Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Bøhn som faller litt imellom for min del. Få inn en siv.ing. på toppen som forstår det tekniske bedre. Bøhn har spilt ut sin rolle etterhvert.

Må dessverre si meg enig i det som nevnes ovenfor her! De svikter stort!

Kommunikasjonen quantafuel (med liten q) har mot sine investorer og markedet er blitt alt for lite transparent og åpen. Dårlig kommunikasjon og åpenhet i en organisasjon slår aldri bra ut i det lengre løp, uansett gode eller dårlige tilbakemeldinger.

Dette er rett og slett svak lederkultur.

Noen som har lest dn artikkelen som kom i dag?

Så ut som de hang ut QF der, og den fikk nok ekstra juling i dag pga den.

Synd det er 7-8 mnd siden Skive ble satt i produksjon, eller dvs de startet testingen.

De gjorde et skikkelig scoop ved å gjøre emisjon på 70kr og det er enda ingen som vet når de er i full drift.

Merker det tærer på tålmodigheten at jeg sitter tungt inni denne og håper de skal si det er noe fremdrift enten på den ene eller andre fronten.

Har veldig tro på selskapet på lengre sikt, at det må skje mer 1-2 år frem i tid, men på kort sikt 0-6 mnd kan det være bingo om
Det kommer en viktig børsmelding eller ikke.

Hva tenker dere andre her inne?
Var det noe nytt i den dn artikkelen eller gammelt nytt?

hvilken artikkel referer du til? jeg fant bare noen eldre.

Tror uansett at Quantafuel er et bra bet fremover, så hvis du har tro på selskapet og teknologien så er det ikke vits å bry seg så mye om kortsiktige drag i kursen. De kunne selvfølgelig ha guidet noe mer konservativt/kommentert bedre på guiding her.

Tenkte på denne. Er nok generell. Men de ser ikke ut til å komme godt ut av den :flushed:

Melding: https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010785967-MERK/overview

1 Like

Qfuel sikrer seg mer av verdikjeden upstream, så det er bare gucci. Ikke like gucci som den “store” meldinga alle venter på, men uansett positivt hvis Remondis vil investere i en fabrikk. Pluss, et Memorandum of Understanding er vel lovlig bindende sammenlignet med Letter of Intent, right?

Ja det stemmer. Mou tilsvarer vel intensjonsavtale som ofte er en midlertidig avtale som bla skal sikre at den ene parten får betalt før endelig kontrakt er signert.

QF vil ha betalt før signering? :slight_smile:

Aner ikke, kan hende de tar del-betalt om det er lisensiering🤷‍♂️

Måtte FA hale ut tiden med å få ut denne?

Pluss sak :nauseated_face:

Sur børs bremser oppgang… i morgen derimot…

1 Like

Pill rotten børs!

Edit 22.04.2021 14:51: Liker den bedre nå :smiley:

Ingen av disse dokumentene er “lovlig bindende”. Et MoU skisserer typisk en prosess partene har blitt enige om, altså hvem gjør hva til hvilket tidspunkt. Denne prosessen KAN ende opp i en bindende avtale, eller ikke. Den suppleres sannsynligvis av NDAer, og disse har typisk klausuler om eventuelle konflikter osv.

Jeg har ikke hørt om MoU’er som også regulerer betaling, men selskapene er selvsagt frie til å ta med det også. Vil imidlertid tro at en avtale om betaling vil være noe mer omfattende enn det en MoU typisk er.

I min mening er den beste måten å forstå en MoU på er at det er et slags møtereferat som partene blir enige om, og hvor det er nedtegnet hva de skal gjøre videre, og med hvilket mål.

Kan ikke se jeg har skrevet at den er bindende?

En slik avtale kan inngås av mange grunner. Det medfører jo en viss formalisering av et sammarbeid som partene kan melde til markedet bla. Det med betaling kan være aktuelt der avtalen medfører mye arbeid for den ene parten i forhold eks tilbudsskriving, rådgivning i tidlig fase av et prosjekt før en kontrakt er aktuell el.

Du svarte “Ja det stemmer” på spørsmål på om avtalen var lovlig bindende.

Ved betaling ville det ryddigste vært å melde eksplisitt om at avtalen medfører betaling den ene eller andre veien. Jeg har aldri hørt om at en kunde betaler for at selger skal skrive tilbudsdokumenter. Jeg reagerer derfor fordi jeg syns slike kommentarer antyder at denne avtalen i seg selv medfører inntekter. At den kan lede til inntekter dersom alt går rett vei er noe annet. Jeg er sikker på at QFuel ville likt å annonsere det høyt og tydelig om de fikk inntekter.

Se til kontrast på meldinger fra svenske Bioextrax. De har mange utviklingsavtaler hvor de får betalt et mindre beløp under hver kontrakt.

Vad sker liksom ?

Pumpen var i går, dumpen i dag

1 Like

Enorm skillnad i volym i pump vs dump. Må tillbaka till 13/1 før att hitta høgre volym. Större aktör detta

2 Likes