autonomy/remote control tests
Bør være temmelig enkelt for kongsbergruppen å ordne det. Tror jeg nesten kunne laget det selv om jeg fikk litt tid på meg, sensorene var på plass og data fra dem tilgjengelig.
autonomy/remote control tests
Bør være temmelig enkelt for kongsbergruppen å ordne det. Tror jeg nesten kunne laget det selv om jeg fikk litt tid på meg, sensorene var på plass og data fra dem tilgjengelig.
REACH SUBSEA: Fearnley øker kursmål til NOK 10 (9,5), gjentar kjøp.
Gappet fra juni er nå lukket. Usikkerhet rundt oljeprisen (og uro pga valget i USA) tenker jeg vil prege aksjekursen fram til starten av november når valget i USA er ferdig.
De feirer og vinner priser osv, Skal de få båtene i produksjon snart eller? Litt som Obama som fikk fredsprisen før han hadde gjort noen ting som helst…
Mens vi venter:
Reach Remote 1 will be able to perform all kinds of traditional survey tasks like seabed mapping, pipeline inspection, geophysical surveys, and unexploded ordnance (UXO) surveys. The USV will also boast a number of advantages over traditional vessels and survey spreads. There will be a number of automated functions such as mission planning and execution, automatic feature recognition, onboard processing, and data storage.
Er jo ikke ned 50% ytd, men var ned 34% ned fra topp til nylig bunn, samtidig som aksjen er opp 69% hittil i år. Teller dette?
Jeg synes det er drita vanskelig å trade aksjer som denne, som jeg tenkte at godt kunne fortsette oppover (fra 10,5 som var årets topp).
Selv har ikke magen til å trade noe jeg har troen på langsiktig. Får raskt fomo og «togetgår» følelsen med en gang jeg selger.
Gjorde lite unntak på rett under 10kr, da volumene begynte å falle tilbake.
Men om jeg skulle solgt/kjøpt på små volumer ville jeg hatt en regel. Sitt med aksjer i Reach minst 15 dager før kvartalsrapportene fremover.
Satser på at Reach blir en skikkelig julekule
Stikker nok opp lenge før desember, les; før 3Q👍
Det tilsvarer 6-7% av Reach Subsea sin Market Cap
169/5700 = 3%
Ikke verst for Reach Subsea å få 3% av pengene tildelt til Norge fra EU sitt innovasjonsfond. Jeg tenker at det er et kvalitetsstempel når man klarer å få slike tildelinger. Nekkar har også fått penger til sine prosjekter (fra Norge) og jeg tenker det vitner om solide selskaper med ting i orden. Det er også en solid del av R&D budsjettet til Reach Subsea.
Inngangen min i Reach Subsea vs OSEBX. Jeg kan ikke si jeg traff helt rent her, men de har vist at satsingen har vært verdt det. Startpunktet er fra når jeg først gikk inn. Økte heldigvis i dippen på starten der i stedet for å selge meg ut.
Jeg solgte rundt 20% i starten av 2024. Kunne godt vært foruten det salget, men beholdt 80% og hadde økt fra 2021 og til da, så ikke noen stor krise. Pengene ble puttet i Ultimovacs, det var hakket verre.