Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Takk for svar, har ikke aksjer i noen av selskapene pt. bare nysgjerrig :slightly_smiling_face:.
Ja, så på sidene til Reach at de utfører en del flere tjenester. I tillegg er de jo også mer etablert ift. Argeo, så jeg hadde nok gått for Reach :wink:

Det er bare bra at eventuelle konkurrenter blir diskutert her i tråden. Det er jo angår jo således Reach Subsea det også! Men jeg tror nok at Argeo skal få ganske tøff konkurranse av blant annet Ocean Infinity (som sånn sett er tøff konkurranse for Reach Subsea også) dersom Argeo satser på å komme inn på det litt større internasjonale markedet.

1 Like

Reach Subsea ASA 202106251534[2305843009215863609].pdf (176,0 KB)

Analysen alle vil ha @Christian ke du trur?

1 Like

Reach
could revolutionize the light IMR market with its unmanned
surface vessels bringing substantial opex and emission
savings (not included in estimates). Buy reiterated

At man trenger svar på USV før aksjen reprises. De har sagt det kommer i Q2

1 Like

2-3dager igjen mao.

1 Like

Noe oppdatering her?

vært litt avkoblet :stuck_out_tongue:

Intet nytt under solen! Spennende med operasjonelle tall til torsdag så vi kan forsøke oss på Q2 estimering. @Metodikkinvest, har Reach Remote være et tema når du var i kontakt med dem tidligere ?

1 Like

Skal lage en oppdatert analyse på q2 når de operasjonelle tallene er sluppet👍 Har snakket med selskapet angående Reach remote nylig, slik jeg leser mellom linjene er selskapet utålmodig med å melde noe, men at det er flere parter involvert. Min vurdering er at dette er positivt, og jeg tror sannsynligheten er stor for at det blir et samarbeidsprosjekt eller lignende. Hvis jeg skal se i krystallkula så tipper jeg det kommer en melding sammen med opp-tallene (innen torsdag).

4 Likes

I tillegg er aktiviteten til båtene, iflg Marinetraffic, meget god, alle 5 fartøyene er i arbeid;). Spennende tider…

1 Like

Operational figures

Synd vi ikke får noe om Reach Remote, men nok en gang gode tall!

1 Like

Her går det jevnt og trutt…Dette er gode tall og husk at det er med lavere antall båter, altså lavere kostnader som igjen gir et bedret bunnlinje. Nyhetene som vi alle venter på kommer når de kommer, i mellomtiden jobber selskapet med fokus på det en kan gjøre noe med, nemlig å holde aktiviteten høy over tid;). Dette viser kvalitet og høyere inntekter/resultater…

Er det med færre rov-er? Jeg trodde at available ROV days var basert på antall ROV’er selskapet har tilgjengelig - og at det således er flere rov’er tilgjengelig i dag enn samme måned i fjor. Prøver å lese meg opp på aksjen så setter pris på litt historikk for å tolke de operasjonelle tallene (som for meg ser dårligere ut sammenliknet med q2 2020.

Da MMT ble kjøpt opp av OI så kjøpte Reach begge Surveyorene (2 stk) fra selskapet hvor Reach og MMT hadde 50/50 eierskap. ROV days fra dette selskapet var ikke inkludert i ledige ROV dager som Reach rapporterte i 2020.

1 Like

Her kommer oppdatert analyse:

image

Synes de operasjonelle tallene var gode og iht forventning, flere av båtene har ligget på “vent” mellom forskjellige oppdrag i juni, ref Marine traffic. Som Saksa skriver har det vært full aktivitet hittil i Juli - blir spennende å følge med fremover!

3 Likes

Takk for deling av estimater!

Skulle til å kommentere at tallene for juni ikke så veldig gode ut og lurte på hvorfor du hadde så mye høyere estimat i juli. Så leste jeg det du skrev litt nøyere og hvis du har fulgt med på hva skipene har drevet på med, så forklarer jo det kilden din. :smiley:

Marine traffic, denne bransjen sitt svar på steamspy :stuck_out_tongue:

Noen som har tanker vedrørende oppkjøpet av MMT? Fremstår som en strategisk viktig partner som ble kjøpt opp av en konkurrent til Reach - ser de selv skriver at samarbeidet ikke påvirkes men det er de vel nødt til å si. Hvor avhengige er Reach av MMT - og hva er den potensielle nedsiden her?

Nedsiden er at Reach Subsea ikke får fart på USV-konseptet sitt og Ocean Infinity + MMT utkonkurrerer dem med sitt tilsvarende konsept.

2 Likes

Jeg tror ikke det var direkte positivt for Reach at MMT ble kjøpt opp av Ocean Infinity. Det som er litt interessant er at Reach Subsea og MMT sammen har Havila Subsea og Stril Explorer på “long term charter”. Spørsmålet er da om de faktisk ønsker å jobbe sammen eller om termineringen av kontrakten er såpass dyrt at de ikke har noe annet valg enn å fortsette ?

1 Like