Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Kan også se for meg en utvikling som dette, i så fall, kan det bli interessant. Target på brudd opp ca 6,5 kr. (Target på brudd ned er gap close)

Hvis man ser på historikken er utviklingen du spør meget sannsynlig. Flatt nedover på høyere kurser også et lite hopp på neste kvartalsrapport.

Selskapets verdi er for lav, men pt er interessen for selskapet for lav på børs. Personlig bidrar jeg lite i gruppen, da jeg har lite konstruktivt å tilføye utover at jeg selv kan lese regnskap og se trenden… Et solid selskap med vekst. Fremstår som solid kjøp med til dagens priser med mulig oppside pga trender, remote og storeiere som ønsker større andel av kaken.

Jeg tror ikke reprisingen vil skje plutselig (med mindre Wilhelmsen kjøper North sine aksjer rundt hjørnet), men gradvis kvartal for kvartal med overbevisende tall. Er det ikke slik man vil ha det som investor? Kjøp når du har midler til overs med litt timing😅

2 Likes

@lalaland

Hvorfor mener du verdien (antar du mener prisen) til selskapet er for lav? Hvilket parameter kikker du på? PE? PB? Andre ting?

Utover rent regnskapsteknisk hadde nok muligens kursen vært høyere om ikke Wilhelmsen hadde hatt en opsjon på en del aksjer til 4,-.

Utvanningen fra disse opsjonene er ikke spesielt stor og jeg ser ikke for meg at Wilhelmsen kommer til å selge når de bruker opsjonene sine. Resultatet blir at Reach Subsea får styrket egenkapitalen med en liten utvanning. Det gjør at hvis de vil kjøre på med flere USV-er, så har de noe av finansieringen i boks og kan antageligvis kjøre med lånefinansiering på resten.

Kort sagt, jeg tviler på at de opsjonene tynger kursen særlig.

Det kan det godt hende du har helt rett i. Derfor skrev jeg muligens. Personlig bekymrer det meg ikke, da den går ut et år, og jeg har ikke tenkt å selge noen aksjer før det. Det er en relativt liten utvanning (ca. 16 %) og vil gi Reach mer egenkapital til en fair pris. At Wilhelmsen vil bli sittende med alle aksjene sine er jeg dog ikke så sikker på, så er forberedt på en dip i kursen om et års tid. Om alt ser like bra ut da som i dag, så anser jeg det som en kjøpsanledning.

4 Likes

REACH

09:21

Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities oppjusterer sitt kursmål på Reach Subsea til 7 kroner fra 6,5 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling. Det fremgår av en oppdatering fredag ettermiddag. Meglerhuset venter en omsetning i 2024 på rundt 2,6 milliarder kroner samt ytterligere økning i driftsresultatmarginen. Dette øker meglerhusets estimater for resultat pr aksje med 19-25 prosent for 2024-2025. TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

3 Likes
5 Likes

Sexy liten tjukkas :slight_smile:

1 Like

Reach Subsea Expands Fleet: Charter Option Lifted and Two New Constructor ROVs Ordered

4 Likes

image

2 Likes

Sterk Reach Subsea på minivolum.

4 Likes
4 Likes

De båtene er råkule :grinning_face_with_smiling_eyes:

Liker at de skipene er så små at de bruker kran til å løfte dem. Bittelitt billigere å drifte dem enn de skipene de bruker i dag. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Herlig! Fint driv nå.

Lilleputtvolum kjører aksjen opp 10%. Typisk påskerally? :slight_smile:

Økt sikkerhet, lavere utslipp, kostnadsbesparende både for kunde/selskap og ikke minst økte marginer, omsetning og inntekter…!!

1 Like

Dette blir superbra; men de trenger litt tid på å kontrollere at styringssystemene fungerer.

Foreløpig har de bare testet at den flyter (som jeg vet i hvert fall), og det er ikke det som er komplisert her. Når de har testet det og styrt en ROV fra land på Remoten; da ligger det til rette for å tenke på oppdrag og kanskje oppskalering.

Da bør kursen bevege seg videre også. Dvs, Reach er billig selv om den første Remoten synker idag, så kursen kan gjerne gå litt på progresjon og potensialet.