Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Annual General Meeting held

Ex dividend NOK 0.15 per share today

Syntes selskapet fortsetter å levere gode resultater! Opp på Vessel days og ned på personell og ROV. Har du puttet inn tall i modellen din @Metodikkinvest og sammenlignet mot Q2 2020 ?

3 Likes

Helt enig i det - de fortsetter å levere meget bra! Vi får håpe på en reprising snart.

Har vært hektisk her, men har oppdatert modellen i dag. Gjort noen mindre endringer i rater basert på samtale med ledelsen og analyse av Q1-tall.

Blir spennende å følge med videre og ikke minst å få avklaringer knyttet til Reach Remote. Noen som har spådommer knyttet til dette?

4 Likes

Takk for deling! Du har ikke tilfeldigvis stilt spørsmål vedrørende videre samarbeid med MMT ?

Vedrørende Reach Remote; Jeg håper at de klarer å finansiere de første fartøyene uten hjelp fra aksjonærene. Har et lite håp om at dette kan være en videre kursdriver og at ytterligere fartøyer i kommende år kan finansieres ved hjelp av aksjonærer på høyere kurs. Jeg er også usikker på om vi får se båtene i 2022 basert på dagens bilde av råvarekapasitet- og tilgang.

1 Like

Det skulle bare mangle! Har spurt om samarbeidsavtalen med MMT, selskapet opplyser at avtalen er konfidensiell og at de ikke kan gi noen informasjon om den og henviser til meldingen fra januar, og at de forventer at samarbeidet fortsetter. Min vurdering er at det må være en break option i avtalen som gjør at det ikke er hensiktsmessig/høy kostnad for MMT og trekke seg ut - men det blir jo bare spekulasjon.

Håper og har troen på finansiering uten emisjon. Tenker at det beste hadde vært et samarbeidsprosjekt, blir spennende å høre hva de går for. Tror også 2022 blir litt tidlig, men liker at de ikke gaper over for mye og bygger stein på stein. Hadde de signalisert beslutning innen Q2?

1 Like

Det er korrekt! Mener det står i Q1 rapporten at endelig beslutning skal være tatt innen Q2.

Da er vel spørsmålet som gjenstår semantikk. Er det innen Q2 på kalenderen eller innen Q2 presenteres for aksjonærene.

Det er vel naturlig å tolke dette til kalender Q2

image

2 Likes

Arctic øker kursmål til 4,30 (fra 3,30):wink:

3 Likes

Jøss! Takk for deling! Har de noe tekst tilhørende kursmålet ?

Nei, så det på dagens nyhetsbrevet til Xstrainvestor

1 Like

Er Reach og Argeo direkte konkurrenter, hva skiller disse selskapene, spør for en venn :slightly_smiling_face:?

Argeo skal etter hva jeg har forstått kun levere tjenester innen Surveyor. Reach Subsea er også i dette segmentet (men Reach leverer også andre tjenester). Per i dag så tror jeg ikke jeg ville betegnet Argeo som en konkurrent. Vanskelig å si om det vil endre seg i fremtiden, men det er et par ting som skurrer litt med Argeo

1 Like

Takk for svar, har ikke aksjer i noen av selskapene pt. bare nysgjerrig :slightly_smiling_face:.
Ja, så på sidene til Reach at de utfører en del flere tjenester. I tillegg er de jo også mer etablert ift. Argeo, så jeg hadde nok gått for Reach :wink:

Det er bare bra at eventuelle konkurrenter blir diskutert her i tråden. Det er jo angår jo således Reach Subsea det også! Men jeg tror nok at Argeo skal få ganske tøff konkurranse av blant annet Ocean Infinity (som sånn sett er tøff konkurranse for Reach Subsea også) dersom Argeo satser på å komme inn på det litt større internasjonale markedet.

1 Like

Reach Subsea ASA 202106251534[2305843009215863609].pdf (176,0 KB)

Analysen alle vil ha @Christian ke du trur?

1 Like

Reach
could revolutionize the light IMR market with its unmanned
surface vessels bringing substantial opex and emission
savings (not included in estimates). Buy reiterated

At man trenger svar på USV før aksjen reprises. De har sagt det kommer i Q2

1 Like

2-3dager igjen mao.

1 Like

Noe oppdatering her?

vært litt avkoblet :stuck_out_tongue: