Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Raketter og annen handel

dollar mot pund

hmmm… nå må jeg sitte noen dager før jeg får gjort noe… :frowning: tap på nesten 300 000 på den handelen her i sted. Det må bedre seg… Håper det kommer indikasjoner på at det skal skrus opp i Oktober.

Tok litt GOGL i dag. Godt det gikk bra hvertfall…

FUNCOMen er et jævlig langt lærret å bleke. Selges ikke mye der altså… I dag forsøkte jeg sogar å bare vise litt selg for å fart på sakene… Ingen respons… Begynner faktisk å tro at FUNCOM har bygd fundament på 0.80ish nå…

Det var bra. Nå kan du være med på ThinFilm oppturen du og :slight_smile:

Nope… Tok et ørlite tap på dem oppe på 4 tallet… og har litt dårlige assosiasjoner… Har ikke satt meg inn nok. dessuten får jeg ikke fridd ut USD kapital som jeg ønska heller. Jeg må bruke resten på GOGL og FUN nå mens jeg lirker inn… Hvis FUN begynner å bevege seg så får jeg heller ta noe av USD tapet og knalle inn gryna der.

Ser at oljen var ned -2% samtidig som dollaren er -1% vs kronen. Hadde oljen gått motsatt vei i dag kunne det blitt virkelig stygt.

Tror vi kan få en kraftig rekyl hvis oljen går opp nå. Ikke at jeg egentlig tror det kommer til å skje da (at oljen går kraftig opp igjen det nærmeste året).

Kanskje gullet endelig får litt vind i seilene igjen.

Aksjerally avlyst i USA? :slight_smile:

Noen som tør slenge inn en short?

1 Like

Holdt på å kjøpe Google igår, bare pga det store fallet den har hatt siste tiden.

• skulle ha gjort, men den gang ei.

Thin er jo heftig da, bare se på handel siste minuttene og i auksjon, knall sterk
Spennende å se om den knaller gjennom 4 imorgen, eller den skal puste litt

Som den patriot jeg er så håper jeg selvfølgelig at både dollaren styrker seg og oljeprisen går opp. Så det der er dårlige nyheter for norge og jeg håper det snur. Men tror på flat/litt lavere oljepris neste året. Dollaren vil også styrke seg igjen så Gordon gjør nok lurt i å ikke selge nå. Tror jeg da. Men har ikke satt penger på det. Tør ikke bevege meg inn i valutamarkedet. Der har jeg bare rett og slett ikke noe å gjøre. En ting om jeg spilte for andres penger og jobbet for en investeringsbank, men lille meg? Opp mot de der millisekund fyrene der??? Nei takk!

noway… sidelengs…tror jeg og at USD migrerer opp i Verdi igjen…

1 Like

For meg ser det ut som NASDAQ har nådd toppen… en fin shooting star i dag

1 Like

Dagens kronekurs gir norsk ikke-oljerelatert industri en sjanse til å ta komme seg på beina igjen, så bare negativt er det jo ikke. Oljeprisen/kronekursen burde nok begge opp litt for en litt mer balansert situasjon, nå er jo oljeindustrien på vei mot stupet.

Jeg tror vi kan se endel norske industri/tech/legemiddelselskaper få noen veldig gunstig situasjon framover, f.eks Kitron nyter godt av dagens situasjon.

3 Likes

Ja, det kan bli tøft for Norge og resten av Europa dersom dollaren svekker seg. Et scenario her er at valutakrigene trappes opp.

1 Like

Nå håper jeg snart at jeg kan få litt igjen for mine posisjoner: short OMX, lang gull og NATTO (kan ta tid).

1 Like

USD posisjonen ble I alle fall ikke så morsom :frowning:

Rødt i Europa og OMXS30 leder an :slight_smile: Nå håper jeg vi får neste ras ned.

Raser i Stockholm Wohoo!

2 Likes

Glad jeg holdt Dollaren når den duppet ned før i uka… Nå er det tilbake på 8.15. Hvis den bare kan gå 8.40 nå så kvitter jeg med denne handelen i +…!!

1 Like

Er ikke 8,40 ti øre høyere enn den har vært hittil i år, som er høyere enn den har vært på mange år?