist at teknologien fungerer og at de besitter evnen til å omgjøre det hele til storskalaanlegg med døgndrift. Vil anta at mengden seriøse, pengesterke investorer villig til å gå inn i aksjen vil øke betraktelig når fabrikken er oppe og går kontra i dag hvor caset i vesentlig grad er binært med en stor potensiell nedside.

Motivet til Artic er forhåpentligvis ikke mer suspekt enn å synliggjøre potensielle fremtidige verdier for sine kunder.

2 Likes

Var ikke det kursmålet basert på 18 fabrikker og langt frem i tid?

Ja, det var noget i den stil. Jeg giver ikke meget for deres analyse pga. deres kommentar om at prisen er baseret på 18 fabrikker. Hvordan kan de regne det? Firmaet har ikke lavet noget konkret plan om disse 18 fabrikker og Arctic aner ikke hvor stor de ville være, hvornår de er bygget, Quantafuels ejerandel pr. fabrik osv.
Aktiepris på 125 med 18 fabrikker i drift er også bare til grin.

Synes det er bedst at fokusere på Skive 1, den anden fabrik de planer i Danmark, den i Kristiansund og muligheder sammen med Rambøll til næste 18-24 måneder. Alt det her jeg nævner vil i min verden betyde meget højere pris end 125.

18 fabrikker. Come on Arctic, det er langt ude i fremtiden.

1 Like

Coca cola har sammenfallende mål.

Kanskje de blir aksjonærer eller bestiller en fabrikk? :blush::man_shrugging:

1 Like

Quantafuel greier ikke plastflasker, så ikke ha høye forhåpninger om det. Unilever derimot, det hadde vært noe!

Gleder meg til denne uken jeg

Quantafuel har i tidligere presentasjoner og artikler opplyst om at de kun ta små mengder Polyethylene Terephthalate (PET) på grunn av oksygenet. Med mindre jeg husker feil så har Coca Cola inngått et samarbeid med Ioniqa Technologies for kjemisk resirkulering av plastflasker.

1 Like

PET flasker blir vel uansett mekanisk resirkulert. Iallefall de 6-7 første syklusene, til kvaliteten blir for dårlig

Mekanisk resirkulert plast kan ikke brukes i matembalasje.

Vi snakker om brusflasker o.l. De blir mekanisk resirkulert.

Yep, får fortsatt ikke brukes i matembalasje ifølge nrk.

Jeg har kikket på aksjen og det har vært en imponerende trend, det skal sies. Jeg prøvde selv å komme meg inn på lavt 100 tall når den dumpet under i mars, men var for treg og grådig, så stakk den. Denne analysen er bare på weekly siden den synes jeg viser tydligst hva som skjer her.

Aksjen er ganske extended på kort sikt og jeg vil tro det kommer en korreksjon her ila. denne uken, senest neste. Hvor dyp denne blir vil si noe om den underliggende styrken i aksjen.

Bruker vi EW så er vi i bølge 5 av 5 (i en 3 av 5 på en enda større timeframe).
Det tilsier også at det bør komme en korreksjon her snart.

For targets er det vanlig å bruke fibnivåer for pullback, typ 39.20 og 31.50. Korrigerer vi ikke så langt ned så er sannsynligheten større for at bølge 5 ikke er ferdig. Da må man bare ri bølgen så lenge man klarer og være kjapp til å hoppe av når den avtar.

I og med at det er lite historikk i aksjen er det vanskelig å si hvor høyt den kan gå, sammenlign f.eks med Nanochartet fra 2015-2016 - Nano gikk jo mye høyere enn det mange trodde.

EDIT: bullversjonen er at vi bare er i bølge 3, og at vi skal videre opp etter korreksjonen.

7 Likes

Her er mer direkte konkurrenter
image

https://plasticenergy.com/ har jo faktisk to fabrikker oppe å går i spania (Dog lave prod kapasitet, 5-7MT pr år) og flere på vei.
Prosessen er nær identisk med QF sin. (De kaller sluttproduktet TACoil (som i realiteten er 80/20 Diesel/Nafta)

2 Likes

Er du sikker på at Tacoil er rafinert? Jeg har forstått det som at det er produktet de får etter pyrolysen før rafinering.

Det stemmer nok. TACOIL destillerer de vel ned til Diesel/Nafta. Bascially akkurat det samme som QF gjør.

Altså, produktet de selger er Tacoil, som da destileres av kunde. Slik jeg har skjønt det.

Tak for listen. Der mangler også PureCycle Technologies på denne liste, ellers super godt at få disse informationer på et sted.

Nei de selger feedstock for plast produksjon, eller nafta. TACOIL er bare en fellesbetegnesel for outputen fra produksjonen deres (Thermal Anaerobic Conversion).
https://plasticenergy.com/technology/#patented-technology


Fra tech siden deres

Ok, da har faktisk Q vært helt ærlige, for de har sagt at alle konkurentene kun selger output etter pyrolyse.

Selv om Skive-fabrikken forsinkes, så er noen andre klar?

Ja det finnes konkurenter som allerede lager nafta.