Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Ja det er påfallende at ingen i ledelsen kjøper nå som kursen har falt 50% i år. Om de tenker å bruke kursen som verktøy for oppkjøp og emisjon i nær fremtid ligger de jo litt tynt ann. Minner om at Geminor kjøpet ble gjennomført stort sett med aksjer til 65kr per stk. Spørs hvor fornøyde de er nå.

1 Like

Etter at aksjen begynte å gå i august/september ifjor synes jeg Bøhn har kommunisert til dels dårlig både til markedet og media. Når det er sagt har jeg stor tro på selskapet på lang sikt.

Virker nesten som Bøhn er livredd for å gi info som kan skade aksjekursen, men glemmer at den stillheten skaper enorm usikkerhet.

Jeg er tilhenger av at de skal få jobbe i fred med å løse de tekniske problemene de har, men som investorer må man kunne ha et oppdatert informasonsgrunnlag å basere investeringen på.

QFUEL står nå i en posisjon hvor egentlig alle svar bortsett fra dem som ønskes hørt vil bli tolket negativt. Likeledes å la forventningr gå ubesvart.

  • between a rock and a hard place.
    Vi får følge med. Bøhn var nå rask på labben i dag med å avskrive påstander om at noen av de sentrale samarbeidspartnere stod bak raset.

Kanskje ikke uvanlig, men når en i en lederposisjonen selger aksjer, og når ingen investorer får noen som helst annen form for informasjon enn insidersalg, så blir dette sett bekmørkt på! Dette skaper usikkerhet, og derav frykt i markedet.

At en som fremstiller seg selv som leder faktisk gjør dette på nåværende tidspunkt, det kan også diskuteres…

Spørs om ikke LEGO-familien har begynt å miste trua likevel …

Hva ligger du til grunn for å yte denne påstand?

Quantafuel ASA | Annual report 2020

Oi, har ikke fått med meg at den gått så svakt i år

Her kaster noen kortene før tapet blir for voldsomt, men da er det jo også noen nye som er kommet inn da

Er kommet under volumprofilen hvor mesteparten er omsatt.

Er det noen måte å vite når Goldman Sachs er ferdig med salget? Så stort fall på kort tid tilsier vel kanskje at det er en god tid å kjøpe?

Jeg følger ikke så nøye med men regner med at GS ikke selger i markedet, men solgte til en annen kjøper som nå selger videre?

Bare å se på volum det.

7,2 mill aksjer er mye.

3 mill solgt i går, man får håpe mesteparten var fra GS dealen.

1,5 mill solgt i dag.

Det er nok en stund til de er ferdigsolgt…

1 Like

Er vel forresten bare to mulige selgere på det volumet?

Investor Number of shares % of top 20 % of total Type Country
DANSKE BANK A/S 13,946,349 17.64% 10.05% Nom. DNK
BASF ANTWERPEN N.V. 8,468,640 10.71%

Flagging gjelder ikke på Merkur såvidt jeg husker

1 Like

State street har to kontoer med tilsammen 7,5 mill aksjer.

2 Likes

Qfuel som omtales her? Roper Selg om vinneraksje | Finansavisen

Nei, Tomra.

2 Likes

Danske Bank er redusert med 50% fra i går til i dag på listene.

Db har flyttet aksjer bare.

Det er State street som er selger virker det som👍

1 Like

Sakset fra nordnet.

Quantafuel https://dagsordener.esbjergkommune.dk/vis?id=d260c670-651e-4826-95ce-10476c08f6fb

  • Samlet vurdering af bemærkninger
    De indsendte forslag og bemærkninger er taget til efterretning og forelagt
    de relevante fagmedarbejdere. Besvarelserne i ovenstående tekst danner
    grundlag for en samlet vurdering, hvor der er taget højde for støj, visuel
    påvirkning samt placering og udformning af anlægget.
    Det er på denne baggrund forvaltningens vurdering, at etablering af
    produktionsanlægget, Quantafuel, kan foretages indenfor gældende
    lovgivning, omhandlende planlægning, naturbeskyttelse og
    miljøbeskyttelse.
2 Likes

Fra Rambølls miljøkonsekvensrapport:

Bygge- og anlægsarbejderne forventes gennemført 2. kvartal 2021 til 4. kvartal 2022 med forventet ibrugtagning ultimo 2022.

1 Like