Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Notice of Annual General Meeting - new date

Key information relating to proposed cash dividend

Contract awards

Merker jeg har begitt meg ut på nye områder, for jeg aner ikke betydningen av meldingen her. Det er bra, men er det som når Kitron melder om en 50 MNOK kontrakt, eller som når de melder enn 500 MNOK kontrakt? :stuck_out_tongue:

@VBR veit vel kanskje?

Sjekk siste Operational figures, så vil du se at Number of Vesseldays sold for April 2021 ble 119 mot 66 i April 2020. Dagens melding alene gir 45x2, altså 90 dager…Dette sier noe om aktivitetsnivået for tiden (som er meget bra)! Burde slå positivt ut på kursen mener jeg iallefall;)

1 Like

Er hyggelig å se at aktivitetsnivå ser ut til å bli meget bra denne sommersesongen! Ratene knyttet til de ulike innsatsfaktorene til selskapet, fartøy, rov og personell varierer en god del avhengig av seosong og etterspørsel, men det er vel å forvente at ratene er i fet øvre sjiktet… Nedenfor er mine estimater på rateintervall pr dag, så mitt estimat er en kontraktsverdi størrelsesorden 60 til 65 MNOK inkl rov og personell.

Fartøy 200 til 400 tnok
ROV 20 til 45 tnok
Personell 12 til 17 tnok

2 Likes

Det blir nok bra dette, aktiviteten øker jevnt og trutt…, ser at flere antyder opp mot 80-100 mill i EBIT for 2021, what say u?

1 Like

Ja det ser lyst ut for øyeblikket! Min vurdering/analyse er at selskapet ender på ca 70 til 80 MNOK I EBIT i 2021, men dersom høst sesongen blir unormalt bra er det jo en mulighet for at de kan klare opp mot 100 MNOK.

2 Likes

Jaja, uansett, burde kursen vært endel høyere 4,5-5,5 eller noe sånt;). God helg!

1 Like

Får bare vente på avklaring reach remote finansiering osv så går det seg nok til. God helg.

3 Likes

Syntes disse var vanskelig å verdsette. Havila spreaded er opptatt inn i Q32021, så denne kontrakten kan vel bli en Q4 jobb. Men Olympic Delta jobben kan vel fort bli Q2 eller Q3 ?

Mener også at selskapet bør klare 70 - 80 MNOK dette året. De går nå fra 6 til 5 subsea spreads og har omtrent samme aktivitetsnivå som fjoråret. Det bør vel kunne gi tilsvarende inntekter og desto mindre utgifter.

Blir spennende å se når vi får avklaring på Reach Remote. De har meldt avklaring innen Q2 og de har til vane å levere det de melder.

5 Likes

Har du fulgt selskapet lenge?

Nei, bare fulgt selskapet aktivt i litt over ett år. Krieghoff og Sjakk er nok blant dem som har fulgt lenge

1 Like

Mer av dette, mer oppdrag til selskap som Reach Subsea

4 Likes

pst, gniene kjøpere i dag og ingen omsatt før kl 11 ish, men virker å være salgsvilje rundt 3,10

2 Likes

Ser ut som noen vil inn også, ble tatt litt på 3,15;)

Trenger kanskje noen til å sjekke bunnforhold?

Bare et tidsspørsmål før vi ser en kraftig økning i fornybarsegmentet. De beste selskapene med den beste ledelsen, strategi og evne til omstilling vil øke sine markedsandeler kraftig;).
Når etterspørselen for disse tjenestene stiger og innovasjonen slår til, vil inntjeningen gå i taket!! Spennende tider, god helg;)

MMT meldte for 4 dager siden at de har fått videre arbeid hos Equinor på “Beacon Wind”.

MMT has been awarded the 2021 export cable route surveys for the ‘Beacon Wind’ offshore wind farm. The project is led by the Company’s team based in Providence; MMT US Inc. This contract is in addition to the offshore survey work awarded to MMT in 2020 which completed in May 2021.

Her blir det interessant å se om Reach fortsatt blir inkludert i arbeidet eller om tjenesten havner hos Ocean Infinity. Har noen gjort seg en formening om hvordan samarbeidet mellom MMT og Reach kan bli i fremtiden ?

2 Likes