Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Men det hadde vært en fin anledning for qfuel til å informere markedet da. Men jeg tenker de må varsle kompisene sine først, så de får fylt opp beholdningen sin igjen.

Kommer vel en uttalelse ila dagen tenker jeg. Artikkelen i Dn var forøvrig ganske balansert👍

2 Likes

Don’t hold your breath! QF er kjent for sin taushet. Men det tar eg positivt, for det er tegn på at dei er opptatt med å jobbe framfor å sitte med kaffislabredas med mediahusene :grin:

Ikke versjon 1. Den var litt for lik notisen til FA og negativt vinklet. Virker ikke som at de hadde kjøpt seg tilgang til hele artikkelen i NordJyske, så jeg sendte journalisten noen velvalgte ord og med hele artikkelen. Da lovte de å se nærmere på det…

3 Likes

Okei den fikk jeg ikke sett, veldig bra👏

1 Like

Dette er jo strengt tatt ikke noe Bøhn skulle behøve å bruke tid på, men timingen var elendig når bjellesauene blir fristet av Spetalen på samme dag. Sier litt om hvor mye makt finansmedia har: en journalist i Jyske skriver om at Danmark dessverre fortsatt må brenne dårlig plast. Alle i Norge oversetter det til at “fabrikken ikke fungerer”, “noe er galt med forretningsmodellen” og “QF bare er en bløff” :slight_smile:

1 Like

Sendte til FA også, de som startet dette med en kort negativ uforklarende notis, men de har fortsatt ikke lagd noe mer utdypende på det. Dårlig journalistikk!

1 Like

Dette må jo bare være en enorm kjøpsmulighet…

2 Likes

Kommer vel etter børsen har stengt som det pleier👍

FA er vel historisk sett litt fan av Spetalen og tenker at dette er noe man kan ri helt til det blir dementert gjennom børsmelding eller tilsvarende IR-uttalelse fra Quantafuel :wink:

Herregud så mye svada, må tåle noe negativt uten at man skal ta helt av…

Pointet her er at denne “nyheten” ikke er negativ, men en selvfølgelighet for oss som kjenner selskapet. Det er kun vinklingen og mangelfull formidling som gjør at det oppfattes negativt. Så kan man spekulere i hvorfor det er slik.

1 Like

Da har bedriftsavisen til Hurtigruta oppdatert og nyansert litt i sin artikkel.

Men det er fortsatt en negativ qfuel-vinkling, de ser ikke at dette ikke har noe å si for tilgang på råstoff, eller endrer på noen av forutsetningene for qfuel sin del.

Dette er et samfunnsproblem som mange kanskje trodde at qfuel skulle fikse. Først og fremst nedativt for Geminor, og andre som skal prøve å bli kvitt denne plasten. Så får vi se - kanskje qfuel kan ta unna den typen plast som ikke har stått 2 år i opplag og samlet regnvann?

Jeg er en av dem som har vært av den oppfatning at denne typen plast vanligvis skal være kurant for qfuel.

Edit: Geminor var vel ikke inne i bildet her.

1 Like

Vi snakker ikke akkurat om å reise til månen her, tørking av plast kan umulig være en showstopper for framtidens resirkulering av plast.

Hårføner, tørketeommel, tørke i sola… Jeg har trua!

Huh, og det er den vi putter i blå pose, til ingen nytte tydeligvis, irriterende. Jeg håper vi kan la Tomra sortere snart, så vi kan slippe 4-5 bøtter under kjøkkenbenken.

Jeg er som sagt innhabil etter og ha solgt det meste på fredag (Inkl 15k Qfuel).
Men dette var litt rart, hvis det er forde det er vått. All plast blir vel våt, hvis ikke må det vel tørkes i tillegg. Den plastikken som de har kjørt igjenom på 90% utnyttelse, er det “perfekt” plastikk eller er det faktisk plastik som er litt våt og tilsmusset…
(Jeg sitter litt på gjerde og venter på at nyheten kommer om 100% drift, som regel går du kun glipp av 5-10% men men det får man stå i)

Når du sier venter til 100%, hva slags reaksjonstid snakker vi om? minutter timer dager? mer?

Jeg tror at hvis nyheten kommer om 95% effektivitet på alle 4 linjene vil aksjen gå 5-10% direkte og så stige opp eller ned (Alt etter om vi er i Bear/Bull marked) se forrige gang gang nyheten kom om 90% effektivitet sluttet aksjen på 54kr dagen før (Med Qfuel lekasjene var og volumet dobbelt så høyt, så kunne kanskje sett det der) så begynte den på 56kr og steg sakte i løpet av dagen til 63kr. Jeg var helt ute av aksjen og fikk kjøpt 12k på snitt 58kr solgte forrige fredag på snitt 76kr) og nå er den 70kr. Har kanskje feil men da har en cash og kan reagere på muligheter i flere selskaper. Men sitter som regel long i aksjer og høster når ting går veldig bra eller jeg misliker ting.
Faktor for meg denne gang var litt presentasjonen hvor han sier at ting tar tid og det kommer til og ta mer tid for det er en vanskelig prosess. (Kanskje Q4 er en god tid og possisjonere seg før ?)

1 Like

Det var et interessant spm! Har de sett at det er vanskelig å få 100% med for skitten plast, og at de oppnår 100% “enklere” med finere plast? Men er jo litt i samme oppfatning som @HO5 at Quantafuel kunne ta imot ganske mye plast, og at det ikke skulle være behov for sortert/vasket ren plast. Som tidligere jeg nevnte så er det mengde klor i plasten som er vanskelig for systemet deres.

Den oppnådde mye usikkerhet den der artikkelen får jeg si. Andre som la merke til at FA kom med positiv artikkel opp mot agilyx etterpå…?