Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Siste info om Kristiansund var at de lå forran skjema i forhold til å produsere “first oil”. Det ble sagt at dette ble forventet ila Q1. Nå er vi snart 2 uker på overtid så de bør komme ila kort tid.

Iforhold til kineserne tror/håper jeg de har tatt høyde for innreisebegrensninger i sin fremdriftsplanlegging.

Fokus på Skive nå er å kjøre to reaktorer 100% over en lengre periode. Informasjon om fremdriften rundt dette bør være rett rundt hjørne.

Tror mai/ juni blir bra. Virker som den snudde på 40 så vi ligger stabilt på disse nivåene frem til eventuelle news.

Jeg vurderer at innholdet i min tidligere melding fortsatt har en verdi i dag:

Quantafuel (QFUEL) - Annet - TekInvestor Aksjeforum

Oppsummering: Rigging av Skive og Kristiansund tar noe lengere tid ift tidligere kommunisert :frowning: :slight_smile:

Tenker at du kan ha rett med hensyn til punk 1-3, men så lenge de ikke kjøper noe nye ting/selskap, så burde vel pengene rekke ut 2021?

Har faktisk ikke oversikt over burn-raten her, og det kommer kanskje noe mer frem ved Q1 tall…?

Ikke så happy med at de skryter om oppstart av testanlegg innen Q1, så går Q1 og ingen børsmelding ikke noe info. Lukter utsettelser ja…

1 Like

Tja stort sett enig, men vanskelig å operere med nøyaktige datoer. Som aksjonær ser jeg litt gjennom fingrene på akkurat det så lenge det ikke er fullstendig bom.

Tviler på at det er blir emisjon før Skive er på 100%, da er det et mer riktig tidspunkt.

Det er jo heller slett av selskapet å ikke gi en oppdatering når de bryter sin egen guiding.

« 11. august i fjor kom nyheten om at kristiansund-selskapet Replast og det norske teknologiselskapet Quantafuel har inngått samarbeid om utvikling av et mekanisk og kjemisk prosessanlegg med verdens høyeste utnyttelsesgrad for gjenvinning av plast. De venter å se de første resultatene fra pilotprosjektet i slutten av 2021, forteller Brede Mordal i Replast.»

Skjønner ikke hvor q1 kommer fra? Qrapport?

Hentet fra lokalavisen 14.03.21.

2 Likes

Jeg tok utsagnet fra @tollis for god fisk.

@Tollis har du kilde på at de har sagt Q1?

Jeg tenker det er forskjell på oppstart og resultat. De har helt sikkert startet opp i Kristiansund.

Og at oppstart er ikke noe som sådan er børsensitivt, da de allerede har uttalt oppstart i q1.

Hmm, det synes jeg er rart. Nekkar nevnte i en Q-rapport når de planla å starte test av Starfish, og når de faktisk startet testen, så sendte de ut en pressemelding. Det er helt normalt å holde aksjonærer oppdatert på hva som skjer i selskapet.

Her står det at de forventer produkter in end of Q1-21

https://live.euronext.com/en/node/3919830


Mounting and commissioning of equipment at our Replast facilities in
Kristiansund is progressing ahead of plan, and within end of Q1 2021 we expect
to see the first results from this important pilot plant incorporating a new
reactor design.

2 Likes

Noen er vel bedre enn andre på å oppdatere markedet :sweat_smile:

Mye er sikkert løst ved å sende en Mail til IR i quentafuel her.

First oil er jo vesentlig. Det var det iallefall for Skive, at det kom emisjon dagen etterpå sier jo sitt🤷‍♂️

Edit: IR i quanta er vel i praksis Bøhn🤣

Fant ikke noe IR mail, så jeg spurte her - contact@quantafuel.com

Dvs refererte til børsmeldingen, og spurte om status på Replast…

Hører vel ikke noe :confused:

Edit: 14.04.2021 : 13:40
Ikke fått noe svar.

Quantafuel ASA | Company presentation

2 Likes

Stod ikke så mye interessant i presentasjonen. Må nok bare sitte på hendene en uke til :slight_smile:

Ser ut til å være samme pdf hver gang, men kursen svingte opp for en grunn i går, kanskje det var noe annet enn denne. :crossed_fingers:

Svar fra IR@quantafuel.com

Takk for din interesse og ønske om oppdatering.

Vi jobber med både testing og produksjon for pilotanlegget, og vil oppdatere markedet så fort vi har resultater å vise til. Kvartalsrapport for Q1 vil bli publisert 13. mai, hvor vi blant annet vil oppdatere markedet med status på Kristiansund reaktoren.

Vennlig hilsen,

2 Likes

Mao, ingen resultater å vise til før Q1 rapport da vertfall :slight_smile:

Det blir litt for uproft for meg. De bør ikke komme med konkrete datoer som ikke holdes. Blitt for mye av det.

1 Like

Helt enig.

De gjør ikke en god profil med de uttalelsene sine.

Over tid blir det mer og mer negativt. Men enn så lenge har de mange gode kort på hånden.