Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Fin analyse det. Siden denne aksjen nå er veldig nyhets / poppis drevet så blir kanskje et teknisk bilde litt usikkert å styre etter tenker jeg. Men når en først skal vurdere TA så tenker jeg at volumet er viktig. At kursen stiger på stigende volum er et veldig godt tegn. Volumet har økt enormt de siste par ukene, noe som styrker kurs oppgangen. Men det er vel gjerne allikevel en fare for at med en så bratt oppgang, så kan en kortsiktig bratt korreksjon komme plutselig.

1 Like

Nafta er veldig forskjellig i kvalitet. Alle raffinerier har en egne “oppskrift” på Nafta. Slik jeg har forstått det er katalysatoren som tar ut uønskede stoffer som klor, svovel, aske, nitrogen, oxygen Qfuel sin edge.

Er vel mer aktuell i et Tomra forum den artikkelen der, sies vel ikke at de skal bruke kjemisk resirkulert plast…? Tror ikke det går ann å kjemisk resirkulere store mengder PET?

klor svovel og aske må ut uansett, men som du sier vil forskjellige rafinnerier har forskjellige ønske om sammsetningen. Dette justeres da av feedstocken som blir puttet inn i pyrolysen.
Plastic-Energy kjører en fabrikk pr kunde, fordi det er enklere enn å drive å justere feedstocken kontinuerlig.

Ja, aksjen er i en opptrend og den ser veldig sterk ut. Når jeg skriver korreksjon så tenker jeg kortsiktig gevinstsikring, etter å ha sett nærmere på chartet ser jeg fort for meg denne skal lenger opp, men tror som sagt det kan være lurt å vente på noen røde dager. Spørsmålet blir hvor dyp korreksjonen blir. Litt ergerlig om den bare fyker videre også :sweat_smile:

2 Likes

På fredag som var kan det ha påbegynt en gevinstsikring, men ble stoppet av nytt kursmål fra artic senere på dagen.

1 Like

tok ut 65000 i gevinst fredag men angrer nå :grimacing:

1 Like

Vilket jävla köptryck

Noe så sinnsykt - tør ikke engang tenke på meldingen “skive ferdigstilt”.

1 Like

blir det emi i dag?

1 Like

Neppe, men i dagens klima hadde det vært veldig gunstig for oss alle! Blir ikke mye rabatt på de som vil inn og gode penger i kassen for kommende år/vekst…

1 Like

Gir uansett null mening å sette EMI før oppstarten er i boks.

Tidligere så har qfuel aldrig lekket litt og kursen har begynt og gå dagen før nyheter. Men i dag er jo helt ekstremt opp 16% på all time high volum. Her er det mange som posisjonerer seg for fremtiden.
Veldig enig med emisjon nå hadde sikret oppgang og evig kontant strøm. 20% flere aksjer ville gitt 1.2 mrd cash til fabrikker. (Kunne gitt 2-3 store fabrikker)

1 Like

Helt rått. Jeg personlig klarer ikke å kjøpe slike bevegelser, har brent meg på det før, men jeg misset også siste legget til BTC da jeg trodde 10k ville være toppen i 2017. Den doblet seg kort tid etterpå… Får bare gratulere dere som er inne, men husk å sikre litt underveis, chartet er såpass extended at en weekly pullback vil komme, spørsmålet er bare når, ikke om… :roll_eyes:

4 Likes

Ut fra din erfaring, hvor stor vil du anslå pullbacken til å bli, når den kommer?

2 Likes

Normalt i en parabolic move så korrigerer den nesten hele bevegelsen når den først topper ut (ref. BTC 2017-og krakket etterpå, eller Nano 2016 og krakket etterpå). Mtp. styrken i bevegelsen tror jeg det vil skje her også, men det er en god stund til. Foreløpig er dette chartet sykt bullish og jeg tror det er mer å gå på, selv om den får en pullback på kort sikt.

La oss forholde oss til weekly siden den er tydligst. Volumet sist uke var det høyeste volumet i aksjen ever, og denne uken har såvidt begynt men vi ser allerede at volumbaren nesten er ½ parten så stor som forrige ukes, så det er ikke utenkelig at volum denne uken vil overgå forrige uke - dette er positivt selvfølgelig :sweat_smile:

Når man tenker korreksjon på en slik bevegelse hvor det ikke er mye tidligere historikk å se tilbake på, eller støttenivåer som er etablert underveis, kan vi bruke Fib-verktøyet.

0.382, 0.50 og 0.618 er nivåene som er interessante i første omgang.

Forrige LOW på weekly ligger helt nede på 20 kr. Dvs. at alle pullback på weekly over dette nivået vil danne en higher low, som er essensielt for å bevare opptrenden.

Alt dette tatt i betraktning så ville jeg siktet inn mot 0.382 og 0.50 – henholdsvis 37.25 og 31.85, hvis man skal trade weekly chartet.

Men; og dette må sies, mtp. styrken aksjen utviser og entusiasmen rundt åpning av Skive så ser jeg ikke vekk fra at denne vil gå videre opp uten pullbacks. Hvor høyt er vanskelig å si – i og med at vi er på ny ATH. Det at slike bevegelser er vanskelige å spå er nettopp en av grunnene til at jeg ikke hopper inn her. Et extended chart kan være extended lenge i min erfaring.

I Daily chartet er det først og fremst 40.30 kr som må holde – ryker dette kan vi se til weekly nivåene nevnt ovenfor. Inntil da er det bare å ri denne så langt dere klarer :blush:

7 Likes

Det er sikkert riktig at en korreksjon kommer på et eller annet tidspunkt. Jeg tror derimot at du, mildt sagt, sammenligner epler og pærer når du sammenligner industribygging, altså noe konkret med konkrete assets, med Bitcoin og biotek. To eksempler hvor faktisk fremtidig verdi er ekstremt usikker.

Kort sagt, at hele den paraboliske økningen skal vekk tror jeg er overdrevet.

1 Like

Lite som tyder på nedkjøling i Tyskland i ettermiddag i alle fall.

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?lang=en&isin=NO0010785967

1 Like

Er forsåvidt enig, men med disse FOMO-tilstandene i Quantafuel, er det helt naturlig å trekke sammenligning til både krypto, biotek og tesla.

2 Likes

Det som jeg tror er litt forskjellen er jo nyheten som bygger seg opp. Dette er enten opp 100% eller ned ‘stygt’ 50/60%. Får (som bøhn sa for en stund siden ^når^ ) quantafuel til teknologien er det en meget lykkelig fremtid. Og masse muligheter, men hvis ikke … det må vel sanenlignes mer med de som utvikler vaksine og har ennsjangs. (Får de til corona redder de verden.) får quantafuel til dette kan de fikse ett verdens problem … plast. Det er verd enormt mye…

2 Likes