Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Med tanke på den siste nedgangen kan vel dette sies å være et feil tidspunkt for en vp (med små bokstaver) å selge unna nesten halve beholdningen med opsjoner…

Han er vel ikke alene om å frykte en liten makro-knekk i løpet av våren. Og da går alt ned, potensiale eller ei…

Men det essensielle her, er at dette skjer uten at QFUEL har tjent ei krone.
Innløsing av opsjoner burde vært forbudt i en slik setting.

Hadde egentlig tenkt å prøve et bet her om den duppa nedom 50ish… tror jeg venter litt til😝

Glad jeg solgte meg ut med noen få kr i pluss,får vente litt med ny ingang;-)

Fareid har vel solgt unna aksjer før på veldig dårlig tidspunkt. Minnes ifjor når han solgte før den tok av i august. Dette tapte han vistnok mye på. Kilde: Quantafuel-gründer Henrik Selstam solgte for tidlig | Finansavisen

Forøvrig står det ikke noe om hvor mye aksjer han har igjen, står bare at han har solgt opsjonene han nettopp mottok.

Per 1. Mars var han 14. Største aksjonær. Salg av øvrige aksjer erikke børsmeldt så regner med han sitter med sine 1,8 mill aksjer fortsatt.

Du omtaler vel feil Fareid nå? Det er Lars Erik Fareid, direktør for forskning og utvikling, som har utøvd opsjoner i dag, ikke Erik Fareid. Vedkommende som er 14. største aksjonær er for øvrig også Erik Fareid, så basert på informasjonen jeg sitter på så viser utøvelsen av opsjonene at Lars Erik Fareid ikke har særlig tro på noen høyere aksjekurs innen oktober i år, (tidligste utløp av opsjonene som er utøvd), men har fortsatt 100k opsjoner som kan tale for at han fortsatt har troen…

Du har helt rett👍 Stusset over at gjennværende aksjer ikke ble nevnt i meldingen. Var innom Erik fareid sin linkedin og så at han ga seg som vp teknologi i juni som heller ikke stemte. Var ikke klar over at en ny (Lars) Erik Fareid hadde tatt over samme stilling…

Lars Erik eier også 9% av Fareid holding som totalt sitter med 1.8 mill aksjer. Så med resterende opsjoner i tillegg er nok tanken at han blir en rik mann uansett… Tipper salget var planlagt og avklart for lenge siden.

Fokus nå er Esbjerg FID, langt mer interessant!

Ikke lett å bli klok…slik jeg forstår det har vedkommende som solgte idag fortsatt eiendeler i Quantafuel tilsvarende ca. 166k aksjer (9% av 1.33%) gjennom Fareid holding AS. Dette burde nok stått i meldingen, men er kanskje ikke lovpliktig.

Flere enn meg som tenker/frykter dette er et mye større problem enn det blir lagt frem som?

Absolutt ikke. Du selger jo aksjer du også når du har fortjeneste . Hvis det har dukket opp problemer eller komplikasjoner underveis som påvirker guidingen deres skal dette børsmeldes.

Joda, dette har du forsåvidt helt rett i. Men når man er i et børsnotert firma og har en essensiell rolle for firmaet skal man passe på timingen med salg av aktier,
Sorri, sporer litt av, legger for mye i dette.
Jeg fyller på uansett, kjøpte mine første aksjer til 70kr men det var før 10x splitt, så 7kr i dagens valutta :cowboy_hat_face:

Sant, det må være lov for insidere å selge av og til før man tar kvelden, aksjer er lite verdt i grava… gjør det selv:)

Kanskje han skal betale ned på boliglånet, som strategisk direktør brukte som argument for å selge alle sine 300.000 aksjer ved emi i september… renten har jo vært brutal siste året på den fronten…

1 Like

I samme artikkel bør de kanskje nevne at de har hentet penger på 70kr fra proffe investorer og nylig brukt aksjen som betalingsmiddel for oppkjøp av Geminor. Sistnevnte fremstår jo nå som et sykt bra kjøp iom at Qfuel fikk 65.20 kr per aksje.

2 Likes

Kan vel også nevnes at QF sitter på ca 700 mill på bok.

Quantafuel ASA | New share capital registered

QFUEL er vanskeligere å time enn mye annet. Tror selv at om man ikke holder så kommer man for sent til festen når den begynner. Får ikke så mye ut av festen i hverfall