Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Vi har vel fortsatt ikke fått konkrete tall på diesel/nafta ratio, ikke sikkert det er like lukrativt for BASF hvis andelen diesel blir nærmere 60 prosent av produkt…
Jeg hadde trodd det skulle komme mer glad meldinger først, men godt mulig jeg er utålmodig i dag da🤔
Ser at fallet i prosent ikke er veldig mye høyere enn forrige fredag morgen, så mulig jeg overreagerer.
Satser på comeback og positive nyheter om utrulling fremover da👍

Du får ta en titt på Emi-meldingen som kom i går. Der står det litt om hva BASF synes om det som kom ut av krana…

1 Like

"During the first day after start of production in Skive the milestone of 1.000 liter of high-quality liquids produced from mixed waste plastic was achived. Samples have been analysed at the Skive plant and representatives of BASF present at the factory have confirmed they are within the expected range.*

Enig i at den meldingen var positiv ja, men sier ingenting om andel nafta. Jeg tror mange er av den oppfatning at qfuel kan lage store andeler nafta, men det siste forholdet jeg så ifra qfuel selv var ca 70 prosent diesel og 30 prosent nafta av ferdig produkt… Arctic skriver i sin analyse at andelen nå er 50/50… hvem vet?

Jeg er tungt investert, og mener ikke å slenge dritt, men er litt bekymret i dag. Går seg nok til, qfuel har jo levert til slutt så langt :+1:
Håper på en konkret plan om utrulling snart, så er den dippen her raskt glemt.

@Evilfreud
Ved du hvem af de 10 største købte aktier i emissionen?

Det jeg vet at top 10 fikk ca 60%.

Men den ser svak ut nå. Så jeg tok grundig feil.

Men det som er kult er jo at de har fått sterke eiere på laget, BASF, Vitol og KIRKBI

1 Like

Får vel noen opsjoner etterhvert han som solgte seg helt ut pga gjeld…:blush:

Digg å få betalt ned 21 millioner i gjeld da :slight_smile: Bare vent til han skal kjøpe seg hus :wink:

2 Likes

Strategidirektøren sier at årsaken til salget er nedbetaling av gjeld i forbindelse med et husprosjekt.

Må være et smud hus det da!

1 Like

Har vel kanskje hatt kniven på strupen en stund med så mye gjeld og forsinket fabrikk. Skikkelig dritt for han hvis det ikke hadde kommet produkt ut av maskinen til slutt da…
Er vel full feiring der i gården nå😊 eller i palasset blir det vel🤭

1 Like

Var det ikke CTO i nano som også skulle bruke penger på huset :stuck_out_tongue:

2 Likes

Helt standard hvis det er i Oslo

Skal ikke være lett å være innsider. Alle andre skal kunne kjøpe og selge aksjer når de vil. Men som innsider er din viktigste jobb å være så bundet til masta at all din formue må være låst. Du skal ikke kunne bruke pengene til forbruk, ikke skal du kunne difrensiere formuen din. Og hvis du skal selge aksjer så får du minst kjeft hvis du selger når kursen er på bunn.

2 Likes

spot on - i dobbel forstand :rofl:

Edit: Hmm… han hadde med andre ord vært ille ute om ikke han hadde hadde jobben som strategi direktør og aksjen ikke hadde hadde gått 4x. Kudos for bra gambling på det husprosjektet :wink:

1 Like

Det blir garantert opsjoner på topp ledelsen.
Når det er sagt må vi ikke glemme at de også vil sikre gevinst.

Hvis man tenker på kort sikt, ut 2020 så kan det bli volatilt fremover, men for de som ser frem mot 2025 så er det vel ett fett om kursen er 65 eller 85.

Quantafuel kommer aldri til å gå tom for råvarer og jo flere fabrikker jo mer butikk. Om Vitol skal gjøre dem til verdens største så kan vi bare nyte livet i det lange løp.

God helg alle sammen og det blir et deilig pust i bakken med helg :sweat_smile::sweat_smile:

https://greenideasgroup.com/green-ideas-group-ab-2/

Blir fort trangt i det markedet der. heldigvis mye plast! å ta av.