Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Selskapet er altfor dyrt priset. Bør være noe fornuft i enkelte… Nå er neste rakett Vow…

1 Like

Prisingen av et selskap får åpenbart ekstremt mye mer troverdighet når de kan sette vekstemisjoner på nær ATH.

Hvis Quantafuel nå drar en NEL og gjør det samme på nytt første halvår neste år kombinert med flytting til hovedlisten, så blir det mer eller mindre satt to streker under svaret.

Vow har godt 30% siste dagene

På folk som ikke skjønner at vow sansynligvis blir negativt rammet av eu skatten på plast :confused:

Tror du burde lese deg litt opp på VOW, for du vet tydeligvis ikke hva de driver med.

3 Likes

Spiller jo ingen rolle. Markedet bestemmer :man_shrugging:t3::blush:

Adm dir selger aksjer for 63 millioner???

1 Like

Herregud. Som en skiva som hakat upp sig her :cd:

1 Like

Det er litt for naivt å si. Alle er ikke kynikere.
Ved emisjoner og innsidesalg blir det ofte nedsalg mot emisjonskursen og under og mange av emisjonsmottakerne selger mye av posten sin for å finansiere nyinnkjøpe, helst høyere enn innkjøpsprisen, men må de selge for å finasniere kjøpet så selger dem under emikursen også.
Nå på slutten av en stigning rett før emisjonen og en del medieoppmerksomhet kommer nye småaksjonærer inn som får panikk og selger igjen også når kursen raser.

Så det å snakke ned varslere som at de er baisere er ufint og unødvendig.

Jeg er ikke inne i denne aksjen, men en nær slekning var på meg om aksjen i gårog hadde kjøpt sine første aksjer noen sinne og da måtte jeg fortelle ham om hva som vanligvis skjer rundt emisjoner.
Kursen har nå dippet under etter oppskriften og hvor lenge den blir under eller dipper lenger ned får tiden vise.
At selskapet kan ha en lysende fremtid er meget godt mulig.

5 Likes

Energigjenvinning er ordet. Og det rammes av eu skatten negatict

My point still stands. Du vet fremdeles ikke hva VOW holder på med.
De levererer teknologiløsninger for resirkulering av avfall. De er ikke et gjennvinningsselskap.
Ja, de bygger en pilotfabrikk for energigjennivinning av plast i samarbeid med innovasjon norge for å teste og forbedre teknologien sin, men det er ikke i nærheten av å være levebrødet deres.
Pyrolyse er også bare en av teknologiløsningene de leverer til gjenvinningsbransjen.

Om noe så vil plastskatten påvirke de positivt, da det kan, avhengig av hvordan denne skatten skal overholdes, øke marginene for gjenvinning av plast og flere aktører trenger tilgang til teknologien deres.

5 Likes

Meg?

Er jo helt sjukt at det er lov å selge så mange aksjer som direktør. Han tjener jo mer på en dag der enn andre som jobber et helt liv. Men for all del, det er jo slik gamet har blitt.

Hvordan kan du drive med aksjer og mene at det ikke skal være lov å tilby dem for salg? :smiley:

4 Likes

Synes det er litt forskjell på å kjøpe dem over børs, enn å få dem tildelt og så selge etter en oppgang outsidere ikke kunne forutsett.

Men jeg skjønner at det kan være selvmotsigende til en viss grad. Fint for ham da.

(Driver for øvrig ikke med aksjer for tiden i særlig grad, har ikke tid til å følge med skikkelig)

Jeg kan ikke dokumentere dette, men jeg tror ikke Bøhn har fått disse aksjene gratis og franko. Han ble ansatt et års tid etter oppstarten i 2014, da er det meget mulig at han har fått kjøpe en god andel aksjer på datidens pris. Det er da typisk at ledelsen kjøper til samme pris som investorene fikk i siste runde.

Forøvrig lukter det litt jantelov av innlegget ditt. Det er masse folk rundt i landet her som bruker hardt oppsparte midler på å investere i egen bedrift. Jeg syns det er mer enn rimelig at de får lov til å sikre pensjonen med å selge når verdiene blir realisert på denne måten. Det der med at “åja selger de, da har de vel ikke troa på at dette skal noe mer opp”, det syns jeg er tåpelig. Det har også noe med betaling av skatt, diversifisering, og å faktisk få betalt for det man har brakt til denne verden.

4 Likes

Konkurent:
https://www.agilyx.com/our-solutions

2 Likes

Jeg er helt enig med deg og jantelovtanker finnes ikke. Jeg synes bare timingen er litt rar. Nok om det.

Hvorfor trenger de 600 mill nå før helgen?

Hva med litt info om konkrete planer først… det eneste som har kommet av mld etter oppstart Skive er at de skal drøfte med Vitol om å kanskje bygge fabrikker i fremtiden. Trenger vel ikke 600 mill til kaffe utgifter i den sammenheng :face_with_hand_over_mouth:

Nå er jo Bull trenden på kort sikt ihvertfall amputert.
Jeg så for meg kurs stabilisert godt opp mot 100 tallet før det skulle bli aktuelt med EMI.

Ledelsen er jo tydeligvis kjempe happy med 70 kr, hvorpå noe solgte 20 prosent av aksjene sine.
Henter seg vel inn etterhvert, men synes denne EMI
og salg fra ledelsen bærer preg av hastverk og eufori over siste dagers kursutvikling.
70 kr er vesentlig bedre enn DNB sin antakelse om emisjon på rundt 50 kr i siste analyse (mener jeg det var snakk om) :+1: men kunne de ikke ventet noen dager/ uker, og modnet markedet med mld om konkrete planer med BASF osv nå som de får naftaen sin?
De har vel hatt god tid under forsinkelsene til å planlegge utrullingen? :thinking:

Vel vel, alt i alt veldig fornøyd med Quantafuel så får tåle den dippen her :pray:

så du synes det er tynt med konkrete planer? Du fikk ikke med deg morgenmeldingen i går? Eller hva de har kommunisert i alle sammenhenger de har opptrådt og hatt presentasjoner?
Emi skulle komme når Skive er i gang. Denne var ventet, og lå i kortene allerede ved morgenmeldingen i går.

Å sette emi på 70 er utrolig sterkt. Og at den ikke får fullstendig hammeren i dag er også knallsterkt. Så du for deg at den skulle fortsette å gå parabolic nå, etter at melding om oppstart var “tatt ut”?

Dette var alt annet enn hastverk! Det er slik emi’er skal settes!

1 Like

Jeg mener de kunne kjørt EMI høyere hvis de hadde lagt frem konkrete planer med BASF først ja, hva mener du de har kommunisert av ting som er spikret på den fronten?

Og er vel ikke noe konkret i meldingen om samarbeidet med Vitol nei, de skal se på muligheten for bygging av fabrikker… eller leser jeg feil i presse meldingen?