Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Nja.

image

Finnes jo flere som fikk langt over 80, men jeg hadde en plan. fulgte den nesten slavisk. Happy med det.

Så får vi se hva som skjer med neste plan.

4 Likes

Er vel helt andre regler på Merkur, så sånn sett er det ikke sikkert noe ulovlig har skjedd.

Men det er jo helt åpenbart at noen visste hva som kom.

Stick to the plan :slight_smile:

“Et mål uten en plan er kun en drøm”

― Antoine de Saint-Exupéry

1 Like

Jeg har påpekt lekkasje tidligere, og har vanskelig for å tro at det ikke har skjedd i dag også.

3 Likes

Bøhn og co solgte aksjene i emmisjonen, de får det samme for aksjene som emi aksjene går for.

Oki, må ha misforstått en plass👍

Fort gjort. Alt står i meldingen.

70nok 100% confirmed
https://newsweb.oslobors.no/message/513340

2 Likes

Hei, Jeg har og solgt alt, Gjorde litt som noen over at jeg solgte 60% når oppstart kom og klarte og holde neste 40% til i går. Men da jeg så Qfuel på forisden av DN med all piler rett opp måtte jeg selge resten. (Da skal jo Taxi sjøførene inn og tjene penger) Tenkte og sitte lenge siden det er ett kjempe spennede selskap. Men trengte en Time out. Fikk 82,5-84kr på siste salg.
En ting jeg lurere på er hvorfor emisjone er så liten. Når de første har 4-5 dobblet verdiene hvorfor henter de “bare ca 7% av selskapet i cash”. ved en liten nedtur er vel ikke det nokk og sette en ny bunn? (Ser jo at de tidligere aksjonærene vill bli vannet ut minst mulig men …)

4 Likes

Kanskje de går ut ifra at aksjen på sikt vil stige, ny emisjon da vil bli mindre utvannende… Det er vel ingen vits å overdrive?

Må si jeg synes det lukter litt når CSO selger alle aksjene sine

2 Likes

Måten dette ble gjort på synes jeg lukter enda mer. Identisk med NANO i 2016. Kursen ble kjørt voldsomt opp på kort tid. Fra ca. 13.- til toppen på 129.- Deretter falt den tilbake samme dag som de satte emisjonen på kroner 114.- Innsidesalg også her.

Masse hausse meldinger fra selskapet, masse mediedekning og analytikere som hausset. Om å gjøre å få alle som kunne krype og gå til å kjøpe aksjen. Tror faktisk det var samme tilretteleggerne også?

5 Likes

Jeg lurer på hvor lenge slike omsetnings volumer kan holde seg? Har aldrig sett på makan.
Før 1.aug 20 ligger omsettning på under 2 mill. Hele august går den til ca 30-50 mill så… Fra 1.sep går den til 50mill, til 500, mill i går. Hvor lenge kan det holde ? noen som har erfaringer fra nel etc ? Helt ekstremt.

Identisk med NANO i 2016. Omsetningen gikk fra noen få hundretusen til 50-100 mill. Robotene byttet aksjer på høygir og kjørte kursen til himmels. Etter emisjonen var satt kom shorterne inn og kjørt kursen ned til utgsangspunktet :smile:

Jeg er meget imponert over hvordan de har satt denne emi’en. Den har vært varslet i lang tid og flere ganger. Så snart Skive er i gang, og de fikk bekreftelse på teknologien, skulle de sette i gang med utbygging av store anlegg. Det tok en dag. Og selv om det kom en lite korreksjon på slutten i går, så setter de denne emi’en på et nivå som var utenkelig for bare en uke siden. Well played.

At innsidere selger seg ned i samme runde er helt greit. De har jobbet fram mot denne milepælen i flere år nå, og vi har sett forsinkelser og covid herje. Nå har de sannelig fortjent å cashe inn - de har bevist at teknologien fungerer, og BASF er på stedet og gir tommel opp.

Skal ikke se bort ifra at vi snart ser 80-tallet igjen. Vil tro at flere har satt seg ned og sett litt på tallene som ligger bak den fantastiske kursutviklingen, og megleranalysene som overbyr hverandre i rekordkursmål.

Hovedlisten neste!

Siste jeg så var Spb1m som luktet på 1 000. Bring on the shorts!

(jeg sitter igjen med 1/3 av opprinnelig antall. Bare “gratisaksjer”…)

4 Likes

Jeg er litt imponert over hvordan nye nick som aldri før har deltatt i tråden plutselig kommer ut av veggen for å være supernegative…

16 Likes

Folk som baisser gjør det som regel KUN fordi de ønsker billig inngang selv…

2 Likes

Ryktene sier at Top10 tok 60% av emissen. Og quanta har nå penger til minst 50bullmeldinger.

Lykke til med å få aksjer under 70kr.
( jeg har dog ikke aksjer og fikk ikke tildelning i emisjonen).

6 Likes

Hvorfor så skråsikker på verdisettingen av dette caset? Synes de som har vært negative over her drar frem noen gode poenger, vi har da sett dette flere ganger før

4 Likes

glipp vist under 70 kr nå…