Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Satan i gatan for en dag for QF! Den har vel aldri gått så mye opp før isolert sett som fra kl 11 i dag og frem til nå :smiley:

Den som hadde hatt masse spenn frie og kunne gått inn med mer nede på bunn … :pensive:

Og den som kunne tatt litt større risiko da man gikk inn på de som nå har tresiffret vekst, eller hadde man bare satt pengene i askjer istedet for å kjøpt den bilen :wink:
Dette er name of the game. Er bare å senke skuldrene og fokusere på andre ting.

2 Likes

Solgte bittelitt i dag for å frigjøre støttemidler til rebellene borti vest. Skal se om vi får handla en håndfull GME😄. Evt 1000% gevinst kommer tilbake til QFUEL👍

3 Likes

tar han dekning på QF?

Jeg har ikke sett artikkel har ikke abo, noen som kan si?

Er det nylig anbefaling, eller gammel anbefaling?

En venn av meg bekreftet att Doepke hadde intervjuet Bøhn for ett par dager siden, så ja det er en ny anbefaling.

Her er den fra Juli 2020, å de fleste vet hva som har skjedd siden da :grinning:

2 Likes

Føles litt stille før “stromen” nå, uro i markedet, lavt volum men vi er på 70 kr enda.
Det begynner å haste litt med oppdatering fra Skive - gjerne mest på kort sikt.

På lang sikt så er det nok ikke så travelt med en oppdatering, men har ikke så lyst å bli med nedover som har skjedd noen ganger.

Har hatt posisjon her siden den var på OTC listen, men føler litt på uroen og alt som skrives i media.

Har tatt litt gevinst før, men kjøpt inn igjen etter kort tid pga “fomo-tendenser”.

Noen som har lest eller sett noe i det siste som kan deles?
Hva tanker gjør dere andre om kort/mellom lang sikt?

Kjøpte også for over et år siden når den var unotert. Har ikke solgt en aksje og har ikke planer om det på lang tid. Gode nyheter kommer, om det er neste uke eller senere i år bekymrer meg ikke😊

1 Like

Wednesday, February 3rd, 2021

Environment, sustainability, health - the big trends of the “Golden 20s”

In the twenties of the new millennium nobody can avoid these trends: The demand for “green” ETFs exploded last year. People’s hunger for environmentally and socially compatible products is growing rapidly. Some companies and stocks will benefit greatly from this.

According to the analysts at Roland Berger , the market volume of the GreenTech sector will almost double in the ten-year period from 2016 to 2025 from 3.2 to 5.9 trillion euros. It could therefore be worthwhile to take a closer look at the shares of companies in these fields of activity.

|08:00|Skjul Quantafuel ASA | Operation update

ANNEN INFORMASJONSPLIKTIG REGULATORISK INFORMASJON

Newsweb

We are pleased to announce that we are getting ready to start operation of our pilot plant for testing of new reactor design in Kristiansund. In addition, we continue to make progress with Skive process adjustments to enable full operation. Mounting and commissioning of equipment at our Replast facilities in Kristiansund is progressing ahead of plan, and within end of Q1 2021 we expect to see the first results from this important pilot plant incorporating a new reactor design. In parallel, the Kristiansund plant is preparing for a future unique set-up with combined feedstock pretreatment, and chemical and mechanical recycling. The plant receives plastic that is normally incinerated or handled by landfills, with Quantafuel turning it into valuable resources. We have previously reported operational challenges in Skive, but as reported before Christmas we have operated one of four production lines at close to full capacity for a shorter period. The main challenges lately have been to achieve stable operations over time. To handle these challenges, we are implementing certain changes to some equipment and operating procedures. These changes are well under way, and we expect to restart two lines soon. Our main objective for February is to run two lines in parallel over some time, to further optimize on operating parameters like temperature and pressure. As repeatedly stated before, it will still take months before we reach stable production on all four lines in Skive. The next important milestone for Quantafuel is to reach an operating level that gives us comfort to make investment decisions (FID) together with existing and potential new partners. Our ambition is to reach that level as soon as possible so that we, in parallel with a gradual improvement in capacity and quality of production in Skive, can start planning of and construction at multiple sites across Europe and beyond. Quantafuel is discussing the roll-out of large-scale capacity plants with both existing and potential new partners and will inform the market in due course. For further queries, please contact: Kjetil Bøhn, CEO +47 91 57 38 18 Kristian Flaten, CFO +47 95 09 23 22 About Quantafuel https://quantafuel.com Quantafuel is a technology-based energy company converting waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel is establishing, operating and owning dedicated plastic-to-liquid (PtL) plants and plans to establish several plants throughout Europe and beyond.
1 Like

Hmmmm, vet ikke helt om dette skal tolkes positivt eller negativt. Det som iallfall er sikkert er at Quantafuel er et loooooong prosjekt. Det kan tippe begge veier og er ikke gitt at blir suksess. Men; det er skummelt å sitte utenfor også.

2 Likes

Finansavisen valgte å vinkle dette positivt:

1 Like

De sniker inn litt info om at det er fremgang i skive, men den er da fortsatt ikke ferdig.
Det er topp de er foran skjema på Kr.sund, men det er vel Skive beskjed vi venter mest på her.

Kursen gjør nok et hopp, og FA er positiv ja.

Men dette var ikke den nyheten vi har ventet lengst på.

2 Likes

Tja, litt bingo om det er opp eller ned. Kristiansund er vel og bra det, men enig i at det er underordnet nyheten om full drift ved skive. Markedet forventer nok oppstart i q1. Det positive er at de ikke nødvendigvis må ha full kapasitet ved Skive før de tar investeringsbeslutning, og det er vel det vi tross alt venter på til syvende og sist.

1 Like

Som jeg har skrevet før brukte Plastic Energy år på å få full drift på sine første anlegg. Det første ble bygd i 2015, i 2019 nådde de 330 24/7 prod tid.
Konsept er enkelt, produksjon er helvete, som Elon så fint sier.

De nevnte ikke at linje 1 er i 100 prosent kapasitet enda så tolker det slik at det må bygges om litt først.
De skal etterhvert vurdere om de kan skalere opp med samarbeids partnere… kan nok ta tid ja, men får håpe det løsner etterhvert

Markedet tolker det negativt ja. Hadde nok forventet info om at Skive kjørte full pupp på to linjer. Slik jeg tolker meldingen er det at de vil ha fokus bort fra Skive hvor de sliter, og heller si at Kristiansund, DET er gode greier. Avventer inngang igjen. Tror vi skal godt ned før det snur igjen dessverre.

Det er jo en gradvis og itterativ prosess som vil ta tid. Vet ikke hva som går for å være 100% drift, men tror nok ikke vi er der før slutten av året sånn som det virker nå. Samtidig tror jeg de kommer til et punkt der de vet hva som skal til, og kun tiden er en faktor. Da tror jeg det kommer en beslutning om oppskalering.

Ja etter forrige presentasjon reduserte jeg en del. Jeg har kun 6% av portofølge her mot 25% før. Det er kjempe spennede og en må følge med, men det tar tid… og mye testing osv. Det var jo emisjon på 70 så det er vel en god referanse. (Men når nyhet om produksjon kommer tror jeg det kan gå fort, men det jeg er mest spent på er om de får inn ny samarbeidspartner som vil starte flere fabrikker med de) det er trigger jeg venter på.

Holder seg ganske bra, bør jo snu litt når de mest lettskremte kaster korta ila dagen. Holder makro seg grønn tror jeg vi er opp igjen på mandag👍