Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Jeg syntes også det begynner å bli litt bekymringsverdig. Selve prosjektet Reach Remote er såpass vesentlig for selskapet at jeg syntes det er ubekvemt at de ikke informerer bedre etter å ha passert guidingen 2 ganger. Det satt langt inne, men tok meg friheten til å sende spørsmål rundt guiding og forventet tidspunkt for ytterligere informasjon - så skal dele her dersom jeg får svar fra selskapet.

5 Likes

En kan jo snu på det, “no news is good news”, selskapet kan jo ikke gå ut med noe som helst før ting er på plass, det ville hvert useriøst… ;).

Slik informasjon tviler jeg sterkt på at de deler, med mindre det blir børsmeldt.

Jeg har heller ingen tro på noe konkret - men ved beste utfall vil det kanskje være mulig å få en indikasjon på om selskapet planlegger å dele informasjon i nær fremtid (?)

@Saksa, jeg er sånn sett enig, men selskapet har vært ganske spesifikke når det gjelder guidingen og til og med presisert at de er “according to schedule”. Det hadde kanskje vært klokere å være litt mer forsiktig dersom det fremdeles var usikkerhetsmomenter rundt prosjektet.

Ikke uenig i det, men slike prosesser drar ofte ut i tid, dessverre…La oss se om du får noe n hint;)

Min erfaring på børs generelt er at dette normalt ikke er tilfellet. Helt generelt er det ofte grunn til å være skeptisk når guiding glipper gjentatte ganger. Men, noen ganger kommer det positive nyheter også.

2 Likes

Det er vel heller motsatt, hvis forhandlingene går lett for, i dette tilfellet, Reach Subsea, så vil det si at de har fått et tilbud de ikke kan si nei til og det blir kjapt avklart. Hvis forhandlingene trekker ut, så er det gjerne fordi det er vanskelig å oppnå de vilkårene Reach Subsea mener er gode nok. Det kunne jo vært de var blitt enige, men bare skulle gå gjennom en due dilligence, men den burde vel vært ferdig nå.

Så, kort sagt, jeg forventer en løsning nå som ikke er helt super, men som jeg skrev over, når utgangspunktet til Reach Subsea er at de er svært lavt priset, så tenker jeg de fortsatt vil være lavt priset med den løsningen og at kursen skal vesentlig opp.

1 Like

Invitation to presentation of second quarter and half-year results 2021

Kjekt at de kjører Webcast denne gangen og åpner for spørsmål. Da kan vi forhåpentligvis bli litt klokere på Reach Remote om en ukes tid.

Ett godt tegn dette :wink:

Reach Subsea: update on Reach Remote project

  • Due to global supply chain disruptions, the commissioning of the first USVs has been postponed and the first vehicles are expected to be launched in 2023.

  • There are several potential industrial partners we are in dialogue with who wish to be part of Reach Remote, and who could contribute to the funding and commercialization of the project. While still in the early stages, these dialogues form part of evaluating which financing strategy for Reach Remote is in the best interest of the company and its shareholders

Tanker rundt børsmeldingen ? Dette fjerner vel den umiddelbare frykten for emisjon i forbindelse med finansiering av prosjektet.

Litt skuffende at Reach Remote er blitt utsatt. Ser dog også at Ocean Infinity heller ikke ser ut til å ha fått levert sine USV`er som opprinnelig skulle vært levert Q4 2020.

1 Like

Jeg tar informasjonen om at dette har med globale problemer med en klype salt. Det vil si at jeg ikke tviler på at dette skjer og har betydning, men jeg tror hovedårsaken til at de har utsatt er rett og slett at de ikke har klart å lande en partner og finansiering på en måte som de tror er i firmaets beste interesse enda.

Selskapet er svært billig basert på hva de har levert, men dette er jo den store usikkerheten som vil hvile over firmaet inntil det blir avklart, og jeg ser for meg at dette fort tar 6 måneder til fra i dag - dvs avklaring i Q1 2022. Jeg baserer det på det jeg har uthevet i meldingen, dvs “early stages.”

Jeg føler vel ikke at frykten for emisjon er borte med denne meldingen, men den er helt klart dempet & utsatt i hvert fall en god stund. Slik jeg tolker meldingen.

3 Likes

Gode poeng! Får håpe at de kan gi ytterligere drypp med informasjon på presentasjonen neste uke.

De skriver også i børsmeldingen at “Currently, Reach provides its subsea services from six vessels”, mens de i Q1 rapporten skriver følgende om Olympic Challenger “The vessel is currently working on a project without use of ROVs in US Gulf of Mexico lasting until June 2021, whereafter she will be demobilized and exit Reach Subsea’s marketed fleet.”. Olympic Challenger befinner seg nå utenfor England - så jeg er litt nysgjerrig på om Reach har opsjon som gjør det mulig å hyre skipet lengre i forbindelse med at Reach Remote er utsatt. Ville ansett det som negativt om de måtte operere med 5 spreads i 2022 som et resultat at Reach Remote ikke ble levert som planlagt.

2 Likes
1 Like

Operational figures and contract update

Spennende LOI, den ville vært veldig god å ha i lavsesongen!

Til sammenligning rapporterte selskapet ved Q2 2020 om 700 prosjekt dager.

1 Like

Pent;)

Skjønner ikke helt utviklingen i kursen nå, info fra selskapet i dag var jo kjempebra, i mine øyne og veldig god fart/aktivitet…, er det 2Q resultatet med presentasjonen i morgen som skaper noe usikkerhet?? Kan jo tyde på det, jeg er i allefall meget positiv;)

Alt til sin tid!

Men spennende ordrebok. Selskapet melder 1550 prosjektdager hvor 1250 av dagene skal utføres i 2021 (altså 80%). Ser man enkelt på det burde det kunne resultere i 1760 ROV dager ut 2021 (altså 80% av 2200 ROV dager totalt). Total burde vel selskapet da kunne levere nærmere 3000 ROV dager i 2021, mot 2400 ROV dager i 2020 ?

Blir i tillegg spennende å se om vi får innblikk i verdien på kontraktene. Per Q2 2020 hadde Reach ordrebok på 1150 prosjektdager/1650 ROV dager for 2020 og 2021 med en verdi på 290MNOK.

2 Likes