Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

25-30 % vann i den blandingen + klor…

Say no more - buy the dip!

5 Likes

Da trengs nok et ledd til i preproduction da…

Det leddet har de nettopp kjøpt opp.

1 Like

Haha, det sier jo noe om markedet vi er inne i da. Når Qfuel faller 12% på en sak som dette :joy::joy::joy:

Vi er nok farlig nær en korreksjon i disse tider (ikke spesifikt for Qfuel, bare så det er sagt) :laughing:

1 Like

Det selkskapet de kjøpte behandler plasten? eller bare “shipping”
Ps.Jeg er ute av aksjen og uten innsikt siste mnd-er.

1 Like

Ok, det er ikke det mellomleddet jeg tenkte på, men uannsett en fin ting å eie større del av kjeden. Jeg tenkte mer på å kunne sortere / behandle materialet, de har kjøpt shipping / mottak?

Haha, fint med en tilbakemelding med litt snert i når påstanden er så missvisende🙂

CEO er god på snert :sweat_smile::ok_hand:

2 Likes

I grunn gøy med litt action da :slight_smile:

1 Like

Jeg slet litt med å forstå qfuel-reaksjonen i går og i dag. Og spesielt etter at Bøhn avdramatiserer det hele.

Men jeg tror det kan ha sammenheng med det generelle markedssynet for tiden. Alt er på topp, og alle forventer en smell snart. Jeg tenker at mange satt med en tradingpott i qfuel i påvente av god melding. Når denne meldingen ikke har kommet enda, og en sånn negativ artikkel kommer isteden, trekker traderpengene seg ut. De kommer nødvendigvis ikke tilbake bare på en avdramatisering. Til det trengs nok en direkte positiv melding (full drift, avtale om fabrikk i Antwerpen el. l.)

Men i kommentaren fra Bøhn leser jeg flere gode meldinger:

  • Denne typen plast ingen andre vil ha, kunne de normalt tatt imot
  • Tilgangen på rette kvalitet av råstoff er såpass god at de kan velge og vrake som de selv vil
  • Indirekte leser jeg det også som at framdriften i Skive er i henhold til tidligere kommunisert

Det som evt er negativt er at han ikke direkte sier at Skive er i henhold til plan. Det ville kostet så lite å slenge på en kommentar som tok vekk usikkerhet, men den kom ikke. Det vil ikke akkurat bidra til at de som sitter på nåler roer nervene.

4 Likes

Kan man forvente å få perfekt plastavfall for å få prosessen til å gå på skinner? Er det ikke i avfallets natur at det er blanding av forskjellig kvalitet? Skal Skive og Quantafuel være en robust løsning på plastproblemet så må de takle forskjellige kvaliteter. Fortsatt high risk og high reward. For mye risk for meg for øyeblikket.

Den har ikke falt noe mer enn øvrige grønne aksjer denne uka. Ganske imponerende at den holder seg rundt emikurs spør du meg. Den er nok rimelig sensitiv for positive nyheter nå.

1 Like

Husk at dette var et avvik fra en normal verdikjede. Plasten hadde vært lagret i ca 2 år og på en måten som gjorde kvaliteten enda dårligere enn utgangspunktet. Det er ikke denne måten QF normalt sett skal få levert plast til fabrikken(e).

1 Like

Apropos «snert»… :poop::poop::poop::joy::joy::joy:

2 Likes

Regnet med det kom tilsvar, men selvfølgelig lenge etter børsen har stengt. Enig med Bøhn her😂

Det som jeg reagerte på var og presentasjonen forrige uke. Hannsier det tar tid og vil ikke gi noe svar. Det er jo 1 1/2 mnd siden sist og ingen oppdateringer.

18.desember kom sist oppdatering. Såpass tid vil jeg gi dem. Antar det er en del installasjonsarbeid som skal gjøres på detre reaktorene, og man vet ikke hvor mye de påvirkes av reiserestriksjoner etc.

Jeg tror ikke de kommer med noen oppdatering før alt er 100% oppe og går nå.

Sa han til Finansavisen i forbindelse med tredjekvartalsrapporten i november…
Han sa ingenting om det nå

Ser ut som carnegie er klar til å krype

1 Like